Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader defekt; kan den reparerast?

Startet av Stadt, mandag 19. november 2007, klokken 10:56

« forrige - neste »

Stadt

 Ford seier viftene til lader starter ikkje fordi sensorer i lader er defekte. Viftene er ok.
Kan ladaren reparerast? Eg har sjølv jobba med elektronikk, men nokre tips hadde vore fint...
Ford vil ha NOK 10.000,- for ny lader.

Oppdatering:
Har Googla og funne produsenten (trur eg) i Nedeland. Sendte mail med forespørsel om rep, og vart henvist til representant i Sverige, Acti Nordic i Sollentuna.
Dei har svart at dei kan reparere laddaren for 200,- euro.
Har andre prøvd dette?

Norvald

El rayo

Sitat fra: Stadt på mandag 19. november 2007, klokken 10:56
Har Googla og funne produsenten (trur eg) i Nedeland.
Norvald
Interessant, jeg trodde laderen var laget i Frankrike.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Du sier at du har jobbet med elektronikk. Jeg ville da ha åpnet den og sett selv. Du kan da måle om viftene får strøm. Fohåpentligvis er der en kontaktfeill, hvis ikke er det "bare" å lete bakover i systemet for å finne feilen. Der finnes andre her på forumet som tidligere har sagt seg villige til å hjelpe for en grei pris, men hvorfor ikke prøve selv først. Det er til og med litt gøy :), spesielt dersom du greier det. Uansett vill du da lære deg noe mer om bilen du kjører.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Ford sender de defekte ladere til reparasjon så det ikke er noe garanti at du få en ny en engang. En har i Kristiansand jobbe for tiden ved å lage kretskort diagram av den Actia laderen så at han kan lettere fikse flere.  De er utsatt for fuktskade som ødelegge dem. Søk på Joey på forumet og høre med han via privat melding hvis ikke du kan lett få den i gang, men han har det travelt for tiden. Husk ikke om han bruker brukernavn her eller på Thinkers forum. Mvh, Ken.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA