Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 2020: 378km (ndec)

Startet av RazAquato, lørdag 19. januar 2019, klokken 17:12

« forrige - neste »

AppleKnocker

Sitat fra: Skeptikeren på lørdag 19. januar 2019, klokken 18:13
Hvordan tror dere prisen vil se ut for bil med teknikk, metallic, skinn, to sett hjul som i dag typisk vil ligge rundt 300? Snakker vi 350 eller mer også muligens?
Kan neppe koste mer enn Kona med 64kwh batteri
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Skeptikeren

Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.

AppleKnocker

Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 06:36
Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.
Personlig er jeg helt enig. Men av en eller annen merkelig grunn går folk mann av huse for å kjøpe SUVer. Også miniatyrutgavene som Kona. Så jeg tror nok Kona sin karroseriform er mer etterspurt enn en Ioniq type bil.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

RazAquato

#18
De spår jo at WW I.D. får en startpris rett i overkant av 300, og den har jo bedre rekkevidde, - så hyundai må nok under 350' for fullspec. bil *krysse fingrene*

Edit: men de norske forhandlerne vet vel å ta seg ekstra betalt for 'muligheten til å forhåndsvarme bilen om vinteren' etc via appstyring også tenker jeg.. blir uansett spennende :)

Balaklava

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 21. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 06:36
Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.
Personlig er jeg helt enig. Men av en eller annen merkelig grunn går folk mann av huse for å kjøpe SUVer. Også miniatyrutgavene som Kona. Så jeg tror nok Kona sin karroseriform er mer etterspurt enn en Ioniq type bil.

Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er. Folk vil sitte høyt, lett kunne gå inn- ut av bilen osv. Så det er vel noe med hele biltypen SUV/Crossover som er mer tiltalende enn "lave" biler.

Er ikke 70 selv ;-) men liker også "høye" biler med mer "opp- ned" sittestil enn det en får i Ioniq. Jeg tenker litt sånn at skal en måtte sitte så lavt så må det være fordi det er en sportslig bil med spesielt gode kjøreegenskaper, da er det greit å "bytte bort" "sitte høyt og godt". Så for Ioniq sin del ser jeg den lave sittestillingen som en ulempe, men karosseriformen har mange andre fordeler som jeg syns veier opp for det.. så det blir ett kompromiss.

turfsurf

Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 23:46
Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er.
Nå er de to mest solgte bilene i Norge (med god margin) hatchback, så å si at crossovers har spist opp markedet blir litt feil. Her spiller vel prisen inn, da crossovers i samme klasse stort sett er dyrere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. januar 2019, klokken 06:55
Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 23:46
Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er.
Nå er de to mest solgte bilene i Norge (med god margin) hatchback, så å si at crossovers har spist opp markedet blir litt feil. Her spiller vel prisen inn, da crossovers i samme klasse stort sett er dyrere.

Ja det er faktisk markedet for stasjonsvogner som har blitt spist opp. Slike selges nesten ikke lengre. Ford får knapt solgt en eneste Mondeo (tidligere storselger) og VW får kun solgt Passat fordi den kan levere GTE-utgaven. Octavia er vel den som selger best ennå, men salgstallene er bare en skygge av de fra glanstidene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 22. januar 2019, klokken 10:30
Ja det er faktisk markedet for stasjonsvogner som har blitt spist opp. Slike selges nesten ikke lengre. Ford får knapt solgt en eneste Mondeo (tidligere storselger) og VW får kun solgt Passat fordi den kan levere GTE-utgaven. Octavia er vel den som selger best ennå, men salgstallene er bare en skygge av de fra glanstidene.
Ja, helt riktig. De som har såkalte "Allroad" varianter selger vel fremdeles en del. Viser bare at mange foretrekker å sitte litt høyt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hansi

Når tror dere de første oppdaterte bilene kommer til Norge? Tror dere de vil klare å levere nok biler til Norge så det ikke blir lang ventetid?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Balaklava

Sitat fra: Hansi på søndag 27. januar 2019, klokken 12:37
Når tror dere de første oppdaterte bilene kommer til Norge? Tror dere de vil klare å levere nok biler til Norge så det ikke blir lang ventetid?

Vanskelig å vite. Og i realiteten, om en ville/vil ha Ioniq så kunne en velge mellom å vente natt og dag, uten å egentlig kunne gjøre store endringer på konfigurasjonen, eller kjøpe en importbil og ta med hjem ;-)

Pluss at import letter på køen for de som vil vente for å få bil i sin farge også.


AppleKnocker

Samme pakka som ble formidlet for en mnd siden ;D

Hadde forhandleren noe nytt å bringe til torgs?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

advale

#27
Ioniq bør koste maks 315 000..

Hvem vil kjøpe en Ioniq(WLTP 330km) til over 300 000 når man kan kjøpe en Tesla Model 3 SR Plus(WLTP 430km) for ca 330 000?

turfsurf

Sitat fra: advale på søndag 24. mars 2019, klokken 00:56
Hvem vil kjøpe en Ioniq til over 300 000 med ca 330km WLTP når man kan kjøpe en Tesla Model 3 SR Plus med ca 430 WLTP for ca 330 000?
Alle som ikke vil ha Tesla av forskjellige grunner vil jeg tro. Vi kjøpte nettop i3 i stedet for TM3 på tross av at TM3 har bedre spec på mye. Rekkevidde og lading er ikke alt. Orker bare ikke å ha to Tesla i husstanden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

advale

#29
Skjønner. Men tror ikke du er den typiske målgruppen for Tesla Model 3 SR eller Ioniq. Kjøperne av disse ser gjerne etter bang for bucks. Samt bilene er veldig like (kontra BMW i3..)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA