Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

For model 3 performance folket

Startet av hemi, søndag 20. januar 2019, klokken 18:38

« forrige - neste »

hemi


Virelli

Får vi kjipe med vanlig LR lov til å se videoen?

hemi

Sitat fra: Virelli på søndag 20. januar 2019, klokken 18:44
Får vi kjipe med vanlig LR lov til å se videoen?

Fare for at du ikke lenger blir vanlig LR' så lenge da ;)

HvemPrompa

Vel, han tar for seg forskjellen mellom MR RWD og Performance. Vanlig LR AWD har også induksjonsmotor foran, så de som har kjøpt den har også gjort et godt kjøp over MR RWD. Det største spranget på en model 3 er derfor å gå fra RWD til AWD.


geear

Mulig han er bilfyr, men han klarte ikke bruke et skyvelær i forrige video engang. Med en ingeniørgrad.  :o

Handyman

Sitat fra: gr på søndag 20. januar 2019, klokken 20:38
Mulig han er bilfyr, men han klarte ikke bruke et skyvelær i forrige video engang. Med en ingeniørgrad.  :o
En ingeniørtittel betyr ikke at man er praktisk anlagt.
Jobber i et stort firma med mange veldig dyktige ingeniører, og de er først og fremst teoretikere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Handyman på mandag 21. januar 2019, klokken 11:20
Sitat fra: gr på søndag 20. januar 2019, klokken 20:38
Mulig han er bilfyr, men han klarte ikke bruke et skyvelær i forrige video engang. Med en ingeniørgrad.  :o
En ingeniørtittel betyr ikke at man er praktisk anlagt.
Jobber i et stort firma med mange veldig dyktige ingeniører, og de er først og fremst teoretikere.

Er jo forskjell på en Kjemi og /eller Fysikkingeniør og en Maskin-ingeniør, også med tanke på hva en lærer. (Dattera mi er Kjemi-ingeniør fra NTNU og den minst praktiske ingeniøren jeg kjenner, sønnen er Tekn. Kyb. ingeniør fra NTNU og er veldig praktisk....og faren er blant annet Maskin ingeniøren som "glemte" å lære dattera hvilken vei en må skru for at skruen skal gå inn)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno

 ;D :+1:
Har en maskining. Straks Siv.Ing. kjenner meg igjen her sånn.

hemi

Har dere sett videoene forklarer han utførlig hvorfor han gjør det han gjør med skyvelæret ;)

Klart jeg har også  plastskyvelær liggende og ikke vært bekymret for merker, han burde nok også hatt det  ;)

geear

Sitat fra: hemi på mandag 21. januar 2019, klokken 12:32
Har dere sett videoene forklarer han utførlig hvorfor han gjør det han gjør med skyvelæret ;)

Klart jeg har også  plastskyvelær liggende og ikke vært bekymret for merker, han burde nok også hatt det  ;)
Det ER plastskyvelær han bruker, og var det samme i forrige videoen hvor han målte gaps på 3 MRen han kjøpte, opp mot en Subaru. Og i videoen du startet tråden med avslutter han med å si at han har lært hvordan man bruker skyvelær nå. Eller noe i den duren. Gidder ikke dra den opp igjen nå. Jeg forstor det iallfall ikke som ironi.

Og jada, jeg forstår at det er forskjell på ingeniører, har gått maskin selv og ble litt paff da han ene medstudenten, på tredje året, lurte på hvordan man laget gjenger. Teori er fint, men blir ofte brukt feil uten en dæsj praksis.

18650

Denne tråden kom galt ut. Til topic:

Har utifra spørreundersøkelsen prøvd å se om det er noen trender som står ut blant performance-folket ift LR. Her er noen «interessante» opservasjoner av Performance-kjøperen:

-42% eide en Tesla da de reserverte (mot bare 15% for LR)
-42% har valgt Solid Black (mot bare 25% for LR)
-29% har valgt sort/hvitt interiør (mot bare 12% for LR)
-Fordelingen noEAP/EAP/FSD er helt likt som for LR

Den typiske Performance-kunde er derfor en tidligere Tesla-eier som tross «den generelle oppfatning» ikke har dårlig erfaring med hverken flekkete hvite seter eller den ripete sorte lakken.  ;)

noGas

Gode nyheter ang performance rekkevidde. Bjørn har rekkevidde testet en haug med biler i LA, blant annet en vanlig AWD og en performance uten oppgraderte bremser med aero wheels. Disse to hadde tilnærmet likt forbruk, noe som betyr at det mest sannsynlig kun er 20" som bidrar til kortere rekkevidde. Dette betyr altså at man kan handle inn 18" felg og tilsvarende dekk for å oppnå mye lenger rekkevidde.

Men who cares, jeg skal ha 20" på  :D

Counterpointer

Sitat fra: noGas på mandag 21. januar 2019, klokken 17:32
Gode nyheter ang performance rekkevidde. Bjørn har rekkevidde testet en haug med biler i LA, blant annet en vanlig AWD og en performance uten oppgraderte bremser med aero wheels. Disse to hadde tilnærmet likt forbruk, noe som betyr at det mest sannsynlig kun er 20" som bidrar til kortere rekkevidde. Dette betyr altså at man kan handle inn 18" felg og tilsvarende dekk for å oppnå mye lenger rekkevidde.

Men who cares, jeg skal ha 20" på  :D
20' på sommer og 18' på vinter er optimalt etter mitt syn.

olavxxx

Sitat fra: noGas på mandag 21. januar 2019, klokken 17:32
Gode nyheter ang performance rekkevidde. Bjørn har rekkevidde testet en haug med biler i LA, blant annet en vanlig AWD og en performance uten oppgraderte bremser med aero wheels. Disse to hadde tilnærmet likt forbruk, noe som betyr at det mest sannsynlig kun er 20" som bidrar til kortere rekkevidde. Dette betyr altså at man kan handle inn 18" felg og tilsvarende dekk for å oppnå mye lenger rekkevidde.

Men who cares, jeg skal ha 20" på  :D
Nei, 18" går ikke over performance bremser.
Noen USA biler har ikke performance bremser, de første Performance. Så de er ikke helt lik performance Vi får her.

Det vil si, du kan kjøpe spesielle 18" som TST. Eller sats på 19". Jeg kjøper smidde 19" til vinter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA