Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium tilkobling inkl. 1 år

Startet av Toalmar, lørdag 19. januar 2019, klokken 16:54

« forrige - neste »

geear

En kan veie det opp mot Volkswagen sin Car-Net tjeneste, som er den tregeste sirupen som finnes, og allikevel koster 1500,- eller hva det er for et par år. Selv Tesla sin gratis/inkluderte tjeneste overgår den med skyhøye kneløft, så å betale ekstra for å kunne streame Spotify/Tune-In/kartdata etc. er ikke urimelig.

Handyman

Sitat fra: gr på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:26
En kan veie det opp mot Volkswagen sin Car-Net tjeneste, som er den tregeste sirupen som finnes, og allikevel koster 1500,- eller hva det er for et par år. Selv Tesla sin gratis/inkluderte tjeneste overgår den med skyhøye kneløft, så å betale ekstra for å kunne streame Spotify/Tune-In/kartdata etc. er ikke urimelig.
Absolutt enig!! Da WV skulle har betalt, kuttet jeg heller ut å bruke appen. Ville maks betalt 100kr for den elendige tjenesten.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dani3l

Hadde jo vært fint om man kunne sette inn sitt eget data-SIM, men det er de vel ikke interessert i.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Elmo

Sitat fra: Elmaster på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:41
Sitat fra: Handyman på lørdag 19. januar 2019, klokken 17:03
Det er antydet ca 800,- pr år.
Serr? Så man får ikke OTA oppdateringer og oppdatert kart om man ikke har premium tilkobling? Dårlig det der...

Hvor er problemet ?? Fortell meg hvor ellers du får mobildata-abo til 70kr pr. mnd.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

S4e

Her er forklart forskjell på premium og standard connection. Som du ser så blir bilen oppdatert med standard connection også!
https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-questions-connectivity?redirect=no
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

olavxxx

Sitat fra: Dani3l på lørdag 19. januar 2019, klokken 23:10
Hadde jo vært fint om man kunne sette inn sitt eget data-SIM, men det er de vel ikke interessert i.
Man betaler for mer enn trafikken i bilen, Tesla må jo drifte servere og betale for raske linjer et eller annet sted.
Så klart at prisen ikke er ille, sidne man kan streame såpass mye musikk og man kan bruke gratis spotify abb., der mange biler/mobiler vil kreve premium spotify konto.

geear

Bare spotifykonto koster mer enn det der.. riktignok har nok mange fra før, men allikevel..

Dudex

Hei. Går det ann å kjøpe Premium-tilkobling nå på SR+ biler? Har en på bestilling, og betaler gjerne for tjenesten.

stefse

9xx kr i året som det sikkert blir, er ikke nok til å rettferdiggjøre dette, pga ustabilitet og for dårlig hastighet på nettet. Musikkstreamingen funker/funker ikke og hvis man blir for ivrig til å bla gjennom sangene kutter det ut. Hastigheten på browsingen er heller ikke spesielt bra. Bilen har 4G, men sannsynligvis er det strupet av Tesla for å unngå massivt med teleutgifter.

Hvis dette vil fungere vesentlig bedre gjennom at man deler ut Wifi til bilen gjennom egen mobiltlf eller noe tilsvarende, ser jeg få grunner til å kjøpe dette. Det er naturligvis synd, da hardwaren i bilen fullt ut kunne utnyttet en god 4G tilkobling. Da ville det kanskje vært bedre om Tesla lot meg sette inn et simkort selv, og dure på med nedlasting og streaming etter min egen dataplan. Eller eventuelt bestilt dette av Tesla på månedsbasis. For selv om vi kjøper premium, vet vel ingen hvilken dataplan som egentlig gjelder?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Morten M.

Sitat fra: stefse på tirsdag 20. august 2019, klokken 23:09
9xx kr i året som det sikkert blir, er ikke nok til å rettferdiggjøre dette, pga ustabilitet og for dårlig hastighet på nettet. Musikkstreamingen funker/funker ikke og hvis man blir for ivrig til å bla gjennom sangene kutter det ut. Hastigheten på browsingen er heller ikke spesielt bra. Bilen har 4G, men sannsynligvis er det strupet av Tesla for å unngå massivt med teleutgifter.

Hvis dette vil fungere vesentlig bedre gjennom at man deler ut Wifi til bilen gjennom egen mobiltlf eller noe tilsvarende, ser jeg få grunner til å kjøpe dette. Det er naturligvis synd, da hardwaren i bilen fullt ut kunne utnyttet en god 4G tilkobling. Da ville det kanskje vært bedre om Tesla lot meg sette inn et simkort selv, og dure på med nedlasting og streaming etter min egen dataplan. Eller eventuelt bestilt dette av Tesla på månedsbasis. For selv om vi kjøper premium, vet vel ingen hvilken dataplan som egentlig gjelder?
Hmm, har ingen problemer med verken streaming, hastighet eller stabilitet på nettet. Jeg har riktignok en X, men skal være samme HW i de. Har du prøvd å bruke mobilen som hotspot for å se om det hjelper?
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

Handyman

Sitat fra: stefse på tirsdag 20. august 2019, klokken 23:09
9xx kr i året som det sikkert blir, er ikke nok til å rettferdiggjøre dette, pga ustabilitet og for dårlig hastighet på nettet. Musikkstreamingen funker/funker ikke og hvis man blir for ivrig til å bla gjennom sangene kutter det ut. Hastigheten på browsingen er heller ikke spesielt bra. Bilen har 4G, men sannsynligvis er det strupet av Tesla for å unngå massivt med teleutgifter.

Hvis dette vil fungere vesentlig bedre gjennom at man deler ut Wifi til bilen gjennom egen mobiltlf eller noe tilsvarende, ser jeg få grunner til å kjøpe dette. Det er naturligvis synd, da hardwaren i bilen fullt ut kunne utnyttet en god 4G tilkobling. Da ville det kanskje vært bedre om Tesla lot meg sette inn et simkort selv, og dure på med nedlasting og streaming etter min egen dataplan. Eller eventuelt bestilt dette av Tesla på månedsbasis. For selv om vi kjøper premium, vet vel ingen hvilken dataplan som egentlig gjelder?
Her er tydeligvis brukeropplevelsene helt forskjellige. Jeg kjenner ikke igjen noe av det du beskriver. Har ingen problemer med hverken stabilitet eller hastighet.
Har du sjekket dette med Telsa?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

democomputer

Sitat fra: stefse på tirsdag 20. august 2019, klokken 23:09
9xx kr i året som det sikkert blir, er ikke nok til å rettferdiggjøre dette, pga ustabilitet og for dårlig hastighet på nettet. Musikkstreamingen funker/funker ikke og hvis man blir for ivrig til å bla gjennom sangene kutter det ut. Hastigheten på browsingen er heller ikke spesielt bra. Bilen har 4G, men sannsynligvis er det strupet av Tesla for å unngå massivt med teleutgifter.

Hvis dette vil fungere vesentlig bedre gjennom at man deler ut Wifi til bilen gjennom egen mobiltlf eller noe tilsvarende, ser jeg få grunner til å kjøpe dette. Det er naturligvis synd, da hardwaren i bilen fullt ut kunne utnyttet en god 4G tilkobling. Da ville det kanskje vært bedre om Tesla lot meg sette inn et simkort selv, og dure på med nedlasting og streaming etter min egen dataplan. Eller eventuelt bestilt dette av Tesla på månedsbasis. For selv om vi kjøper premium, vet vel ingen hvilken dataplan som egentlig gjelder?

Såvidt jeg kan se så slår bilen av wifi når du setter bilen i Drive.

Jeg parkerer i garasjeanlegg uten wifidekning og tenkte at jeg kunne dele wifi fra mobilen på tur for å få OTA, men det virker ikke. Har ikke fått oppdatering siden april, så at OTA er inkludert med premium connection er også litt så som så.

Jeg skjønner at de kommer til å ta betalt, men tviler på om jeg finner verdien.

K

olekvi

Sitat fra: democomputer på onsdag 21. august 2019, klokken 09:03
Såvidt jeg kan se så slår bilen av wifi når du setter bilen i Drive.

Ja, men du kan slå det på igjen om du vil det!
'19 TM3P

Handyman

Sitat fra: democomputer på onsdag 21. august 2019, klokken 09:03
Sitat fra: stefse på tirsdag 20. august 2019, klokken 23:09
9xx kr i året som det sikkert blir, er ikke nok til å rettferdiggjøre dette, pga ustabilitet og for dårlig hastighet på nettet. Musikkstreamingen funker/funker ikke og hvis man blir for ivrig til å bla gjennom sangene kutter det ut. Hastigheten på browsingen er heller ikke spesielt bra. Bilen har 4G, men sannsynligvis er det strupet av Tesla for å unngå massivt med teleutgifter.

Hvis dette vil fungere vesentlig bedre gjennom at man deler ut Wifi til bilen gjennom egen mobiltlf eller noe tilsvarende, ser jeg få grunner til å kjøpe dette. Det er naturligvis synd, da hardwaren i bilen fullt ut kunne utnyttet en god 4G tilkobling. Da ville det kanskje vært bedre om Tesla lot meg sette inn et simkort selv, og dure på med nedlasting og streaming etter min egen dataplan. Eller eventuelt bestilt dette av Tesla på månedsbasis. For selv om vi kjøper premium, vet vel ingen hvilken dataplan som egentlig gjelder?
.... og tenkte at jeg kunne dele wifi fra mobilen på tur for å få OTA, men det virker ikke......
Det kan være teleoperatøren din har begrensinger. OTA skal komme over delt WiFi, men ikke streaming ol.
https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-questions-connectivity

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dudex

Så per dags dato, går det IKKE an å kjøpe Premium tilkobling? Du er stuck med standard hvis du har kjøpt SR+ på ubestemt dato?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA