Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vannhull i Lier ?

Startet av HHF, onsdag 12. desember 2007, klokken 14:19

« forrige - neste »

HHF

Har skjønt at det er en i Lier som kan drive vannservice på Think. Er det noen her inne på forumet eller noen som har telefonnr til vedkommende? Ville jo vært veldig greit for meg å bruke den nærmeste eksperten på slikt når det skal gjøres om ikke så lenge. Ford har ihvertfall hatt meg til vannservice for siste gang håper jeg.  ;)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

janhelge

#1
Hallo HHF - Hvis du kjører forbi Lysaker, så kan jeg godt hjelpe deg - jeg har diagnoseinstrument.
mvh Jan Helge Salvesen

elektronisk adresse er Jan (punktum) Helge (nok et punktum) Salvesen (krøll) webtech (igjen et punktum) no
Først Th!nk, men nå iMiev.

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 13. desember 2007, klokken 02:32
Meldingen er slettet.

Var ikke klar over problemet, og har heller ikke opplevt det etter å ha lagt ut egen adresse.

Trodde du manglet tilgang til @ på maskinen du skrev meldingen på. :-[

Fort gjort å ikke tenke over det, og spesielt hvis du ikke er plaget selv. Men den dagen det først løsner, ja da kommer du nok til å merke det, er jeg redd.  :-\

Et annet tips for gjøre et bittelite bidrag i kampen mot spam og virus er å legge adressene i BCC-feltet på mailprogrammset når du sender til mange. Da unngår du at virus/spamprogrammer på en av miottakernes maskin kan finne alle dine kontakters mailadresser i mailen fra deg. Dette fordi det du skriver i BCC-feltet skjules i andre enden.

Å skrelle vekk lange lsiter med mailadresser inni selve mailen før man videresender trenger jeg val ikke å nevne? Ekstragevinsten i forhold til punktet over er at mailen blir mye mer leselig også.

Vel, det var  "dagens rant" fra en som har jobbet på supporten.  ;)  Jeg skal prøve å holde meg til topic igjen.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Sitat fra: cra på torsdag 13. desember 2007, klokken 08:55Jeg skal prøve å holde meg til topic igjen.....
Jeg også, vil bare vise hva som skjedde da et av familiemedlemmene var litt skjødesløs med epostadressen sin. Bildet er ikke manipulert, og det tok ca. en dag å rydde oppi det.

ilmar
Polestar i bestilling

HHF

Ouch - den inbox'en der så ikke noe morsom ut nei ! 

JH - du har fått mail !
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Takk for alle tipset her, jeg sender mange rundskriv selv.
Ok hvis jeg bruker spalten her for mer generelle vannfyllingsspørsmål? Finnes ikke en mer egnet plass under THINK. Vi kan ber om flytting senere om nødvendig.

Du og dere som har diagnoseinstrument for Think, kan jeg spørre litt om vannfyllingsprosedyren? Jeg selv har fylt med vann etter vanlig topplading men nå har vi kjøpt diagnoseinstrument selv som del av elbilklubb på Sørlandet. Jeg var litt forbauset når kjølevifterene kom på med en gang vedlikeholdslading var aktivert,Temperaturen i batteripakken var+10 grader! Vi som har B116 program kan forvente at bilen holdes klar for vannfylling i 72timer eller sånn ved å skru av og på lading automatisk. Det er bare tull hvis  ikke vann temperatur overstiger 10 grader. Jeg måtte koble fra viftene og bruke en vifteovn tl å få den opp til 27 grader som er grei.
Hva er dine erfaringer med dette? Det er helt sikkert at Ford ikke er så nøye med at temperaturen er tilstrekkelig med risiko for overfylling av blokkene. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: Ken på fredag 14. desember 2007, klokken 16:12
Jeg var litt forbauset når kjølevifterene kom på med en gang vedlikeholdslading var aktivert,Temperaturen i batteripakken var+10 grader! Vi som har B116 program kan forvente at bilen holdes klar for vannfylling i 72timer

Ken
Det er en endrig i B116 programmet i forhold til tidligere versjoner. Hvis du skal ta batteriservice en varm norsk sommerdag er du glad for at viftene starter med én gang. Jeg har opplevd å måtte vente 8 timer fordi ladingen ofte ble stanset pga høy batteritemperatur. Hvis du vil overstyre den funksjonen kan du ta ut sikringen til viftene, det tar bare 2 sekunder.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Nei det er ikke så vanskelig men systemet skulle være intelligent og tilpasset til årstid. Det ikke er alltid like lett å få  til , særlig med et stramt budsjett (Think og jeg). 
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: Ken på fredag 14. desember 2007, klokken 16:12
Vi som har B116 program kan forvente at bilen holdes klar for vannfylling i 72timer eller sånn ved å skru av og på lading automatisk.  Ken
B116 programmet overlader 40Ah mot tidligere versjoner 50Ah. Deretter går B116 over til "electrolyte topping up phase". Jeg har ikke passet på og sjekket selv, men Saft foreskriver følgende prosedyre:
2.4.4.3) Electrolyte topping-up phase
This second phase allows the topping up of modules to be optimised. It comprises of
current pulses of I2 (lasting DM minutes every DR minutes applicable for a maximum
of 72 hours). The pulse charging can be stopped at any time, at least 30 minutes
after the overcharge phase is ended, to carry out topping


Det har har lagt merke til er en uoverenstemmelse mellom B116 programmets initiallading i forhold til Safts forskrifter. Th!nk initiallader med +15A batteristrøm og den reduseres mot slutten av fasen. Saft forskriver +10A i 15 timer.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på lørdag 15. desember 2007, klokken 11:45

Det har har lagt merke til er en uoverenstemmelse mellom B116 programmets initiallading i forhold til Safts forskrifter. Th!nk initiallader med +15A batteristrøm og den reduseres mot slutten av fasen. Saft forskriver +10A i 15 timer.

Til sammenligning; På PSA lades det med 10A i 12 timer ved Initiallading
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

Jeg tror at vi bør finne utetemperaturgrensen til den automatisk "optimised charging" så at den faktisk fungere som den skulle. Jeg tipper mellom 15 og 20 grader men om bilen er blitt kjørt mye før lading kan dette bli for høyt. Hvor ligger temp.?grensen til avbrøyt lading? Greit å kunne bruke funksjonen av og til uten for mye hodebry. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

tror vel egentlig dette emne hører hjemme i avansert batterier og lading nå etter hvert.

Sitat fra: El rayo på lørdag 15. desember 2007, klokken 11:45
B116 programmet overlader 40Ah mot tidligere versjoner 50Ah. Deretter går B116 over til "electrolyte topping up phase". Jeg har ikke passet på og sjekket selv...

Dette stemmer ikke helt med mine målinger. Ved initiallading startet den kraftig og minsker strømmen etter hvert. den blir på den måten ferdig fortere. Min avsluttet overlading ved 50Ah (ikke 40) og gikk da over til "topping up phase" som betyr at den mater med ca 5A i to minutter før den tar en pause igjen.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Jeg har begynt med et nytt tråd hvor vi kan fortsette diskusjonen. Ligge under "Overstyrt lading i Think" i Advansert Battery og...Skal si fra til Lars,  Hilsen, Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA