Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er galt med denne?

Startet av Emilsl94, onsdag 16. januar 2019, klokken 03:50

« forrige - neste »

Emilsl94

Hvorfor er den så billig ifh til andre Leafer?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136437290

Klarer ikke å forstå hvorfor, og er veldig fristet til å reise fra østlandet ned til Bergen.

Burde også nevnes at jeg aldri har eid elbil tidligere.
Klarer ikke se om bilen er importert eller ikke, har ikke så mye erfaring og er livredd for å gjøre et dårlig valg.
Tusen takk for all hjelp.

Tiger123


Bilen ser hel ut den, og det er elektronisk håndbrekk på den, mener å huske at et parti av LE ikke hadde dette. (Dette er vel snart ett år siden nå).

Forhandleren virker solid i følge resultattall fra brønnøysund.

Jeg ville sendt mail og spurt om den er norsk eller hvor den kommer fra, og om bilen har noen skader som ikke er synlig på bildene.

Joggamann

Et kjapt søk på finn gjør at jeg finner flere biler med km stand rundt 25-28K, disse ligger tett opptil 300K i pris.
Av ren natur blir jeg derfor veldig skeptisk til denne, import, skade, mangel på noe?

Trond.m

At den er lysegrønn trekker vel markedsprisen ned. For 1 år siden fikk man kjøpt tilsvarende bil med 0 km for 300-310.000 på Finn, så sett i lys av det er vel prisen ganske fornuftig etter min vurdering. Sjekk at det er en norsk LE som skal ha LED lys. Det ble også tatt inn noen med utenlands spesifikasjon med halogen-lys.

blackleaf1

Denne har halogenlys. Ikke noe problem å bytte ut pærene til LED, og da blir det bra lys!
Atle
Lindås

Joggamann

Sitat fra: blackleaf1 på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:52
Denne har halogenlys. Ikke noe problem å bytte ut pærene til LED, og da blir det bra lys!

Stor forskjell på LED lys kjøpt på typ mekonomen kontra LED installert på fabrikk. Er jo to helt forskjellige lyktetyper som ikke kan sammenliknes.

Blir som å si at et bytte av halogenpære til xenon pære er lik tilsvarende lykteinnsats fra fabrikk - Dette blir jo greit misvisende for en potensiell kjøper som trådstarter....

blackleaf1

Sitat fra: Joggamann på onsdag 16. januar 2019, klokken 10:28
Sitat fra: blackleaf1 på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:52
Denne har halogenlys. Ikke noe problem å bytte ut pærene til LED, og da blir det bra lys!

Stor forskjell på LED lys kjøpt på typ mekonomen kontra LED installert på fabrikk. Er jo to helt forskjellige lyktetyper som ikke kan sammenliknes.

Blir som å si at et bytte av halogenpære til xenon pære er lik tilsvarende lykteinnsats fra fabrikk - Dette blir jo greit misvisende for en potensiell kjøper som trådstarter....

Ikke noe problem med disse pærene, gir et meget bra lys !

Atle
Lindås

Trond.m

Sitat fra: blackleaf1 på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:52
Denne har halogenlys. Ikke noe problem å bytte ut pærene til LED, og da blir det bra lys!
Det er helt forskjellig lykt, og å bytte til LED pære er vel hverken lovlig eller like bra.

blackleaf1

Nærlys er av typen linselampe, no problem!
Atle
Lindås

Emilsl94

Så om jeg har forstått det riktig. Om den er bruktimportert så er det ikke et bra kjøp, og om den er norsk er det et bra kjøp?

Hva er egentlig forskjellen på Launch edition og de andre utstyrstypene? Hvem ligner den mest på ?

TJV

Forskjellen på norsk Launch Edition og topputgaven Tekna er at LE ikke har subwoofer. Den kunne kun bestilles i den grønnfargen eller svart. Kunne heller ikke ha tilvalg som ProPilot og skinn.
Kan hende det er noe annet som jeg ikke kommer på nett no. Folk som husker, suppler gjerne  :)
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

leafnor

Sitat fra: TJV på onsdag 16. januar 2019, klokken 16:51
Forskjellen på norsk Launch Edition og topputgaven Tekna er at LE ikke har subwoofer. Den kunne kun bestilles i den grønnfargen eller svart. Kunne heller ikke ha tilvalg som ProPilot og skinn.
Kan hende det er noe annet som jeg ikke kommer på nett no. Folk som husker, suppler gjerne  :)
Er en tråd her som handler om likheter/ulikheter:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39629.msg681801#msg681801
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lxm

Den mangler både varmeseter og varme i ratt.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Løve

Ikke noe registreringsnummer i annonsen. Ikke registrert i Norge før, eller har heftelser? Den har og USB-porten helt annerledes plassert enn min, og så har den noen sølvmedaljer på speilene jeg aldri har sett før. Ville gått detaljert gjennom denne før kjøp.

flashback

Siden det ikke er varme i ratt eller seter mangler den sannsynligvis vinterpakke. Da har den kanskje heller ikke varmepumpe?

Synes også bildene var dårlig til å være fra forhandler, spesielt de innvendige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA