Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vannsprut inn i bilen ved åpning av FWD

Startet av zbk, søndag 13. januar 2019, klokken 08:31

« forrige - neste »

zbk

Regna tidvis ille i Haugesundsområdet i går og ved et par anledninger kom det en del vann inn på rad to når FWD ble åpnet.

Det virker som at vannet renner av døra og får så stor fart at det renner over pakningen og ned i setet. Punktet vannet kom inn var ca midt på høyeste punktet på døre. Er dette et kjent/korrigerbart problem? Kan ikke se noen skader på pakningen, men har ikke orka å se nøye etter i regnværet.

Jeg antar det oppstår fordi vann samler seg litt opp på ruta når bilen står i ro i regnvær, men blir litt klønete om man må ha med håndklær i bilen i tilfelle regnvær.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

skretting

Har samme problemet som deg. Skal på service i april hvor en av punktene er å skifte pakninger til FWD. Håper det ordner seg da. På min så skjer det bare på høyre FWD at vannet renner inn ca midt på. Veldig irriterende da det regner en del.

Thorleif Hallen

Opplevde det samme på vår. Fikset det meste selv ved å dra fingeren mellom pakningene, det er den ene som er litt klemt tror jeg. Hadde den inn likevel, og etter bytte har det ikke kommet inn en dråpe.

Sindregasland

Samme opplever jeg på min bil. Høyre FWD. Får nevne dette også når jeg skal inn med den.

zbk

Ting ser forsåvidt i orden ut med pakningene på min bil. Fikk inntrykk av vannet rett og slett fikk så stor fart at det rant over pakningen uten å falle nedi fort nok. Mulig jeg bare var uheldig, men jeg får eksperimentere litt ved neste bilvask.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

olavxxx

Jeg vet de reviderte pakningene en eller annen gang.

Stavangerske

Jeg har opplevd det samme med min også, bilen ble levert rett før jul. Skal inn på justering fredag så tenkte å nevne det for dem..
- Nissan Leaf 2012
- X75 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA