Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man få digitalt speedometer på Leaf 2018?

Startet av pitbullo, søndag 13. januar 2019, klokken 17:44

« forrige - neste »

Joltus

Sitat fra: sylwester på mandag 14. januar 2019, klokken 12:07
40kWh-bilen er fin inntil 16mil til hverdags siden da kommer du frem hele veien med god margin selv de kaldeste dagene. På lengre turer har jeg kjørt opptil 420km og jeg tenker det er nær smertegrensa på en dag. Neste måned planlegger jeg en tur fra København til Oslo, som er 610km.
Smertegrensen er der pga rapidgate?

Tror du den mye omtalte fixen vil øke smertegrensen noe særlig?

Joltus

Helt ny bil så er det n connecta eller tekna tenker eg.

Da er det pro piloten (den semi selvkjøringsfunksjonen) du må vurdere om du trenger. På n connecta får du adaptiv fartsholder. Pluss setene er vel litt forskjellige. Bose greiene er bare fjas syns eg, men noen er jo opptatt av lyd.

LE er egentlig samme greia bare der er det kun seter og bose som er forskjellig fra Tekna. Men LE får du ikke ny lengre. Da må du brukt.

Bilen er kanon å kjøre syns eg. Hvis man finner sittestilling slik vi har gjort begge to har man ikke problemer med å kjøre langt. Støynivået er kanon. Har bare sittet i tesla, men i forhold til Kona er det natt og dag. Hvertfall med de dekkene som stod på konaen.....

Gullbil for pengene hvis du ikke ukentlig skal kjøre slik at du trenger mer enn 1 eller 2 hurtigladinger. Før kulden satte inn kjørte vi veldig greit 250, 200 uten å tenke noe økonomi i kjøringen. Vinterstid er det 200 for oss på vestlandet uten motorvei, men da må man konsentrere seg litt. Blir det kaldere enn 5 minker det enda mer. Så du må vurdere hva den skal brukes til da  :)

Eg HATER digitalt speedometer. Blir helt stresset av å se at den viser 79 og ikke 80, eller 81.  :laugh:

pitbullo

Da ble det en 2018 leaf 40kw, gått 9000km. Norsk bil. Ikke skinnseter, men ellers alt jeg trenger og mere til. Fikk tatt den en runde i dag før kjøp, komfortmessig helt på høyde med, eller gjerne bedre, enn superben vi kjører til daglig.
Får den i morgen, da går jeg jobbehelgen i møte som pendler med elbil :)
Jeg har 34km hver vei til jobb så noe rekkeviddeangst blir det nok ikke!

Joltus

Kona har 32 km hver vei til jobb. Kjørte på det beste 4 ganger uten å lade når det var varmt i været.

Men da var hun noe nervøs på vei hjem siste gangen. Gikk fint med god margin.
Og da tenkte hun ikke spesielt på økonomisk kjøring før hjemturen siste gang. Motorvei halve distansen.

Joggamann

Sitat fra: Joltus på onsdag 16. januar 2019, klokken 21:00
Kona har 32 km hver vei til jobb. Kjørte på det beste 4 ganger uten å lade når det var varmt i været.

Men da var hun noe nervøs på vei hjem siste gangen. Gikk fint med god margin.
Og da tenkte hun ikke spesielt på økonomisk kjøring før hjemturen siste gang. Motorvei halve distansen.

4,4 mil tur retur jobb ser jeg ut til å klare 5 ganger i uken med 5 grader og 70-80 veier med eco.

pitbullo

Takk for info!
Slipper kanskje unna med å lade et par ganger i uka da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA