Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statistikk på bestilling, oppringing, leveranse, etc

Startet av geirgp, torsdag 10. januar 2019, klokken 22:48

« forrige - neste »

jorgror

Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.

Det har vært hevdet på forumet og andre kanaler som fakta at man måtte bestille performance for å få tidlig levering. Jeg har personlig alltid vært skeptisk til dette, da det ikke har vært noen konkrete kilder på dette. Det er alt for lite data til nå i skjemaet, men likevel ser det ut som hvilken konfigurasjon har liten betydning.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Handyman

Sitat fra: jorgror på fredag 11. januar 2019, klokken 22:36
Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.

Det har vært hevdet på forumet og andre kanaler som fakta at man måtte bestille performance for å få tidlig levering. Jeg har personlig alltid vært skeptisk til dette, da det ikke har vært noen konkrete kilder på dette. Det er alt for lite data til nå i skjemaet, men likevel ser det ut som hvilken konfigurasjon har liten betydning.
...og oppringningene trenger ikke ha noe å bety for utleveringstidspunktet. Det er vel først når vi vet tidspunktene de enkelte får at vi kan si noe om det. Tipper at også da så blir det litt tilfeldig. Tesla vil nok fokusere på å få bilene ut raskest mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Strøm Tycoon

Sitat fra: jorgror på fredag 11. januar 2019, klokken 22:36
Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.

Det har vært hevdet på forumet og andre kanaler som fakta at man måtte bestille performance for å få tidlig levering. Jeg har personlig alltid vært skeptisk til dette, da det ikke har vært noen konkrete kilder på dette. Det er alt for lite data til nå i skjemaet, men likevel ser det ut som hvilken konfigurasjon har liten betydning.

Hvis vi ser på "båtbildene" fra SF, så ser det ut til å være en god mix av både LR og LRP. Det støtter din antakelse at det nok ikke har særlig betydning.

hemi

Flere med performance har blitt ringt, men husk at det er jo 17% ish. så det er ganske mange vanlige eiere, per performance eier.

jorgror

Jeg har tenkt litt mer på det med Performance. Tallene viser at det er mindre sannsynlig å bli oppringt hvis man har bestilt Performance ( ca 99% konfidens). Det trenger ikke være relevant ift leveringstid, da ingen kilder bekrefter at ikke oppringing = senere levering, selv om oppringing = "bekreftet" levering.

Grunnen til få oppringinger på Performance kan være at Tesla ikke vet hva de skal svare når Performance kjøpere spør om vinterdekk på 18"/19" felger, og derfor velger de å avvente å ringe dem inntil dette er avklart.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 22:52
Sitat fra: jorgror på fredag 11. januar 2019, klokken 22:36
Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.

Det har vært hevdet på forumet og andre kanaler som fakta at man måtte bestille performance for å få tidlig levering. Jeg har personlig alltid vært skeptisk til dette, da det ikke har vært noen konkrete kilder på dette. Det er alt for lite data til nå i skjemaet, men likevel ser det ut som hvilken konfigurasjon har liten betydning.
...og oppringningene trenger ikke ha noe å bety for utleveringstidspunktet. Det er vel først når vi vet tidspunktene de enkelte får at vi kan si noe om det. Tipper at også da så blir det litt tilfeldig. Tesla vil nok fokusere på å få bilene ut raskest mulig.

Men det er i alle fall naturlig å tenk seg at de som får oppringning nå er tiltenkt bil på første båt. Så blir det naturligvis variasjoner

olavxxx

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 12. januar 2019, klokken 08:27
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 22:52
Sitat fra: jorgror på fredag 11. januar 2019, klokken 22:36
Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.

Det har vært hevdet på forumet og andre kanaler som fakta at man måtte bestille performance for å få tidlig levering. Jeg har personlig alltid vært skeptisk til dette, da det ikke har vært noen konkrete kilder på dette. Det er alt for lite data til nå i skjemaet, men likevel ser det ut som hvilken konfigurasjon har liten betydning.
...og oppringningene trenger ikke ha noe å bety for utleveringstidspunktet. Det er vel først når vi vet tidspunktene de enkelte får at vi kan si noe om det. Tipper at også da så blir det litt tilfeldig. Tesla vil nok fokusere på å få bilene ut raskest mulig.

Men det er i alle fall naturlig å tenk seg at de som får oppringning nå er tiltenkt bil på første båt. Så blir det naturligvis variasjoner
Ja, spørs om alle de der skal til Norge eller ei.

18650

Kanskje legge denne som sticky, så den blir liggende på førstesiden?

geear

Sitat fra: jorgror på fredag 11. januar 2019, klokken 22:36
Interessant observasjon: Ingen Performance-kjøpere som har rapportert i skjemaet har blitt oppringt.
Jeg har bestilt Performance og blitt oppringt.  :+1:

olavxxx

Da ble jeg ringt også, oppdatert svaret mitt. Performance.

trykkertor

Jeg ble også ringt. Hun engelske fra sales team sa at de tok sikte på å levere alle norske ordre innen utgangen av mars.

Karma

Ble oppringt (3 ring). På det fjerde ringet skulle jeg ta den...da hadde de lagt på.

Utrolig irriterende


Sent from my iPhone using Tapatalk

olavxxx

Sitat fra: Karma på onsdag 16. januar 2019, klokken 19:30
Ble oppringt (3 ring). På det fjerde ringet skulle jeg ta den...da hadde de lagt på.

Utrolig irriterende


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bruker sikkert ringerobot

trykkertor

Tja....jeg var på jobb. Det ringte og ringte i lommen. Normalt sjekker jeg ikke telefon i jobbsituasjon.
Etter 5-10 sekunder så jeg på telefonen. Tesla sitt norske telefonnummer.
Brukte ytterligere 5 sekunder innen jeg kunne slide "besvar", og det en engelsk frue var klar til å starte "intervjuet".

Spinner

Når du blir oppringt har ingen ting å si. De spør om vinterdekk og det er det. Dette kan i praksis ordnes én time før levering, så det har null og si for når du får bilen. De holder ikke igjen din bils produksjon i Fremont og venter på tilbakemelding om vinterdekk...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA