Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Stavern

Startet av Truls, fredag 06. juli 2012, klokken 20:47

« forrige - neste »

Truls

Skal til Stavern i morgen, har en Leaf på lån, noen som vet om lademuligheter der nede?

Har 119 km hjemmefra Heggedal og ned dit, glissent med hurtiglading i området også så vidt jeg kan skjønne, så finner jeg lading må jeg kanskje belage meg på å være der relativt lenge skal jeg ha nok pulver til å komme meg hjem igjen også. Ikke at det er så ille å være i Stavern lenge altså, men skal i utganspunktet bare ned noen få timer på jobb  :)

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

Trond Arve

En mulighet kan være å kjøre innom hurtigladeren på Rygge og deretter Moss-Horten. Lang omvei, men kanskje kortere tid enn å vente i Stavern?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Truls

He he, det hørtes omstendelig ut, rart at det ikke finnes hurtigladere nedover den veien! Skal være i Stavern kl 12, da bør vel bilen være klar for retur kl 22? Eller hvor lang tid trenger Leafen på å fullade på 10 A? Hyggeligere å tilbringe tid der nede enn på Hørten-Møss ferga  ;D
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

Trond Arve

Bruker vel inntil 12 timer på en fullading med 10A. Om du har mulighet til å låne en 16A-kabel er du nede i 8 timer.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

sven erik

om du rekker så langt som stavern med lifen  er det da ikke så sent du får dradd da  det tar vel ikke mer en 8 timer å lade den   men  horten moss er faktisk en strekning dom jør reisen va 3 mil kortere  men  håper du får lade på jobb  der nede for det er ikke mange steder å lade heller i vestfold
men om en drar ned til stavern vanlige veien å har litt over halv  kann en jo ta turen horten moss for å greie å komme seg hjem
ja vi prøver å få til hurtig ladre her i vestfold jeg mener foksrød er perfekt da hadde du kommet deg ned å til bake  for så å hatt så og si jem

sven erik

bruker lifen så mye lenger tid en imiven

Truls

Å kjøre via Moss-Horten er en smule lenger + energikrevende Oslofjordtunnel, blir for krøkkete. Det ble bensinbil denne gangen dessverre, stå på for å få hurtiglader i Vestfold, det hadde gjort susen i dette tilfellet :)

Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

sven erik

synn det der   ja vi må ha hurtig lader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA