Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

GL1

Sitat fra: Dani3l på lørdag 09. februar 2019, klokken 12:20
Jeg sier ikke at leveringsdatoen er bankers, men at den neppe er tilfeldig tildelt. Antar det er en god pekepinn, hvertfall. Har sett noen har 22. februar, så da finner vi vel ut hvor eksakt disse datoene er. Det skal jo passe for mottaker også.

Derfor  ;)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

bno

#121
Reservert dato: 31.03.16
Bestilt dato: 06.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: Slutten av mars

Andre interessante opplysninger:

VIN: 2064XX Produsert 20.1.2019



tornaldo

Jeg har en stund lurt på om Model 3 ville få mange eksisterende Tesla eiere til å bytte ut Model S, men i denne tråden virker det som den store majoriteten debuterer som Tesla eiere. Det lover i så fall godt for at prisene på TMS holder seg brukbart, og at det ikke nødvendigvis blir en flom av biler til salgs på Finn.

Mer bekymret for ladehastigheten på superladere. Hjelper lite med høy ladefart ideelt sett, hvis det blir trangt om plassen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

olavxxx

Sitat fra: tornaldo på lørdag 09. februar 2019, klokken 14:27
Jeg har en stund lurt på om Model 3 ville få mange eksisterende Tesla eiere til å bytte ut Model S, men i denne tråden virker det som den store majoriteten debuterer som Tesla eiere. Det lover i så fall godt for at prisene på TMS holder seg brukbart, og at det ikke nødvendigvis blir en flom av biler til salgs på Finn.

Mer bekymret for ladehastigheten på superladere. Hjelper lite med høy ladefart ideelt sett, hvis det blir trangt om plassen.
Det var en annen spørreundersøkelse gjort, hvor jeg så ca 40% kom fra annen Tesla.
Men klart at S og X vil jo fremdeles være aktuelle på bruktmarkedet, mange har hatt lyst på Tesla man prisen har gjerne vært for høy på nye biler.

Øyvind.h

Både E-tron og M3 vil føre til økt antall S og X i bruktmarkedet. Jeg kommer til å se på og teste begge to før jeg signerer noe, men der jeg har sikret meg køplass på E-tron er jo ikke det noe poeng på M3 da jeg kan bestille M3 nå og få den nesten før første E-tron utleveres :)

Var på Skøyen i går for å kjøpe rødt adapter og håpte å få prøvesittet M3, men den forsvant ut på prøvekjøring dessverre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

Sitat fra: olavxxx på lørdag 09. februar 2019, klokken 14:32
Sitat fra: tornaldo på lørdag 09. februar 2019, klokken 14:27
Jeg har en stund lurt på om Model 3 ville få mange eksisterende Tesla eiere til å bytte ut Model S, men i denne tråden virker det som den store majoriteten debuterer som Tesla eiere. Det lover i så fall godt for at prisene på TMS holder seg brukbart, og at det ikke nødvendigvis blir en flom av biler til salgs på Finn.

Mer bekymret for ladehastigheten på superladere. Hjelper lite med høy ladefart ideelt sett, hvis det blir trangt om plassen.
Det var en annen spørreundersøkelse gjort, hvor jeg så ca 40% kom fra annen Tesla.
Men klart at S og X vil jo fremdeles være aktuelle på bruktmarkedet, mange har hatt lyst på Tesla man prisen har gjerne vært for høy på nye biler.
Fint om slike diskusjoner tas i en annen tråd, slik at denne hander om opplysninger fra de som har fått VIN.
No hard feelings  :)
Så slipper de som vil se trender scrolle gjennom sider med off topic-poster.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stranger1891

Reservert dato: 31.03.16
Bestilt dato: 06.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Svart
Interiørfarge: Hvit
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: Står ingenting
Andre interessante opplysninger: VIN 202xxx. Fikk ikke mail om det. Sjekket Tesla konto tilfeldig og fant final invoice.

Vet ikke om dette betyr levering i feb. så lenge leveringssted i Drammen!!

logopop

Reservert dato: nope
Bestilt dato: 20/1
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Hvit
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: Ingen forventninger overhodet  :)
Andre interessante opplysninger: De har forsøkt å ringe, da jeg ringte tilbake sa de at noen ville ringe meg igjen snart. Vet ikke hva det betyr... Cash, ingen innbytte.



trykkertor

Sitat fra: bno på lørdag 09. februar 2019, klokken 12:53
Reservert dato: 31.03.16
Bestilt dato: 06.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: Slutten av mai, står ikke noe på FI og ikke leveringsfelt

Andre interessante opplysninger:
I forståelse med Tesla ble det avtalt levering i slutten av mai. Np har jg da fått final invoice. Jeg er selvsagt ikke interessert i at bilen står ett eller annet sted i påvente av overtagelse. Nå får jeg kontakte Tesla og høre hva som skjer. Deal breaker for meg på den spesifikke bilen blir hvorvidt den er produsert etter 09.1.19 ....Det ble også avtalt at det ikke skulle være noe problem med å endre konfig. :-) Ja,ja det er urydding, men tåler det godt, kjenner da at det begynner å krible så da vet jeg sannelig ikke :D :D
VIN: 2064XX
Vi har rimelig like valg. Men jeg reagerer på at du har så "tidlig" VIN i forhold til meg.

VIN:220XX
Reservert dato: 01.04.16
Bestilt dato: 07.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Multicoat Red
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Bergen
Forventet utleveringsdato, jeg ba om midten av april-levering:
(Tesla skriver til meg på forespørsel fra meg denne uken:)
SitatDet er blitt lagt inn i stystemet at du ønsker en senere levering, men kan ikke love at det vil bli i midten av april.




bno

#129
@Trykkertor

Reagerte også på tidlig VIN da jeg ga uttrykk allerede 19.12.18 at jeg ønsket bilen i mai.

Sendte Tesla delivery team en mail 6.2.19 og fikk dette svaret neste dag som følger:

"This has been noted, thank you.

There is still a possibility to change your order.
Regularly we would notify that this may delay delivery. However, in your case i think it should be fine, especially with late may date.
You should be able to modify the car in "configurations" on your tesla account, if not, this is probably due to a fault in the system. In that case config changes should be sent to buildmy3emea@tesla.com.

Etter som Tesla ikke hadde tatt kontakt så sendte jeg dem en mail 2.2.19 og etterspurte et VIN nr. og fikk da dette svaret 4.2.19: (Jeg var fornøyd med det svaret og var det jeg håpet på slik at jeg ikke risikerte at min utsatte levering ville innebære potensielt at jeg har en utsatt levering på en bil som er produsert og satt på lager ett eller annet sted) 

-------- Original Message --------
Subject: RE: My order for a TM3 - RN107798464.
Date: Monday, February 4, 2019 10:41 CET
From: Your Tesla Delivery team Norway <DeliveryNO@tesla.com>

Hello B****,
Unfortunately you have not yet got a VIN number. We will update you once we have more information.
Kind regards,

Nå får jeg se på dette mandag da dette med VIN er noe jeg reagerte på umiddelbart. Blir litt for urydding for meg nå jeg skal "investere" 530KNOK i bilen. 
Så i løpet av 4 dager har jeg gått fra ikke å ha VIN via mulighet for å endre konfig. (Har tenkt å endre til Performance) til å få vite VIN og at bilen er produsert.

Her viser man at man ikke har kontroll på en slik viktig ting fra den ene dagen til den andre.

ladov

Reservert dato: 31.03.16
Bestilt dato: 22.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Multicoat Red
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm avtalt på telefon, står Drammen på final invoice(?)
Forventet utleveringsdato: ble sagt 'mars' på telefon, feltet mangler på FI

Andre interessante opplysninger: VINxx216xxx, bestilt Autopilot

Regner vel med at det med leveringsdato og sted dukker opp på en oppdatert FI, eventuelt at Tesla ringer..no worries. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Taben

Sitat fra: bno på lørdag 09. februar 2019, klokken 20:45
@Trykkertor

Reagerte også på tidlig VIN da jeg ga uttrykk allerede 19.12.18 at jeg ønsket bilen i mai.

Sendte Tesla delivery team en mail 6.2.19 og fikk dette svaret neste dag som følger:

"This has been noted, thank you.

There is still a possibility to change your order.
Regularly we would notify that this may delay delivery. However, in your case i think it should be fine, especially with late may date.
You should be able to modify the car in "configurations" on your tesla account, if not, this is probably due to a fault in the system. In that case config changes should be sent to buildmy3emea@tesla.com.

Etter som Tesla ikke hadde tatt kontakt så sendte jeg dem en mail 2.2.19 og etterspurte et VIN nr. og fikk da dette svaret 4.2.19: (Jeg var fornøyd med det svaret og var det jeg håpet på slik at jeg ikke risikerte at min utsatte levering ville innebære potensielt at jeg har en utsatt levering på en bil som er produsert og satt på lager ett eller annet sted) 

-------- Original Message --------
Subject: RE: My order for a TM3 - RN107798464.
Date: Monday, February 4, 2019 10:41 CET
From: Your Tesla Delivery team Norway <DeliveryNO@tesla.com>

Hello B****,
Unfortunately you have not yet got a VIN number. We will update you once we have more information.
Kind regards,

Nå får jeg se på dette mandag da dette med VIN er noe jeg reagerte på umiddelbart. Blir litt for urydding for meg nå jeg skal "investere" 530KNOK i bilen. 
Så i løpet av 4 dager har jeg gått fra ikke å ha VIN via mulighet for å endre konfig. (Har tenkt å endre til Performance) til å få vite VIN og at bilen er produsert.

Her viser man at man ikke har kontroll på en slik viktig ting fra den ene dagen til den andre.



Hei. Vedr Tesla M3. M3 Team har eget telefon nummer. 21 06 19 29. Håper det ordner seg for deg.

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

bno


Solheim

Fikk du oppgradert til Performance?
Vurderer å oppgradere til Performance selv.

Langangen

Reservert dato:31/3-16
Bestilt dato:11/12-18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight silver
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: ?
Andre interessante opplysninger: Vin 206xxx Har fått riktig faktura å betale
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA