Skrevet av Emne: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser  (Lest 34578 ganger)

Duzzy

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser
« Svar #30 på: søndag 10. januar 2016, klokken 12:20 »
Blåser litt liv i denne gamle tråden..
Dro frem snøfreseren i går, en gammel stiga. Hadde glemt hvor irriterende det er med fossilt..
Måtte kjøre for å kjøpe bensin. klarte å søle bensin på hendene, og fingerene luktet bensin i flere timer, selv om jeg vasket hendene aldri så godt.
Starter opp etter å ha peilet og fylt litt olje. Det bråker, rister og lukter. For noe herk..

Men til spørsmålet. Noen som vet om det er kommet noen nyvinninger på dette området i det siste?
Googlet litt men fant ikke noe som jeg tror jeg kan få brukt
Har ganske stor gårsplass, så det må være noe litt kraftig.
Burde vel komme flere alternativer til fossilt snart?
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

bosonic

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1065
    • Vis profil
Sv: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser
« Svar #31 på: søndag 10. januar 2016, klokken 16:11 »
Har du vurdert å konvertere Stiga'en til elektrisk drift?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Wehrmut

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser
« Svar #32 på: mandag 12. september 2016, klokken 10:56 »
Hei!
Er det noe nytt i sikt denne vinteren? Ser fremdeles bare de to små med batteri fra Ryobi og Stiga.
e-NV200 7-seter

daktari

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser
« Svar #33 på: mandag 04. desember 2017, klokken 22:27 »

Taffelman

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 386
    • Vis profil
Sv: Batterielektrisk 2-trinns el-snøfreser
« Svar #34 på: mandag 04. desember 2017, klokken 22:47 »
Den der så litt pinglete ut, og for lite batteri.

Må da gå ann å bygge noe slikt, trenger ikke motorstyring engang. 3-5kW motor med ca 3-4000 rpm burde vel fungere, og nok strøm til en times kjøring på halv last. Desto tyngre frelseren freseren er jo bedre, så blybatterier holder.

Edit: verdens hersens stavekontroll
« Siste redigering: mandag 04. desember 2017, klokken 22:51 av Taffelman »
BMW i3
Outlander PHEV
---
Tesla model 3, reservert
Tesla X75D, bestilt