Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjært barn, mange navn. Hva har din blitt kalt?

Startet av fonberg, torsdag 17. januar 2019, klokken 12:39

« forrige - neste »

fonberg

På vei over med ferja Hareid-Sulesund nå, ruskete tur forresten. Billettmannen kommer til bordet i salongen, jeg sitter klar med ferjekortet og sier "elbil". "Duracell, ja!" svarer han kjekt.

Husker også sommeren 2016, to harrykompiser kom gående forbi superladerne utenfor Nordbysenteret i Sverige og kommenterte høylytt "skjønner ikke at de gidder kjøre sånne dildoer på fire hjul".

Så: dildo på fire hjul, og nå duracell. Jeg regner med andre her inne har også har fått gode navneforslag?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tibber73

Duracell er jo et komplement. Varer jo evig (nesten).
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

noto

Slibrighetene kommer så å si utelukkende fra såkalt ekte mannfolk , type Martin Schancke selv og Martin Schancke wannabes.

Dampmaskin

#4
Sitat fra: tesla73 på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:02
Duracell er jo et komplement. Varer jo evig (nesten).

Eller lekker som en sil og ødelegger all elektronikk med alkalisk gørr. (Sorry, mente ikke å avspore tråden, er bare ikke noen stor fan av Duracell. Jeg finner veien ut selv.)

SitatSlibrighetene kommer så å si utelukkende fra såkalt ekte mannfolk , type Martin Schancke selv og Martin Schancke wannabes.
På noen av dem kan du se et sårt glimt i øyet, en innsikt i at de ikke henger med i tiden. De vet at de fortsatt kan prøve å spøke det bort, men innerst inne skjønner de også at spøken bare blir flauere for hvert år.

tibber73

Sitat fra: OlafGTE på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:13
Sitat fra: tesla73 på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:02
Duracell er jo et komplement. Varer jo evig (nesten).

Eller lekker som en sil og ødelegger all elektronikk med alkalisk gørr. (Sorry, mente ikke å avspore tråden, er bare ikke noen stor fan av Duracell. Jeg finner veien ut selv.)

SitatSlibrighetene kommer så å si utelukkende fra såkalt ekte mannfolk , type Martin Schancke selv og Martin Schancke wannabes.
På noen av dem kan du se et sårt glimt i øyet, en innsikt i at de ikke henger med i tiden. De vet at de fortsatt kan prøve å spøke det bort, men innerst inne skjønner de også at spøken bare blir flauere for hvert år.
Hehe. Tenkte kun på reklamen :-)

Ja, kun slike utsagn fra oss menn. Det er jeg helt enig i. Men en helt annen holdning i Sverige og Danmark. Her i Norge er det håpløst. Unger i 9.trinn lærer at elbil skader miljøet. Fossil er som fløyel for miljøet..
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

sfinxern

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Klykken

Sitat fra: tesla73 på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:20
Unger i 9.trinn lærer at elbil skader miljøet. Fossil er som fløyel for miljøet..
Unger i 4.trinn lærer at elbiler er skadelig for miljøet og at batteri går i stykker hele tiden. Stedattera mi kom hjem og lurte på dette etter at vi kjøpte Tesla, da en i klassen hadde sagt at "dere må bytte batteri hele tiden!".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

noto

Betegnelsene er så pass kortfyndige for at fossilfolk skal rekke å uttale dem før Teslaen er forbi og borte bak neste sving..

o.b.lix

Symaskin, dildobensin og ipad på hjul er uttrykk som jeg hører ofte.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Ikke helt navnekalling, men jeg blir nesten daglig spurt om Teslaen er på verksted eller er tom for strøm.

Roy Aasen

Du kan jo svare at, ja, tom for strøm, men vi greide å starte ved å dytte den igang

Strøm Tycoon


o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amatøren

Har ikke Tesla, men fått slengbemerkning om jeg har lang nok skjøtekabel.

Forøvrig så har vi satt navn på bilene:

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Reservert Audi e-tron (XX.2019?)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA