Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

If sin Hyundia-forsikring

Startet av JEG, tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

JEG

Noen som har satt seg inn i denne? Fikk ikke veldig god info på telefon, men pris (ca 5600 / 12 000 km) er bra og betingelser virker bra disse også:

fredrikn


HelectriC

Jeg fikk 3900kr/12000km fra forhandler gjennom enter.
ioniq 5

JEG


HelectriC

Sitat fra: JEG på fredag 18. januar 2019, klokken 18:26
Jøss! Det var veldig lavt.

Jeg synes egentlig det var noenlunde normalt, har 3400kr/16000km på eGolfen.
ioniq 5

arthur

Er ikke pris avhengig av bosted, bonuser, eventuelle medlemskap samt vilkår osv slik at kun prisene som nevnes her ikke egentlig gir noe godt bilde eller er sammenlignbare?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HelectriC

Sitat fra: arthur på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:22
Er ikke pris avhengig av bosted, bonuser, eventuelle medlemskap samt vilkår osv slik at kun prisene som nevnes her ikke egentlig gir noe godt bilde eller er sammenlignbare?

Egentlig ja. Det er litt som å spørre hvor langt et tau er?
ioniq 5

aasen90

Sitat fra: arthur på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:22
Er ikke pris avhengig av bosted, bonuser, eventuelle medlemskap samt vilkår osv slik at kun prisene som nevnes her ikke egentlig gir noe godt bilde eller er sammenlignbare?

Prisen blir utregnet utifra kjønn, alder, skadestatestikk på bilen, skadestatestikk i området og kundens skadehistorikk de 3 siste årene. Medlemskap og bonus blir brukt for å regne ut rabatten.

Samme person vil få to forskjellige priser om han/hun sjekker hva bilen vil koste å forsikre i oslo og stavanger.

arthur

Er ikke pris på bilforsikring basert på kjønn diskriminerende? De øverige er jeg klar over, men gadd ikke liste opp alt og alle for poenget mitt var at pris uten ytterligere informasjon blir som allerede nevnt av andre som å spørre om hvor lang en strikk er.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zimon

Både og, men forsikringselskapene gir pris basert på risikovurdering for å si det enkelt. Statistisk sett så bulker gutter mer enn jenter, så derfor pris annerledes. Hadde det vært omvendt at statistikken sa at jenter bulket mest så ville prisen til jenter vært høyere enn gutter. Derfor blir det ikke kjønnsdiskriminering egentlig.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

trykkertor

Sitat fra: Zimon på lørdag 19. januar 2019, klokken 18:19
Både og, men forsikringselskapene gir pris basert på risikovurdering for å si det enkelt. Statistisk sett så bulker gutter mer enn jenter, så derfor pris annerledes. Hadde det vært omvendt at statistikken sa at jenter bulket mest så ville prisen til jenter vært høyere enn gutter. Derfor blir det ikke kjønnsdiskriminering egentlig.
Haha....tror du virkelig ikke det hadde blir ramaskrik hvis det var omvendt!?

arthur

Sitat fra: Zimon på lørdag 19. januar 2019, klokken 18:19
Både og, men forsikringselskapene gir pris basert på risikovurdering for å si det enkelt.

At selskapet gir pris basert på risikovurdering er jo åpenbart, men er fortsatt skeptisk til din påstand om at det er forskjell på pris avhengig av kjønn.

The European Court of Justice tore up the rule book for insurance companies by banning risk assessment based on a person's sex.

Spesielt unge kvinner bør vurdere delkasko. Årsaken er at unge kvinner er mye mer forsiktige bileiere enn unge menn. Likevel får ikke selskapene lov til å gi en lavere forsikringspris til kvinner.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Guljfesk

500mnd ubegrenset km.(dnb) Kjører 30-40,00 så passer oss bra =)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA