Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere som sliter med at frontruta dogger mye?

Startet av ElDino, fredag 02. desember 2011, klokken 14:28

« forrige - neste »

ElDino

Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

erik e

Ja. Når bilen har stått stille,går fort bort når varme er på. Kona har en ny Mercedes,samme problem der. Den bruker lengre tid på "rein" rute.(Diesel motor). Men det har vel aldri vært fuktigere vær på over 60 år og det er jo "kaldt" her i Nittedal.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Clio97

Var plaget av at det dugga fælt når jeg startet vår eminente Eberspächer og trodde jeg hadde gjort noe aldeles gæli under monteringen... SÅ oppdaget jeg tilfeldigvis at ved å trykke på tempknappen, der det står "Push Max", satte vifta igang et formidabelt overgir som blåste ruta ren på no time! Litt bakvendt at en får max vifte ved å trykke på tempknappen og AC ved å trykke på vifteknappen... ::)
1997 Renault Clio Electrique  "Lille Blå"
2011 Mitsubishi iMiev

ElDino

er den knappen jeg bruker :)

Fant ut at det hjelper å kjøre siste par min med max vifte på kalt luft samt åpne vinduer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Ernie

#4
Jeg har kjøpt en "fuktsluker" fra Biltema. Den har jeg limt/montert på en 1cm tjukk skiferplate slik at den ikke velter. Oppfinnelsen ligger da i bagasjerommet og skiller ut fuktighet fra luften. Jeg har brukt silikon som lim og den har dessverre ikke holdt bra nok så jeg må finne på en annen løsning.

Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

El rayo

Sitat fra: Ernie på tirsdag 06. desember 2011, klokken 23:10
Jeg har kjøpt en "fuktsluker" fra Biltema. Den har jeg limt/montert på en skifteplate. Oppfinnelsen ligger da i baggasjerommet og skiller ut fuktighet.
Fuktsluker har jeg brukt i flere år. Har en rundt type som ikke står avbildet i katalogen lenger. Refill-salt til nyere type passer. Hva er den skifteplata?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ernie

Beklager, jeg mente skiferplate. Jeg hadde noen gamle "fliser" i skifer liggende og limte den ene under fuktslukeren slik at den ikke velter.
Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

El-ler

Jeg setter på max varme i to-tre minutter på frontruta og etter det holder den seg stort sett duggfri, selv med varmen slukket og lav viftehastighet. Kommer duggen tilbake, setter jeg varmen på laveste hakk til den forsvinner.
Sjelden noe større besvær!
Citroen C-Zero,11000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA