Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 2020: 378km (ndec)

Startet av RazAquato, lørdag 19. januar 2019, klokken 17:12

« forrige - neste »

RazAquato

Kommer september i år med 38,3 kWh batteri, rekkevidde på 378km (ndec)

Kilde  :D


Skeptikeren

Hvordan tror dere prisen vil se ut for bil med teknikk, metallic, skinn, to sett hjul som i dag typisk vil ligge rundt 300? Snakker vi 350 eller mer også muligens?

RazAquato

#2
Vel.. Det ryktes at nissan leaf med 60 kwh batteri får en økning på 45.000kr (mot 40kwh i dag), altså en prisøkning på 2.250kr per kWh.

Ioniq øker med rett over 10kwh, så man kan jo gjette på minimum 22.500kr i økning.

Jeg tipper da mellom 30-40.000 ekstra.
. - Noe mer enn det, så priser de seg nok ut av markedet med tanke på alt som kommer fra ande aktører.

Skeptikeren

Hvis prisøkningen er så liten hadde det nesten vært fristende å droppe den jeg har bestilt med levering i april og signe up på denne i stedet men det blir sikkert hårreisende lang leveringstid.

RazAquato

Jeg var innom forhandler i desember og sa jeg ville ha 2020 modell. De hadde ikke åpnet for forhåndsbestilling for forhandlere enda, men  sa jeg blir den aller første han selger 2020mod. til, og at han bestiller opp så snart de får lov.  - Så det er helt klart muligheter for å få en i sept/okt.   Men denne nyheten blir vel snart bekreftet av hyundai og da skal du se at ventelistene vokser raskt.

Skeptikeren

Det blir for lenge å vente for meg. Fossilhora mi har knelet totalt nå, så blir 3-4 måneder uten bil fra før av. Passer jo absolutt helt perfekt ettersom det er to unger som skal i barnehagen og det er -19 grader osv  :D

RazAquato

Gjør som meg og kjøp ett vrak til 6-7.000 på finn som er EU godkjent ut året og selg for vrakpant når ioniq kommer. - så har du bil umiddelbart, og slipper føle anger over ikke å ha ventet på større batteripakke ;-)

Balaklava

Kjøp importbil av den nye utgaven med varmepumpe til samme pris som en "norsk" med teknikkpakke koster i dag.




Hansi

Hvis man kjøper importbil av den nye utgaven vil man sannsynligvis gå glipp av app som den ser ut til å få?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Balaklava

Øh, så europa skal være uten app, men Norge skal få. Lite trolig.

Hansi

Ah, import fra Europa, da får man antageligvis med app ja.. Tenkte USA-import
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

ProsjektX

Sitat fra: RazAquato på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:00
Vel.. Det ryktes at nissan leaf med 60 kwh batteri får en økning på 45.000kr (mot 40kwh i dag), altså en prisøkning på 2.250kr per kWh.
Det er mer enn rykter. Prisene på Leaf 60kWh ble publisert tidligere denne måneden ifb med CES. Se f.eks https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43395.0

383.000kr, FE/Tekna utstyrt.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Balaklava

Sitat fra: Hansi på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:30
Ah, import fra Europa, da får man antageligvis med app ja.. Tenkte USA-import

Mye av nybilimportioniq nå er fra Nederland. De er i hovesak Ioniq med basic utstyrsnivå+ varmepumpe.

elekTrond

Helt siden jeg hørte at MY20 får Kona40 batteriet, tenkte jeg at det blir tregere hurtiglading. Det er bare 90s, ergo e-Golf og trilling territorium (88s). Litt teit å bare få litt over 40 kW ladeeffekt på en 50 kW lader, mens dagens 96s batteri "makser" den samme 50 kW-ladern ...  ::)

Til sammenligning er Soul27 og Soul30 hhv. 96s og 100s. e-tron og i-pace troner på topp med 108s og ~450 VDCmax. Se side to av regnearket på: speakev.com/threads/comparative-ev-and-battery-pack-specs.109449 (oppdatert 2019-01-12).
'13 Mjau

MrOtto

Samme NEDC, men kommer til å ha en god del lenger praktisk rekkevidde en Leaf. Håper den endelig blir godkjent med taklast.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA