Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Autowinder

Helt klart. Men at det pakkes godt inn under transport er vel et overstatement ;) Spent på det, men har tro på det er blitt bedre.

https://www.nrk.no/ostfold/frakter-teslaer-med-darlige-trailere-1.13952700
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

emurof

Sitat fra: Autowinder på lørdag 12. januar 2019, klokken 11:41
Sitat fra: hawK på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:13
Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?

Jeg har fått anbefalt fra fler som har kjøpt Tesla tidligere, å ta med en god lykt, og gå over bilen grundig ved mottak.

Jeg trodde folk var sarkastiske når de foreslo slikt...

Autowinder

Å nei. En kollega som fikk TMX i mars 2018 skulle legge på nye vinterhjul som kom med bilen og som ble utlevert fra dekkforhandler som samarbeidet, fikk kantkjørte (brukte) felger, men oppdaget dette og fikk sagt fra. Han var glad kona ikke hentet bilen sa han, da hadde han trolig blitt sittende med dem. Det var visstnok ikke første gang heller. Så følg med i timen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Amoss

Sitat fra: Autowinder på søndag 13. januar 2019, klokken 13:28
Bare synd båten har cruisespeed satt til 13,5kn/25 km/t ;)

Noen får se å utstyre den med ludicrous mode ;)
Model S 85D

Handyman

Ludicrous har vært på en stund, cruiser på rundt 18kn (33 km/t)  8)
Får håpe bilene er stroppet godt i tilfellet de møter på en vinterstorm  :o
https://www.youtube.com/watch?v=K5pOTpJaTvA
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Karl Inge Eriksen

Hvor lang tid tar transporten med båt i fra USA til Europa ?

Vesel

Sitat fra: Karl Inge Eriksen på søndag 13. januar 2019, klokken 14:14
Hvor lang tid tar transporten med båt i fra USA til Europa ?
Tror det er snakk om 22-28 dager fra San Francisco til Zeebrugge.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Vesel på søndag 13. januar 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Karl Inge Eriksen på søndag 13. januar 2019, klokken 14:14
Hvor lang tid tar transporten med båt i fra USA til Europa ?
Tror det er snakk om 22-28 dager fra San Francisco til Zeebrugge.
Strekningen er ca 8500nm og med en snittfart 17kn gir det 21 døgns effektiv seilas, pluss evt ventetid ved Panama, uforutsett vær etc.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tiger123

Sitat fra: Autowinder på søndag 13. januar 2019, klokken 13:23
Å nei. En kollega som fikk TMX i mars 2018 skulle legge på nye vinterhjul som kom med bilen og som ble utlevert fra dekkforhandler som samarbeidet, fikk kantkjørte (brukte) felger, men oppdaget dette og fikk sagt fra. Han var glad kona ikke hentet bilen sa han, da hadde han trolig blitt sittende med dem. Det var visstnok ikke første gang heller. Så følg med i timen.

Når en ser videoene tidligere i tråden her også, med tempoet bilene kjøres ombord i, så tar man en sjekk ja..

Løve

Sitat fra: electrip på lørdag 12. januar 2019, klokken 15:08
Ser at «draught changed» har gått fra 8,9 til 9,2m, noe som skulle tilsi at det har blitt lastet ca 199x32x0,3m3 = ca 1900 tonn, tilsvarende 1000-isj biler?

Hvor mye påvirker ballast her? Noen som har maritim kompetanse som kan gjøre kvalifisert gjetting på denne jolla?

Magnus Hansen

#56
De sender ikke sånne båter over Atlanteren før de er fulle. Så det gir et bedre estimat og finne ut hvor mange biler en båt av denne størrelsen typisk tar. Har inntrykk av at det er vesentlig mer enn 1000.

PS rundt 6000 påstås det rundt omkring

PSS vet heller ikke om man faktisk leier et helt skip nødvendigvis? Det kan jo være det er andre biler ombord også.


Tom

Sitat fra: Løve på søndag 13. januar 2019, klokken 18:07
Sitat fra: electrip på lørdag 12. januar 2019, klokken 15:08
Ser at «draught changed» har gått fra 8,9 til 9,2m, noe som skulle tilsi at det har blitt lastet ca 199x32x0,3m3 = ca 1900 tonn, tilsvarende 1000-isj biler?

Hvor mye påvirker ballast her? Noen som har maritim kompetanse som kan gjøre kvalifisert gjetting på denne jolla?
Den sto på 8,9 før på dagen ,opp fra 8,x.. så vi må vite hva den var før di startet lasting..

Handyman

#59
Sitat fra: Tom på søndag 13. januar 2019, klokken 18:42
Sitat fra: Løve på søndag 13. januar 2019, klokken 18:07
Sitat fra: electrip på lørdag 12. januar 2019, klokken 15:08
Ser at «draught changed» har gått fra 8,9 til 9,2m, noe som skulle tilsi at det har blitt lastet ca 199x32x0,3m3 = ca 1900 tonn, tilsvarende 1000-isj biler?

Hvor mye påvirker ballast her? Noen som har maritim kompetanse som kan gjøre kvalifisert gjetting på denne jolla?
Den sto på 8,9 før på dagen ,opp fra 8,x.. så vi må vite hva den var før di startet lasting..
Fartøyene justeres ofte med ballastvann så endringen i dyptgående forteller ikke alltid hvor mye vekt de har tatt ombord. Håper det er mer enn ca 1000 stk.
Båten kom fra østen til SF, så den kan godt være lastet med en betydelig andel med japanske og koreanske biler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA