Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid bløffen

Startet av JohLaberg, torsdag 17. januar 2019, klokken 19:50

« forrige - neste »

JohLaberg

Var innom i Drammen og kikka på 3'eren i starten av mnd, og selgeren var rimelig klar på at om jeg skulle ha bil i mars var nok løpet allerede kjørt. Ser på Tesla.no at det fremdeles står «Estimert mars levering» ved bestilling idag. Teslaselgere er som andre selgere ja.....

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

Elmaster

Stakkars de har ingen peiling tror jeg. Vi her har mer peiling enn de for å si det sånn.

Espen Hugaas Andersen

Mars er nok fortsatt mulig -  vil tvile på at de i butikken har tilstrekkelig innsikt i produksjons- og leveranseplanene for å si noe sikkert. En måned i transitt fra fabrikken til Drammen er ikke umulig, ved bruk av Ro-Ro skip. Da kan biler produseres helt i slutten av februar og leveres i Norge i mars. Og på en uke produserer Tesla nok biler til å fylle ett Ro-Ro skip.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Sitat fra: JohLaberg på torsdag 17. januar 2019, klokken 19:50
Var innom i Drammen og kikka på 3'eren i starten av mnd, og selgeren var rimelig klar på at om jeg skulle ha bil i mars var nok løpet allerede kjørt. Ser på Tesla.no at det fremdeles står «Estimert mars levering» ved bestilling idag. Teslaselgere er som andre selgere ja.....

Og dette synes du fortjente en egen tråd? Ikke bare det, men du registrerte deg på forumet bare på å få dette budskapet ut verden?  ::)

olavxxx

De får garantert noen inventory til Mars. Alltid noen som avbestiller.

ToWalkOrDrive

En kan jo og tolke det sånn at selgeren ikke ville love noe han ikke kunne holde. Det er jo et kjent begrep om "Tesla-uker" ettersom de gang på gang ikke har klart å holde det de har sagt. Bare klargjøringen vil jo ta veldig lang tid. Ser det nå er 40.000 biler de har registrert rammenummer på i datasystemet for produksjon for salg internasjonalt etter nyttår.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA