Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

C-Zero mistet power mens den kjørte (alle dashboard-lys gikk svart)

Startet av forfengeligfaen, tirsdag 15. januar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

forfengeligfaen

Hei,

Jeg kjørte min C-Zero i dag og alle dashboard-lys gikk svart og bilen mistet power. Jeg skrudde bilen av og på igjen og klarte å kjøre hjem.

Traction control har fungert bare noen ganger etter bilen har blitt startet i lang tid. Cirka annenhver gang er traction control varsellampen på etter bilen er startet. (Jeg vet ikke om det er relatert)

Airbag varsel lys er også på. Det begynte etter jeg tok ut førerseten en gang. Jeg tror ikke det er relatert.

Etter episoden i dag er sikkerhetsbeltelampene (bak) på også men slukke seg selv etter litt tid.

Takk for hjelpen





engolf

SRS (airbag) beror garanterat på att du plockade ut stolen utan att koppla från batteriet. Den lampan måste släckas på verkstad (eller med kompatibel utrustning).
Traction controll kan i vissa fall tändas i samband med att en (eller flera) glödlampor i bromsöjuset slocknar. Oavsett måste du nog in och läsa ut/radera felkoderna.
Att bilen plötsligt blev strömlös kan vara massa saker på högspänningssidan, bäst att låta en verkstad felsöka det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA