Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eberspacher

Startet av ElDino, torsdag 02. februar 2012, klokken 09:58

« forrige - neste »

Sun69

#45
Har nå brukt løsningen to vintere.
Jeg vil anbefale å kjøpe en mindre varmer som får plass under dasjbordet på passarsjersiden. (2kw er nok). Det kan være mulig å koble den på luftinntaket som kommer inn mellom torpedo veggen. (Det er overaskende god plass under airbaggen).
På min brenner har jeg måtte bytte gløder to ganger. Vi derfor anbefale å plassere varmeren slik at man kan komme til den på en ikke alt for vanskelig måte. Ulempen med denne plasseringen er behov for å lage en gjennomføring for eksosen. Har ikke noe god løsning på hvordan det kan gjøres. Må være tett inn mot bilen og eksosen fra en slik brenner er veldig varm. Alternativet er å plassere varmeren under panseret, eller som ronny har gjort under skjermen.
Jeg savner å ikke ha varme på beina og vurderer å flytte varmeren som jeg har, selvom den er i overkant stor for å få plass under dasjen. Utover at det er kalt på gulvet blir bilen fort varm og jeg øker rekkeviden på bilen betraktelig.
Leaf 2013 160000km (Grå) . Har hatt denne siden 2017.
iOn 2011 90000km (Rød)- Jeg har kjørt 70000 km siden 18/10-13:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA