Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Misnøye at model 3 eiere får bruke SC i fremtiden

Startet av Jarv!s, lørdag 19. januar 2019, klokken 19:16

« forrige - neste »

emmern

Den telleren som bremser ned superlading for å beskytte batteriet etter X antall ladinger. Går den på kWh eller antall ganger du lader? For hvis det er sistnevnte gidder jeg ikke å flytte meg for en 3er.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

jkirkebo

Sitat fra: emmern på søndag 20. januar 2019, klokken 16:04
Den telleren som bremser ned superlading for å beskytte batteriet etter X antall ladinger. Går den på kWh eller antall ganger du lader? For hvis det er sistnevnte gidder jeg ikke å flytte meg for en 3er.

Jeg mener det er 300 ganger.

For min del kommer jeg nok til å passere den grensa etter 3-3,5 år, om det blir noen måneder til eller fra bryr jeg meg lite om så jeg flytter meg gjerne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Enlace

Den kveld en vestkantfyr med mørke solbriller og klyseantrekk parkerer sin mod. X og sier eller antyder noe om prioritert ladning foran min mod. 3 så skal han få meget klar beskjed.

Faktisk håper jeg det skjer meg!

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Vesel

Sitat fra: Løve på søndag 20. januar 2019, klokken 13:03
Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 20:41
Unødvendig supercharging er det de med gamle Model S og X med livstids-supercharging som vil stå for, ikke oss med Model 3. Nå som Tesla har økt prisen på supercharging til 1,86 kr per kWh begynner det å bli dyrt å belage seg på dette for den daglige ladinga også. Ikke bra for batteriet heller.


Jeg bor 2 km unna et lite universitet hvor jeg tror man kan stå hele dagen og lade med 11 eller 22 kW Type 2 for 5 kr i parkeringsavgift. Vurderer å droppe å installere TWC hjemme, og heller lade opp der iblant, om jeg ikke får ladet opp nok på jobb. Slenger bare pusehunden i frunken, Swagwayen i bagasjerommet og troller frem og tilbake. Sparsommelig, og gøy for oss begge.  :laugh:
Du tuller nå, om dette med å lade på universitetet  ??? For det er jo bare direkte missbruk av et intensiv.
Nope, det er god utnyttelse av et av elbilinsentivene som vi ennå har. Kommer nok bare til å lade der på ettermiddagene og i helgene når det knapt er en eneste bil i parkeringshuset. Vil tro det er masse ledige plasser der selv på formiddagen i ukedagene i denne småbyen.

I løpet av noen år tror jeg jeg vil ha spart inn igjen halve bilen.  Gratis lading rundt forbi, liten service annethvert år som jeg tar på vanlig verksted, halv pris gjennom bom og på ferjer. Kommer sikkert til å vare i 20-30 år før den ramler fra hverandre også. Har ikke råd til IKKE å kjøpe denne superdoningen.  8)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Løve

Sitat fra: Vesel på søndag 20. januar 2019, klokken 18:54
Sitat fra: Løve på søndag 20. januar 2019, klokken 13:03
Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 20:41
Unødvendig supercharging er det de med gamle Model S og X med livstids-supercharging som vil stå for, ikke oss med Model 3. Nå som Tesla har økt prisen på supercharging til 1,86 kr per kWh begynner det å bli dyrt å belage seg på dette for den daglige ladinga også. Ikke bra for batteriet heller.


Jeg bor 2 km unna et lite universitet hvor jeg tror man kan stå hele dagen og lade med 11 eller 22 kW Type 2 for 5 kr i parkeringsavgift. Vurderer å droppe å installere TWC hjemme, og heller lade opp der iblant, om jeg ikke får ladet opp nok på jobb. Slenger bare pusehunden i frunken, Swagwayen i bagasjerommet og troller frem og tilbake. Sparsommelig, og gøy for oss begge.  :laugh:
Du tuller nå, om dette med å lade på universitetet  ??? For det er jo bare direkte missbruk av et intensiv.
Nope, det er god utnyttelse av et av elbilinsentivene som vi ennå har. Kommer nok bare til å lade der på ettermiddagene og i helgene når det knapt er en eneste bil i parkeringshuset. Vil tro det er masse ledige plasser der selv på formiddagen i ukedagene i denne småbyen.

I løpet av noen år tror jeg jeg vil ha spart inn igjen halve bilen.  Gratis lading rundt forbi, liten service annethvert år som jeg tar på vanlig verksted, halv pris gjennom bom og på ferjer. Kommer sikkert til å vare i 20-30 år før den ramler fra hverandre også. Har ikke råd til IKKE å kjøpe denne superdoningen.  8)

Teslaeiere...

hemi


mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

JorEl

Sitat fra: Vesel på søndag 20. januar 2019, klokken 18:54
Sitat fra: Løve på søndag 20. januar 2019, klokken 13:03
Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 20:41
Unødvendig supercharging er det de med gamle Model S og X med livstids-supercharging som vil stå for, ikke oss med Model 3. Nå som Tesla har økt prisen på supercharging til 1,86 kr per kWh begynner det å bli dyrt å belage seg på dette for den daglige ladinga også. Ikke bra for batteriet heller.


Jeg bor 2 km unna et lite universitet hvor jeg tror man kan stå hele dagen og lade med 11 eller 22 kW Type 2 for 5 kr i parkeringsavgift. Vurderer å droppe å installere TWC hjemme, og heller lade opp der iblant, om jeg ikke får ladet opp nok på jobb. Slenger bare pusehunden i frunken, Swagwayen i bagasjerommet og troller frem og tilbake. Sparsommelig, og gøy for oss begge.  :laugh:
Du tuller nå, om dette med å lade på universitetet  ??? For det er jo bare direkte missbruk av et intensiv.
Nope, det er god utnyttelse av et av elbilinsentivene som vi ennå har. Kommer nok bare til å lade der på ettermiddagene og i helgene når det knapt er en eneste bil i parkeringshuset. Vil tro det er masse ledige plasser der selv på formiddagen i ukedagene i denne småbyen.

I løpet av noen år tror jeg jeg vil ha spart inn igjen halve bilen.  Gratis lading rundt forbi, liten service annethvert år som jeg tar på vanlig verksted, halv pris gjennom bom og på ferjer. Kommer sikkert til å vare i 20-30 år før den ramler fra hverandre også. Har ikke råd til IKKE å kjøpe denne superdoningen.  8)
Å bruke de mulighetene man får/har er helt greit. Men det må ikke gå ut over andre..Da bryter man kardemommeloven, og det er ikke bra.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: olavxxx på søndag 20. januar 2019, klokken 15:35
Neo, teoretisk sett kan Tesla åpne for det. Men i praksis identifiserer Tesla sine egne biler gjennom kabelen. Ionity og andre må vel ty til app/nettside og aktiv innmelding i form av en konto man selv oppretter.
Det er ikke bare å åpne for det. De er ikke kompatible signaleringsmessig. Det må si at enten biler eller SuC må bygges om.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

olavxxx

Sitat fra: turfsurf på søndag 20. januar 2019, klokken 20:51
Sitat fra: olavxxx på søndag 20. januar 2019, klokken 15:35
Neo, teoretisk sett kan Tesla åpne for det. Men i praksis identifiserer Tesla sine egne biler gjennom kabelen. Ionity og andre må vel ty til app/nettside og aktiv innmelding i form av en konto man selv oppretter.
Det er ikke bare å åpne for det. De er ikke kompatible signaleringsmessig. Det må si at enten biler eller SuC må bygges om.
Model 3 er jo CCS og de kobler opp CCS på superladerne.
Så jeg tror de kunne åpnet opp via CCS kontakten, hvis de ønsket.

turfsurf

Sitat fra: olavxxx på søndag 20. januar 2019, klokken 21:35
Model 3 er jo CCS og de kobler opp CCS på superladerne.
Så jeg tror de kunne åpnet opp via CCS kontakten, hvis de ønsket.
Model 3 støtter både CCS og Tesla signalering med Combo 2 plugg. Tesla og CCS er elektrisk og protokollmessig helt forskjellige, Tesla bruker canbus og CCS TCP/IP over noe som ligner homeplug.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tulle

Sitat fra: emurof på mandag 21. januar 2019, klokken 10:52
Sitat fra: Løve på søndag 20. januar 2019, klokken 19:07
Teslaeiere...

Hva slags kommentar er dette?
Og jeg som hadde blokkert for å slippe å se trollprat. Men innser at sitat sniker seg rundt blokkering ja.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA