Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming

Startet av Bidda, mandag 21. januar 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

Bidda

Har lewst noen sider her men fant ikke svaret. Prøver å dytte en brukt B på kona men hun nekter om den ikke kan forvarmes slik hun nå har på diesel med Webasto'n.
Noen som vet om dette går og i tilfelle hvilken løsning er det, app/nøkkel. Må den være tilkoblet strøm for å starte forvarmingen? osv...
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Kaurin

Jeg kjøpte en brukt 2016-modell for en måned siden. Forvarming av kupé er null problem og skjer raskt. Kan gjøres via app, eller med nøkkelen. Derimot er jeg usikker på om også batteriet forvarmes.

Bidda

Takk for svar. Må ladekabel stå i for å få startet oppvarmingen?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

KTS

Ladekabel må ikke stå i. Bruker selvsagt litt kapasitet, men det er det verdt. Batteri blir vel også varmet opp, da regenerering fungerer umiddelbart i kaldt vær. Kan også forhåndsinnstille direkte i bilen. App funker meget bra til direkte oppvarming. Er på i ca 15min

Bidda

Takker for avklaring. Har sett skrevet en stand at det er et skille mellom app og ikke mulig met app, noen som vet om 2016 har denne muligheten?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Softblue

Jeg har 2015 uten app, men bruker forvarming mye om vinteren, men mest for å holde bilen varm mens jeg henter unger på trening, går i butikken, sitter i bilen og venter på noen med bilen avskrudd osv. Det bruker ikke så mye strøm. Kan også brukes under lading, siden varmeapparat ikke virker mens du lader.
Om du ikke har app, så er det bare ett trykk knappen på dashbordet så er forvaringen i gang. Kan også brukes når du er i butikken, så kommer du tilbake til varm og god bil på vinteren. Tror også den kan brukes motsatt om sommeren for å holde ac igang (to trykk). For forvarming lyser det rødt og for kjøling lyser det blått.
Etter det jeg har funnet ut så trekker forvaring alltid strøm fra batteriet og ikke fra veggkabel. For å lade samtidig som du bruker forvaring, så må du trykke inn Range Pluss knappen.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

PaulusA

Hei

Hvis du lader med mer enn 5kW vil du forvarme rett fra strømnettet og ikke ved å bruke batteriet.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Softblue

Jeg har 11kw lader, men den drar rett av batteriet. Mener det også står i instruksjonsboken.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

PaulusA

Hei igjen
Det er da snodig at vi kan starte med 100% batteri og forvarming?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

ethoring

Har hatt 2015-mod uten appstøtte (bestilt juli 15)
Har også hatt 2016-mod, den hadde appstøtte og mulighet for forvarming. Fungerte greit.

I alle tilfeller kan forvarming tidsinnstilles i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA