Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Starttid for lading bestemt av avreisetidspunkt

Startet av jonnyjb, tirsdag 15. januar 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

jonnyjb

Jeg har nylig kjøpt meg en Opel Ampera (2013), da jeg mener den bør være perfekt for mitt bruk (har 17 km til jobb).

En ting jeg lurer på er starttiden som vises når man velger at ladingen skal bestemmes av avreisetidspunktet (bruker dette ved lading på jobb), det ser ikke ut til å endre seg om jeg bytter ladenivå mellom 6A og 10A? Er dette en bug, eller er det noe jeg ikke har forstått her? Har ikke finlest manualen, så beklager om det står der...

Om noen fortsatt har denne bilen og har svar på dette setter jeg pris på det. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med bilen!
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

sjokomelk

Starttidspunktet som står på skjermen er basert på 16A lading. Men bilen sjekker hvor mye strøm som finnes i ladepluggen med ujevne mellomrom og tilpasser seg til det som finnes. Så er det 10A eller bare 6A tilgjengelig, starter den mye før det som står på skjermen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA