Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innbytte av nåværende bil ved kjøp av TM3

Startet av Sverreo, søndag 20. januar 2019, klokken 20:36

« forrige - neste »

Sverreo

Hei,
Er det noen som har spurt om innbytte når de skal kjøpe sin TM3, hvilken bil/modell etc vil du bytte inn og hvordan tilbud fikk du?

Til info: Jeg har ikke blitt ringt ennå, men vil dele egen info når de tar kontakt.

Handyman

Jeg ba om pris (for moro skyld), men hun jeg snakket med anbefalte meg å selge selv hvis jeg ville ha mest mulig for bilen.
De ber om Reg nr. KM.stand, dato for siste service. Thats it! Prisen jeg ble tilbudt antar jeg var 70k på en bil jeg antar jeg kan få minst 100k for.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bjoris

Bruktmarkedet suger så en skal ikke avfeie elendig innbyttepris direkte om det ikke er en veldig kurrant bil en har for salg.

Selger en Peugeot 2008 for svigers. Det er en liten bil med høy sittestilling, jeg har lagt den ut til laveste pris på finn.no, men det er helt dødt. Bilen har mye nytt og hengerfeste så den fremstår som ett godt kjøp av alle som ligger ute også... Innbytte var nettopp 70.000. Blir spennende å se hvor mye mer vi klarer å få til slutt!

ok67

Har sjølv ein Insignia ute på Finn, har vore mange innom og titta, men ingen som har tatt kontakt enno. Kan sjølvsagt "gi den bort" til nettbil, men då kan eg like godt dumpe prisen på Finn sjølv.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

rlnd

2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

olavxxx

Fossilbiler blir aldri bra deal hos Tesla, siden de da videreformidler til oppkjøper.
Eneste er jo at man blir kvitt den og man får ofte bruke den frem til man får nye bilen (slipper å leie bil i mellomtiden).

Innbytte av Teslaer ser det ut som det er tidlige modeller, gjerne S85D osv som får best innbyttepris, har sett flere få deals på over 500.000kr med en del km og år på baken. Han ene på facebook fikk 30.000 mer enn Tesla tilbydte på finn, men samtidig så skal de jo tjene litt på det de også. Men ser ut som de aller nyeste Teslaene kan være lurt å selge selv på finn.

P85TMS

Fikk ca 30k mer for Model S i innbytte enn gjeldende pris på finn og var meget fornøyd med det. Transaksjonen mot Tesla var veldig ryddig og en positiv opplevelse.
Innbytte tilbudt på BMW i3 via Tesla kan best beskrives som en vits. Jeg er så glad jeg snart er kvitt den og kan slippe å forholde meg til "etablerte" bilmerker og bruktbilhaier. Greit at tredjepart skal tjene noen kroner, men å beregne seg 50k i fortjeneste på en bil til 170k er idioti. Dette er da en bil med fullt servicehefte, gjeldende nybilgaranti og reklamasjonsrett. For en oppkjøper er risikoen omtrent lik null. At Tesla i det hele tatt gidder å formidle dette tullet finner jeg også litt forunderlig.

olavxxx

Sitat fra: P85TMS på mandag 21. januar 2019, klokken 19:30
Fikk ca 30k mer for Model S i innbytte enn gjeldende pris på finn og var meget fornøyd med det. Transaksjonen mot Tesla var veldig ryddig og en positiv opplevelse.
Innbytte tilbudt på BMW i3 via Tesla kan best beskrives som en vits. Jeg er så glad jeg snart er kvitt den og kan slippe å forholde meg til "etablerte" bilmerker og bruktbilhaier. Greit at tredjepart skal tjene noen kroner, men å beregne seg 50k i fortjeneste på en bil til 170k er idioti. Dette er da en bil med fullt servicehefte, gjeldende nybilgaranti og reklamasjonsrett. For en oppkjøper er risikoen omtrent lik null. At Tesla i det hele tatt gidder å formidle dette tullet finner jeg også litt forunderlig.
Skal ikke se bort i fra at de har formidlet den videre til BMW-selgern :P

Kramzz

Sitat fra: P85TMS på mandag 21. januar 2019, klokken 19:30
Fikk ca 30k mer for Model S i innbytte enn gjeldende pris på finn og var meget fornøyd med det. Transaksjonen mot Tesla var veldig ryddig og en positiv opplevelse.
Innbytte tilbudt på BMW i3 via Tesla kan best beskrives som en vits. Jeg er så glad jeg snart er kvitt den og kan slippe å forholde meg til "etablerte" bilmerker og bruktbilhaier. Greit at tredjepart skal tjene noen kroner, men å beregne seg 50k i fortjeneste på en bil til 170k er idioti. Dette er da en bil med fullt servicehefte, gjeldende nybilgaranti og reklamasjonsrett. For en oppkjøper er risikoen omtrent lik null. At Tesla i det hele tatt gidder å formidle dette tullet finner jeg også litt forunderlig.

Kan jeg spørre ka bil,utstyr,model og km stand du har og hva du fikk i innbytte på bilen?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Jeronan

Sitat fra: P85TMS på mandag 21. januar 2019, klokken 19:30
Fikk ca 30k mer for Model S i innbytte enn gjeldende pris på finn og var meget fornøyd med det. Transaksjonen mot Tesla var veldig ryddig og en positiv opplevelse.
Innbytte tilbudt på BMW i3 via Tesla kan best beskrives som en vits. Jeg er så glad jeg snart er kvitt den og kan slippe å forholde meg til "etablerte" bilmerker og bruktbilhaier. Greit at tredjepart skal tjene noen kroner, men å beregne seg 50k i fortjeneste på en bil til 170k er idioti. Dette er da en bil med fullt servicehefte, gjeldende nybilgaranti og reklamasjonsrett. For en oppkjøper er risikoen omtrent lik null. At Tesla i det hele tatt gidder å formidle dette tullet finner jeg også litt forunderlig.

When you trade in a Tesla, they themselves set the trade-in price. All other cars that are not Tesla go through shark-firm who will give you the absolute minimum possible.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA