Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøring fra Lillestrøm til Grorud med sommerdekk !!!

Startet av stranger1891, tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:26

« forrige - neste »

stranger1891


Da er vinterdekk bestilt fra Megahjul i Grorud med montering på bilen, og lurer på om hvordan skal man kjøre bilen i feb/mars fra varemessen til Grorud med sommerdekk?

Går det an å berge bilen med Viking f.eks.  :D

Autowinder

#1
Sitat fra: stranger1891 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:26

Da er vinterdekk bestilt fra Megahjul i Grorud med montering på bilen, og lurer på om hvordan skal man kjøre bilen i feb/mars fra varemessen til Grorud med sommerdekk?

Går det an å berge bilen med Viking f.eks.  :D

Den prisen ville jeg ringt Viking om up front. Er det mildvær og plussgrader, går det vel å kjøre forsiktig. Alternativt en kompis som kjører deg og hjula til utleveringsstedet på dagen for overlevering, ta med en drill med riktig mutterdimensjon og en garasjejekk og en hockeypuck å legge på jekken, og legge om på Varemessa eller annet utleveringssted.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

petgok

Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Nickelilltroll

3 alternativer som bare spør hvor mye penger du har. Viking/biltralle/legg om selv utanfor :D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Espen Hugaas Andersen

Kommer definitivt an på været. Er det bare/saltede/våte veier og ikke særlig under -5C fungerer sommerdekk greit, er det is/snø og/eller kjempekaldt så er det definitivt en risiko som ikke er verdt å ta.

Kjørte X med sommerdekk på ~3 cm nysnø for et par måneder siden - det var ikke helt uproblematisk. Måtte kjøre ca 3 km/t i rundkjøringene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

P85TMS


RuneW

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:50
Sitat fra: petgok på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:40
Noen som vet hva riktig mutterdimensjon er?
21mm med M14x1.5mm gjenger.

Takk! Dette er særdeles nyttig info  :)

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:45
Kommer definitivt an på været. Er det bare/saltede/våte veier og ikke særlig under -5C fungerer sommerdekk greit, er det is/snø og/eller kjempekaldt så er det definitivt en risiko som ikke er verdt å ta.

Så lenge det er helt bart og du tar det pent (holder good avstand osv) må det vel være forsvarlig?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

knut3448

Det finnes jo de som kommer hjem til deg for å legge om dekk, som dette
http://dekkskiftoslo.com/

Bestill noen som kan møte deg uttafor varemessa og legge om for deg.

Vesel

Hva slags felger og dekk bestilte du?  :)

Jeg har bestilt disse i sølv med kryssbytte, men vurderer å bestille fra Fevik dekk i hjembyen min istedet så jeg slipper den lange turen fra Grimstad til Askim på sommerdekk på uvisst føre. For deg som ikke skal ha kryssbytte av felger/dekk så hadde jeg bare hente hjula i en annen bil og bytta selv om det ikke er bart den dagen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Skvulp

Jeg har kjøpt snøsokker (autosock) skal også til Grorud. Blir småveier og ikke over 50.
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

trykkertor

Sitat fra: stranger1891 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:26

Da er vinterdekk bestilt fra Megahjul i Grorud med montering på bilen, og lurer på om hvordan skal man kjøre bilen i feb/mars fra varemessen til Grorud med sommerdekk?

Går det an å berge bilen med Viking f.eks.  :D

Spør om de kan tilby følgende som en annen aktør gjør:
SitatVi tilbyr også montering på stedet ved utlevering av bil på Norges Varemesse, Tesla Grorud, Tesla Skøyen eller Tesla Karihaugen uten ekstra kostnad!
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=138335766

stranger1891

Sitat fra: Vesel på tirsdag 22. januar 2019, klokken 15:11
Hva slags felger og dekk bestilte du?  :)

Jeg har bestilt disse i sølv med kryssbytte, men vurderer å bestille fra Fevik dekk i hjembyen min istedet så jeg slipper den lange turen fra Grimstad til Askim på sommerdekk på uvisst føre. For deg som ikke skal ha kryssbytte av felger/dekk så hadde jeg bare hente hjula i en annen bil og bytta selv om det ikke er bart den dagen.

Har bestilt (NEREUS NS805+ 98V /INVOVIC EL805+) som er anbefalt av Megahjul og felg PH TURBIN2 SILVER 18

stranger1891

Sitat fra: Skvulp på tirsdag 22. januar 2019, klokken 17:14
Jeg har kjøpt snøsokker (autosock) skal også til Grorud. Blir småveier og ikke over 50.

Hvor har du kjøpt de fra?

RuneW

Sitat fra: knut3448 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 15:10
Det finnes jo de som kommer hjem til deg for å legge om dekk, som dette
http://dekkskiftoslo.com/

Bestill noen som kan møte deg uttafor varemessa og legge om for deg.

Skulle jo tro det var et lite marked for denne tjenesten utenfor varemessa i noen dager... Sikkert mange i samme situasjon.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

stranger1891

 :+1:
Sitat fra: RuneW på tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:10
Sitat fra: knut3448 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 15:10
Det finnes jo de som kommer hjem til deg for å legge om dekk, som dette
http://dekkskiftoslo.com/

Bestill noen som kan møte deg uttafor varemessa og legge om for deg.

Skulle jo tro det var et lite marked for denne tjenesten utenfor varemessa i noen dager... Sikkert mange i samme situasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA