Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statistikk på bestilling, oppringing, leveranse, etc

Startet av geirgp, torsdag 10. januar 2019, klokken 22:48

« forrige - neste »

geirgp

Kort fortalt: Fyll ut dette skjemaet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYGhPhbgVp5QtwZUUK8H_IJRuopOLbCJymx0Rqpb--seni9g/viewform?usp=sf_link

..dersom du vil bidra til statistikk om model 3 bestilling; datoer, konfigurasjonsvalg, vinterhjultilbud/etc etter oppringing fra Tesla, forespeilet leveranse, etc.


Svarene er selvsagt anonyme, men også åpent tilgjengelige både grafisk (google's "analytics" for forms) og rådata i google sheets.

Merk: du må være innlogget med google konto for å fylle ut skjemaet, dette for å unngå flere enn 1 svar per person, og mulighet for å endre svar i etterkant (eks hvis man endre konfigurasjon, eller man ikke har blitt ringt, men så blir ringt).

Samtidig er epost-adresse innsamling skrudd av, så det er likevel anonymt. Kun google som vet hvem som har fylt ut hva.

Se alle (anonyme) svar her:
Grafisk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYGhPhbgVp5QtwZUUK8H_IJRuopOLbCJymx0Rqpb--seni9g/viewanalytics
"Excel": https://docs.google.com/spreadsheets/d/1R0HcrcO0jj33odrCGPnSbdaCmUhmx0xvB4nE3_0h0QM/edit?usp=sharing

Denne posten vil oppdateres etterhvert som folk registrerer sine data

Status per 20.01.2019 21:18 (data hentet fra linkene over)


Bil

  • 11.3% - Performance
  • 88.7% - Long Range
Fargevalg

  • 28.7% - Midnight Silver Metallic
  • 27.2% - Solid Black
  • 20.0% - Deep Blue Metallic
  • 12.8% - Pearl White Multi-Coat
  • 11.3% - Red Multi-Coat
Felger

  • 18" - 57.4%
  • 19" - 31.3%
  • 20" - 11.3%
Interiør

  • 85.6% - Helsvart
  • 14.4% - Svart/hvitt
Auto Pilot

  • 25.6% - Nei
  • 71.3% - EAP
  • 3.1% - FSD

Oppringt av Tesla: 46.7%

Levering

  • 83.5% har blitt forespeilet levering i mars
  • 16.5% i februar
  • De siste 2% fikk ikke noe info om levering da de ble ringt

Av de som har blitt oppringt er Lillestrøm/Drammen veldig godt representert som leveringssted, men det er slengere stort sett over hele landet fra Tromsø og Trondheim til Kristiansand, samt Bergen/Stavanger i vest.

Performance

  • 1 person har fått beskjed om at 18" vinterhjul ikke vil passe.
  • 4 stk har bestilt 18" vinterhjul hvorav 2 fikk bekreftet at disse ville passe (ikke et tema ved de 2 andre).

PS! Husk å gå tilbake og endre skjemaet hvis du først blir oppringt av Tesla ang TM3 bestilling etter at du registrerte dine data.

Endringer

  • 17.01.2019 - la til spørsmål om VIN tildeling
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

HermanGatevold

Veldig bra. Håper alle svarer på denne


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vesel

#2
Nice, godt jobba.  :+1:

Er det mulig å legge til kolonner for VIN tildelt, bil levert m.m. i ettertid?
Så slipper vi å opprette et nytt dokument for hvert steg i prosessen. Må bare få ut til folk at radene deres må oppdateres etterhvert som noe nytt skjer.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

indianrunner70

Meget vakkert, nå må bare folk fylle inn data..tok vel kanskje 1min max.

hawK

Applaus, veldig bra! :+1:

Hadde vært litt interessant å se aldersgruppe på de som bestiller denne bilen, men er kanskje bare meg ::)

RuneW

Er det noen som har, med disse dataene, klart å se noe mønster i hvem som har blitt oppringt og ikke?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tom

#6
Med så mye feil så er det ikke lett nei.. Flere som har bestilt des. 2019 feks.. hvordan di har fått til det lurer jeg på  :D og var bestillingen åpen aug. 2018?

hawK

Sitat fra: Tom på fredag 11. januar 2019, klokken 11:35
Med så mye feil så er det ikke lett nei.. Flere som har bestilt des. 2019 feks.. hvordan di har fått til det lurer jeg på  :D og var bestillingen åpen aug. 2018?

Jeg stusset også på sistnevnte, men tror ikke det er folk som har lagt inn bestilling fra august, men det er måten dataene fremstilles på (utenom den 12. da, som det ikke er noe antall på).
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Men ja, er en del feil i utfyllingene.

geirgp

#8
Sitat fra: hawK på fredag 11. januar 2019, klokken 11:55
Sitat fra: Tom på fredag 11. januar 2019, klokken 11:35
Med så mye feil så er det ikke lett nei.. Flere som har bestilt des. 2019 feks.. hvordan di har fått til det lurer jeg på  :D og var bestillingen åpen aug. 2018?

Jeg stusset også på sistnevnte, men tror ikke det er folk som har lagt inn bestilling fra august, men det er måten dataene fremstilles på (utenom den 12. da, som det ikke er noe antall på).
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Men ja, er en del feil i utfyllingene.

Dessverre litt feil ja - det var ikke mulig å sette min/max grenser på dato-feltene så det var forventet, dog ikke at så mange la inn at de har bestilt i aug 2018 - er det ikke tydelig nok forskjell på reservasjon/bestilling?. Det var med dette i bakhodet at jeg skrev "konfigurasjon + ordre" i parantes på bestillings-dato.

Kan vurdere å slette de som åpenbart inneholder feil, men da mister man data på konfigurasjonsstatistikken som jeg tipper i større grad er gjort korrekt enn datoer.

Dersom man lager grafer/uttrekk basert på google sheets arket kan man relativt enkelt filtrer ut de som har datoer utfor gyldige perioder..

Edit: Ser at jeg leste kommentaren din litt fort. Kun 1 som har lagt inn for tidlig bestillingsdato, men samtidig 14 som har lagt inn bestillingsdato i fremtiden... 85 svar til nå gir da 17% feilregistrering av bestillingsdato, grovt sett 1 av 5.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

My2cents

Snakket med salgs teamet i dag på telefon, ikke delivery altså, det virker som om de tar for seg område for område mht. hvem de ringer. Kan det antas at de på Østlandet da ringes først siden mange har fått Lillestrøm som utleveringssted?

GOS

Sitat fra: My2cents på fredag 11. januar 2019, klokken 13:14
Snakket med salgs teamet i dag på telefon, ikke delivery altså, det virker som om de tar for seg område for område mht. hvem de ringer. Kan det antas at de på Østlandet da ringes først siden mange har fått Lillestrøm som utleveringssted?

Ikke i følge listen for i følge den, sist gang jeg sjekket, så var det ingen andre enn meg som hadde fått telefon den 08.01....og jeg holder til i Stavanger.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

My2cents

Sitat fra: GOS på fredag 11. januar 2019, klokken 13:32
Sitat fra: My2cents på fredag 11. januar 2019, klokken 13:14
Snakket med salgs teamet i dag på telefon, ikke delivery altså, det virker som om de tar for seg område for område mht. hvem de ringer. Kan det antas at de på Østlandet da ringes først siden mange har fått Lillestrøm som utleveringssted?

Ikke i følge listen for i følge den, sist gang jeg sjekket, så var det ingen andre enn meg som hadde fått telefon den 08.01....og jeg holder til i Stavanger.

Du er Tesla eier fra før?

geear

Fylke/bosted eller utleveringssted kunne gjerne vært med?

GOS

Sitat fra: My2cents på fredag 11. januar 2019, klokken 13:55
Sitat fra: GOS på fredag 11. januar 2019, klokken 13:32

Ikke i følge listen for i følge den, sist gang jeg sjekket, så var det ingen andre enn meg som hadde fått telefon den 08.01....og jeg holder til i Stavanger.

Du er Tesla eier fra før?

Ja
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geirgp

Sitat fra: My2cents på fredag 11. januar 2019, klokken 13:14
Snakket med salgs teamet i dag på telefon, ikke delivery altså, det virker som om de tar for seg område for område mht. hvem de ringer. Kan det antas at de på Østlandet da ringes først siden mange har fått Lillestrøm som utleveringssted?

Oppdatert skjemaet med leveringssted. De som allerede har sendt inn skjema kan åpne det igjen og endre.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA