Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skal jeg velge?

Startet av Lene, mandag 26. november 2007, klokken 11:55

« forrige - neste »

Lene

Har mulighet for å kjøpe 2 forskjellige Think City.
Den ene er er 1999 modell som har skiftet til brukt batteripakke, den har gått 35000 km
Den andre er en 2001 modell, 8 celler er skiftet til brukte celler, den har gått 45000 km

Begge er eu godkjente

Det er ca 10000 kr som skiller i pris.

Hviken bør jeg velge? Er takknemlig for raskt svar

Hilsen Lene

PLUTO

Jeg gjetter at 2001 modellen er den som sorte som er på Finn.no. 1999 modellen finner jeg ikke der. farge på bilen kan jo være avgjørende for noen, ellers er det mest det tekniske man pleier å se på. 2001 modellen jeg fannt på Finn har Webast. det er å anbefale for vinterkjøring siden den ellers må bruke strøm til å varme opp bilen og kjørelengden blir da kortere. hvor gode dekk har bilene? dersom du må bytte dekk koster det. Dersom du har mulighet til å prøvekjøre dem ville det være en fordel. Det kan være at de har ulik programvare (BMS). dersom selgeren vet noe om det bør den være B116. mer trolig at 2001 modellen har det, men 1999 modellen kan ha blitt oppgradert. Når ble det skiftet til brukt pakke i 1999 modellen? kan du få med noen garanti på bilene?

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Er det noen måte man selv kan finne ut hvilken software som ligger inne?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Er ikke 2001 modellen oppgradert av Ford etter at de overtok Th!nk? Eller kom disse oppgraderingene senere?

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

Sitat fra: cra på mandag 26. november 2007, klokken 13:59
Er det noen måte man selv kan finne ut hvilken software som ligger inne?

man må ha diagnoseapparat for å lese av hvilken software bilen har, så enten må du innom et verksted eller låne av noen som har for å finne ut av det.  Det går å finne ut av om du kanskje har B111, siden måleren faller meget raskt fra 20% til null med denne software.

til Lene:
10 000 kr for tre årsmodeller er ikke all verdens. Det er nok også lettere å selge den fra 2001 om noen år om det blir aktuelt. Siden begge bilene hadde "nye" batterier kan du spørre etter hvilken kapasitet de hadde når de ble testet. Det følger med noe dokumentasjon når de bytter batterier. Der står også to Think 2000 på Finn for 95 000kr/st
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA