Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Bulk" i plasten

Startet av trygvetv, søndag 27. november 2011, klokken 20:43

« forrige - neste »

trygvetv

Noen har krasja med Thinken min! Nei, det er ikke så dramatisk, men i går la jeg merke til at det var et hvitt område på fremre støtfanger som tyder på at noen har "bulka" plasten. Den har jo selvfølgelig kommet tilbake på plass, men man ser jo at det har skjedd noe og det sjenerer meg som bileier. Bilen står parkert i trange Oslo-gater, så det var vel bare å vente at det skulle skje en eller annen gang. Det er vel noen med en alt for stor SUV som ikke har sett Thinken min i speilet under lukeparkering.

Er det noen som har noe erfaring med denne typen skader i plasten? Kan man gjøre noe med det (varmebehandling el. lign.)? Blir det bedre eller verre av seg selv? Bør jeg snakke med forsikringsselskapet?
Ny Think City med Li-ion batteri fra juli 2010.

elektrolux

Virker som en annen type plast enn den som er brukt i Think Classic.

Mener at den gamle ikke får hvite flekker etter bøying. Men så kan det jo være at den gamle tykke plasten ikke ble bøyd så mye grunnet tykkelsen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kula

Folka på Multibil 67 13 75 00 på Rud i Bærum er gode på plastrep.
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

mohpet

Jeg har hatt en slik skade i venstre del av frontfanger i årevis. Da jeg fikk en tilsvarende i venstre hjørne av bakfanger så fikk jeg endelig gjort noe med dette. Var hos tidligere Multibil, nå Huseby Autodeler.
Anbefales!! Resultatet ser prikkfritt ut, ingen hvite merker lengre, helt jevn overflate, og helt jevn farge.
Ved behov for dette så kontakt Olav Kristian på post(at)husebyautodeler(dot)no.
Bra priser også.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Sulle

Har du prøvd hårføner? Noen typer plast blir som ny etter oppvarming med varmluftpistol.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

mohpet

Sitat fra: Sulle på torsdag 14. juni 2018, klokken 20:02
Har du prøvd hårføner? Noen typer plast blir som ny etter oppvarming med varmluftpistol.
Har aldri prøvd annet enn polering. Foran var det skraper også, som nå er borte. Problem solved!  :)
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA