Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor ville du hatt en hurtigladestasjon?

Startet av Eksilbergenser, fredag 29. juni 2012, klokken 23:16

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: tomrh på tirsdag 28. november 2017, klokken 18:37
Hommelvik er da unødvendig da det er ladere både på Malviksenteret og Værnes, noen få km unna.
Hadde faktisk hatt bruk for hurtiglader i Hommelvik nå i morges siden Malviksenteret på et tidspunkt var helt umulig å nå pga. veiarbeid flere steder, måtte kjøre tilbake igjen til Værnes fordi jeg hadde for lite til å rekke helt til Trondheim.

Fikk meg til å tenke over hvor sårbare vi er med elbil hvis hurtigladere ikke kan brukes, ikke bare fordi de nå og da ikke virker men fordi omkjøringer og trafikale problemer gjør at man kanskje ikke rekker fram. En bensintank som nærmer seg tom har fremdeles mange mil igjen, og bensinstasjonene står tett, mens man med LBW på Leaf har 10-15 km igjen avhengig av utetemp og topografi og er kanskje ute av stand å rekke noen som helst lademulighet.

Sitat fra: hanche på onsdag 29. november 2017, klokken 15:41
Jo, men det blir jo et pes å skulle kjøre mellom ladestedene for å finne et med ledig lader. Er det ikke da bedre med ett sted med massevis av ladere? God realtime-oppdatering i ladeappene hjelper, men det kan fort skje at en ledig lader blir opptatt før man kommer frem.
Jeg må derfor si meg uenig med dette, fordi dette ene ladestedet med massevis av ladere kan være utenfor rekkevidde pga. veiarbeid f.eks. Bedre med mange alternativ, da blir det lettere å håndtere uforutsette hendelser og også tillate mer spontanitet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Meryl Streep

#121
Jeg må derfor si meg uenig med dette, fordi dette ene ladestedet med massevis av ladere kan være utenfor rekkevidde pga. veiarbeid f.eks. Bedre med mange alternativ, da blir det lettere å håndtere uforutsette hendelser og også tillate mer spontanitet.
[/quote]
Enig med deg! Hommelvik er en liten bygdeby som helt
klart er kvalifisert til å ha en hurtigladestasjon.
Vi opplever ofte at E-6 gjennom Malvik kommune er stengt pga
tunnelarbeid/vegvedlikehold på kveld og nattestid. Da blir
trafikken alltid loset på gammelveien gjennom Hommelvika.
Hva hjelper det da med ladestasjonen på Malviksentret?

Burger

Dersom motorveien er stengt forbi Malviksenteret, så når man Værnes ved å bruke gammelveien og Helltunellen på strømmen man trenger for å nå Malviksenteret via motorveien. Hastighet og topografi trekker mye strøm.

Kommer man andre veien så når man tilbake til Værnes på strømmen man trenger fra Hommelvik til Malviksenteret.

Hadde vært fint om Hitra og Frøya kunne få fingern ut av r*** og fått hurtigladere.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

GOLF-raider

#123
Fortum Charge & Drive har nu ferdigstillt enda en
hurtigladestasjon på Orkanger. Det var lys i den ikveld.
Lokasjonen er inne på området til Shell sin
bensinstasjon på Bårdshaug, tett inntil E-39.
«Grønn Kontakt» åpnet en ladestasjon ved Elkjøp / Orkanger
i oktober; se kart: gul linje øverst.
Gammel ladestasjon midt på, og den nye nederst til høyre.
http://www.norgeskart.no/#!/?zoom=15&lon=242150.12&lat=7029007.70&project=seeiendom&layers=1002,1015&drawing=b804326d2100a2080d5c3950317999d7dce65a69
Var det virkelig så mye lading her at dette var nødvendig?
Jeg ville heller hatt denne hurtigladern på Fannrem
ved FV-65; 5km lenger sør.
Man kan jo lure på hvem som bestemmer lokasjonene?

En tekniker fra NTE var her idag for å sette
laderen v/Shell i drift (10.00.05.01.18).
Mannen fortalte at neste uke reiser de til Coop
på Røros for å etablere en hurtigladestasjon der.
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Burger

Oppdal har følgende fordeler:
Mye butikker å slå ihjel tiden på. Gubbdagis som Power, sportsbutikker og vinmonopolet.
Kortrekkebil som 24kwt Leaf klarer å karre seg fra Trondheim til Oppdal på sommeren.
De som skal til/kommer fra Sunndalsøra får benytta stasjoner på Oppdal. De nord eller sør fra Oppdal kan være omvei.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

tomrh

Sitat fra: GOLF-raider på torsdag 21. desember 2017, klokken 23:08
Var det virkelig så mye lading her at dette var nødvendig? Jeg
ville heller hatt denne hurtigladern på Fannrem ved FV-65; 5km
lenger sør. Man kan jo lure på hvem som bestemmer lokasjonene?
Er nødvendig. Vi sluttet å kjøre elektrisk til hytta pga for liten kapasitet her, ikke morro å stå i kø fredag ettermiddag. Kanskje flere har tenkt slik og nå kommer med elbilene igjen? Fortum sender ut spørreundersøkelser nå og da, og folk svarer bl.a. om de ønsker seg økt kapasitet på eksisterende eller nytt sted, og hvor de ønsker seg dette. Mange har sikkert svart Orkanger inkludert meg selv ihvertfall, tror de ser på slike spørreundersøkelser sammen med ladelogger fra de enkelte hurtladerne når de bestemmer seg.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

uerfaren_trønder

Tok omveien om Røros på vei til juleferie på sørlandet i år. Vil virkelig ha en hurtiglader på Ålen eller i Haltdalen. Vi hadde fint elbilvær til disse traktene å være, men hadde det vært 20 blå, så kunne det vært en trassig tur.
Blir trønder etter hvert.

Nissan Leaf 30khw 2017.

Meryl Streep

#127
Sitat fra: GOLF-raider på tirsdag 21. november 2017, klokken 22:12
Naturlig der? De har nok tenkt feil! Det blir neppe særlig
mange elbiler fra Trofors som vil hurtiglade utafor Coopen
der. Den landhandelen hadde greid seg utmerket med en
gratis flexilader for kunder i åpningstiden (2 x 22 kW AC).
Vi kjørte til Helgeland i Jula med dieseldyret. På tilbakeveien
svingte vi innom Coopen på Trofors for å sjå hvor hurtigladeren
var plassert. Den sto på baksiden av forretningsbygget, fix ferdig
til bruk. Brøyting var utført, men snøen nærmest laderne lå urørt.
Ingen fotspor i snøen. Vi undres på bruksfrekvensen her?
Omveien hit utgjorde drøyt 3 kilometer.
Hurtigladerne på Majavatn, Namskogan, Trones, Harran og
Snåsakroa kunne sees fra Europaveien. Vell møtt til lading i 2018! 

Ionisert

#128
Sitat fra: Meryl Streep på torsdag 04. januar 2018, klokken 12:42
Sitat fra: GOLF-raider på tirsdag 21. november 2017, klokken 22:12
Naturlig der? De har nok tenkt feil! Det blir neppe særlig
mange elbiler fra Trofors som vil hurtiglade utafor Coopen
der.
Vi kjørte til Helgeland i Jula med dieseldyret. På tilbakeveien
svingte vi innom Coopen på Trofors for å sjå hvor hurtigladeren
var plassert.
Jeg kjørte 2000km med Ioniq i Jula å Trofors ble faktisk en av de beste ladestoppene på turen!
Coop butikk, cafe, toaletter, rolig område, laderne sto skjermet på baksiden.
Alle ting + i min bok.  :+1:
Når jeg kom sto en Golf å ladet, å etter 30minutter hadde jeg gjort mine ærende og kjørte videre, samme gjorde golfen. Så da var begge CCS opptatt faktisk.
Trofors var topp.

Da var det vesentlig mer sørgelig å komme til Majavaten, som ikke var brøytet, kom ikke inn til laderne på tur opp, på tur ned hadde min klage blitt hørt å det var brøytet inn, men ladekablene var frosset fast å det var 1meter snø forran... Brukte 30minutter med spade mens bilen ladet. Ingen toalett, ikke brøytet, ingenting å ta seg til. Bare - i min bok.  :-1: (Bortsett fra at det er topp at det faktisk er lader der. :) )

2000km gikk så det suste, ingen problemer utover 2 stengte fjell og innstillt ferge.  :+1:
Ladekoridoren opp til Tromsø er topp, sålenge det ikke blir ladekø& venting. (sommerferietiden)

GOLF-raider

Det kan se ut som at det er blitt to
hurtigladestasjoner for elbiler på Røros.
Grønn Kontakt sin ligger ved Rema-butikken
og FORTUM sin ligger ved Coop Domus,
adresse: Peder Hjort gata 7
Type2: Nr.1499 A+B
CHAdeMO + CCS: Nr. 1533
CHAdeMO + CCS: Nr. 1534
FORTUM skriver at lading her er gratis i januar og februar 2018.
(skarp konkuranse om ladekundene?)    :)
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Lynet

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 21. januar 2018, klokken 17:35
Det kan se ut som at det er blitt to
hurtigladestasjoner for elbiler på Røros.
Grønn Kontakt sin ligger ved Rema-butikken
og FORTUM sin ligger ved Coop Domus,
adresse: Peder Hjort gata 7
Type2: Nr.1499 A+B
CHAdeMO + CCS: Nr. 1533
CHAdeMO + CCS: Nr. 1534
FORTUM skriver at lading her er gratis i januar og februar 2018.
(skarp konkuranse om ladekundene?)    :)
Hvor skriver Fortum at det er gratis? Er stasjonen da helt åpen, eller må man bruke brikke?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOLF-raider

#131
Du må gå inn på FORTUM sitt ladekart / internett:
https://map.chargedrive.com/
Da må du søke opp RØROS på kartet
Trykk på den grønne logoen med et sekstall på
Trykk: Lade her:
Du får no opp en sidestolpe med beskrivelse av
de seks forskjellige ladealternativene
På hvert alternativ står det da skrevet:
«Gratis ut februar 2018»
Kanskje dette? : http://rorosmartnan.no/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

aageaasved

da har jeg fått bekreftet blir 2 hurtigladestasjoner i Namsos på våren. den ene ved bilsentret og høylandet auto og den andre ved circle k  :+1:

gauge

Har det kommet ekstra lader på Meråker? Hvilket firma og hvor mange uttak for CCS?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA