Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktpris E-UP 2014

Startet av MikkeBoomBoom, mandag 14. januar 2019, klokken 15:41

« forrige - neste »

MikkeBoomBoom

Heisann. Har en E-UP! 2014 modell som har gått snart 120 000km. Hvit, ikke soltak. Dab+, fulgt servicer, EU-godkjent i dag, byttet slitedeler i forstilling / dempere, ny type ladekladd, bruksmerker her og der men ingen skader. Sommer og vinterdekk. Bor i Kristiansand.

Noen formening om pris?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

aageaasved


tolapet

Det markedet er villig å betale, er "markedsprisen" 8)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: tolapet på mandag 14. januar 2019, klokken 22:42
Det markedet er villig å betale, er "markedsprisen" 8)

Joda, men finn.no har et felt hvor man helst skal skrive inn en pris og da er det greit å vite hva markedet "tenker" ;)

Takk for innspill.

sveander

Markedet betaler neppe mer enn noenognittitusen for en bil som har gått så pass
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

MikkeBoomBoom

Enig i det. Hadde tenkt å legge ut for 80 000, men nå later det til at det blir 85 000 ;)

aageaasved


sveander

Sitat fra: Mikalv på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:44
Enig i det. Hadde tenkt å legge ut for 80 000, men nå later det til at det blir 85 000 ;)

Har den navigasjon ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

MikkeBoomBoom

Jepp, Garminenhet som også styrer forvarming, radio mm.

Rumpeldunk

Har du en fersk batteritest på denne?
Regner med at rekkevidde har blitt mindre på de 120 000, så hva ligger den på nå a, på sommer og vinter?

tolapet

Hajke fått 'an på nett ennu 8)??

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Rumpeldunk på fredag 18. januar 2019, klokken 18:56
Har du en fersk batteritest på denne?
Regner med at rekkevidde har blitt mindre på de 120 000, så hva ligger den på nå a, på sommer og vinter?

Batteritest: Kjøpte en enkel måler fra Clasern' og målte hvor mye som gikk i batteriet, det mener jeg å huske endte på rundt 16kWh, noe som er et marginalt tap fra orginalt.

Rekkevidde: Har ikke merket noe altså. Det er to grunner til det (tror jeg): I starten var det mye som skulle "sette seg" av smøremidler, lager mm. Jeg var også en dårligere elbilsjåfør enn det jeg er nå.

Det er ganske jevnt egentlig, kjører ca 12 mil på sommeren og ca 8 mil på vinteren. Da med en del motorvei med i beregningen.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: tolapet på fredag 18. januar 2019, klokken 21:40
Hajke fått 'an på nett ennu 8)??

Nei, venter til vi har fått dato på ny bil og blitt ferdig med jobbreise(r) de neste to månedene.

Mippen

#14
Jeg ville ha sett på finn og sammenlignet med biler som har gått tilsvarende langt med samme utstyr. Ser på finn.no at den billigste e-up´en ligger ute til 98.000 kroner. Den har rullet 86.000 kilometer. En som har gått 117.000 kilometer ligge ute til 107.000 kroner. Høy kilometer trekker vanligvis ned prisen, men det er en populær bil så jeg tror ikke et sted mellom 90 og 100.000 er umulig å få. Selger du den for 85.000 vil du omtrent få solgt på dagen da det blir den billigste bilen. Ofte blir slike biler solgt lokalt, så et tips er å se på hvordan prisene er i ditt distrikt. En billig e-Up i Finnmark er ikke nødvendigvis gjeldene for resten av landet.

Ellers ser jeg prisene på e-Up svinger som det skulle ha vært aksjekurser om dagen. For et par uker siden fant man ikke en e-Up til under 115.000 kroner på finn, selv med høy kilometer. Nå er de nede i 98.000 kroner. Før jul var prisene lavere, men så steg de igjen i begynnelsen av januar. Skal selge min også snart, så følger litt med. ;)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA