Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq off-peak

Startet av kristianl, lørdag 19. januar 2019, klokken 19:58

« forrige - neste »

kristianl

Hei,

Noen som vet hvorfor det ikke er mulig å sette ioniq i off peak mode? Jeg har forsøkt å legge inn at den skal lades fra klokken 2200 til 0600 hver natt, men når dette er lagt inn er det ikke mulig å få trykket på ok knappen.
Bilen er forøvrig satt på planlagt ladning med avgang kl 0730 hver morgen hverdager, men jeg ønsker også å bruke off peak mode
Noen som vet hvorfor det ikke går an trykke inn ok knappen?

Balaklava

Mener han "no tailpipe" fyren på Youtube viser hvordan du skal få til dette i en eller annen video.


kristianl

Hei,

Takker, men har sett denne, problemet mitt er at det ikke går an å trykke på ok knappen for lagre innstillingene. Se vedlagt bilde:)

jornhd

Har du lagt inn tidspunkt under Helg? Mulig du ikke får Ok knappen aktiv før du har satt opp Helg også.

kristianl

Hei,

Har lagt inn helg helg også, men får ikke lov å trykke OK.
Satt å lurte om det kunne ha noe å si at jeg kun lader med kladd 10 amp ??? Kanskje dette valget kun er mulig med type 2 kabel og ladeboks

Balaklava

Tipper bilen mener du ikke får fulladet i perioden du angir... Selv får jeg ikke forvarming uten å ha lading på H på både kladd og i bil på 16A kurs. Så det er noen begrensninger.

kristianl

Hei,

Nei jeg får ikke lov å velge angitt periode i det hele tatt, prøver å legge inn men ok knappen er "grået" ut hvis du skjønner:).
Når jeg tenker meg om har jo ikke dette med hvilket lastekapasitet jeg bruker, bilen vet jo ikke at den blir koblet til kladd eller boks når jeg prøver å legge inn innstillingene. Eller kan det være slik at kabelen må være plugget i før jeg får lagt inn tidsbegrensning

Balaklava

Kan tenkes, har kun gjort det med pluggen i... prøv.

Skeptikeren

Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 20:44
Tipper bilen mener du ikke får fulladet i perioden du angir... Selv får jeg ikke forvarming uten å ha lading på H på både kladd og i bil på 16A kurs. Så det er noen begrensninger.

Så forvarming virker ikke på lading ved vanlig stikk 10A?

Balaklava

Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 21:55
Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 20:44
Tipper bilen mener du ikke får fulladet i perioden du angir... Selv får jeg ikke forvarming uten å ha lading på H på både kladd og i bil på 16A kurs. Så det er noen begrensninger.

Så forvarming virker ikke på lading ved vanlig stikk 10A?

Det vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd iom at jeg har 16A. Men virker ikke om jeg har kladden/bilen på noen under "H", høy. Så kanskje det er sånn?

Skeptikeren

Det blir hvert fall en skikkelig nedtur for meg, men uansett blir vel bilen fort varm så får bare overleve det.

kristianl

#12
Hei,
Takker for svar det viste seg å være så enkelt som at kabelen må stå i før man får lagt inn "Rabatt-tid"

Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 21:55
Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 20:44
Tipper bilen mener du ikke får fulladet i perioden du angir... Selv får jeg ikke forvarming uten å ha lading på H på både kladd og i bil på 16A kurs. Så det er noen begrensninger.

Så forvarming virker ikke på lading ved vanlig stikk 10A?

Jo forvarming med 10A har aldri vært noe problem hos meg. Mulig det er forskjell på modellene, min er en 2018 med teknikkpakke.

kristianl

#13
Sitat fra: kristianl på tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:03
Hei,

Takker for svar, det viste seg å være så enkelt at kabelen må stå i før man kan stille inn "rabatt-tid"

Sitat fra: Sutalaus på i går kl. 20:44
Tipper bilen mener du ikke får fulladet i perioden du angir... Selv får jeg ikke forvarming uten å ha lading på H på både kladd og i bil på 16A kurs. Så det er noen begrensninger.

Så forvarming virker ikke på lading ved vanlig stikk 10A?

Jo det gjør det. Jeg lader kun med 10A og forvarming har aldri vært noe problem. Hvis det da ikke er forskjell på modellene min er en 2018 med teknikkpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA