Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte shucko plugg til cee

Startet av Vwegolf1989, lørdag 12. januar 2019, klokken 12:34

« forrige - neste »

Vwegolf1989

Hallo.
Jeg har lest mye rundt, og forstår det sånn at det er en termostat i den originale shuko pluggen for laderen til vw egolf.
Er det noen som kan med sikkerhet si at det fungerer å sette på en motstand på de 2 ledningene som går inn i kladden?
CEE kontakt skal monteres uansett, da den originale er blitt skadet.
Evt vet hva slags føler som kan monteres i cee pluggen?

elektrolux

Du kan erstatte NTC med en fast motstand, men hvorfor ikke bare bruke en overgang til Cee?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

KjellG

Som en jalla nødløsning kan du kanske legge den skadde schuko'n inn i en ekstra koblingsboks med strekkavlastere? Inne i boksen kobles strømlederne og jord videre ut til cee, men signallederne fortsatt er tilkoblet.

Mer elegant er å grave ut NTC fra støpselet og bygge den inn i cee, eller skaffe en ny.

Vwegolf1989

Den vanlige stikket er ødelagt, og den blir kunn brukt i garasjen uansett, så syns det er likegreit med ett cee stikk, så eliminerer man bort varmgang og evt slitasje på den "vanlige kontakten".
Kjenner du til noe mer enn NTC?
Har forsøkt å ohme den gamle pluggen, men får ikke verdi på den.

Vwegolf1989

Sitat fra: KjellG på lørdag 12. januar 2019, klokken 13:10
Som en jalla nødløsning kan du kanske legge den skadde schuko'n inn i en ekstra koblingsboks med strekkavlastere? Inne i boksen kobles strømlederne og jord videre ut til cee, men signallederne fortsatt er tilkoblet.

Mer elegant er å grave ut NTC fra støpselet og bygge den inn i cee, eller skaffe en ny.

Som du sier, jalla. Men kunne vært en nødløsning

elektrolux

La ikke merke til at Schuko var skadet.

Du må nesten prøve deg fram, men mener å huske at 100K fungerer på VW sine kladder
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vwegolf1989

100K fungerte utmerket.
Lader nå på 10,3amp ved 221 volt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA