Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer ikke videre med eGolfen

Startet av Turbomannen, torsdag 10. januar 2019, klokken 10:58

« forrige - neste »

Turbomannen

Det dukket opp noen tanker som gjorde at jeg gjerne skulle hatt svar på hva dere hadde gjort hvis det hadde skjedd dere:

1) du har gått tom for strøm midt i veien og klarte ikke komme deg hjem siste 10km. Du står det - hva gjør du?

2) si du drar tiø Sverige for handel og hurtigladerne er ute av drift. Du må lade og er på grensa til å i det hele tatt bevege deg. Hva gjør man da?

3) Du har kjørt til jobben og i det du skal hjem får du opp en feilmelding om at bilen ikke kan starte pga. den og den feilen. Er det gratis å få noen til å hente meg for å levere bilen til Møller? Hva om dette skjer når Møller har stengt klokken 17:00?

jkirkebo

Sitat fra: Turbomannen på torsdag 10. januar 2019, klokken 10:58
Det dukket opp noen tanker som gjorde at jeg gjerne skulle hatt svar på hva dere hadde gjort hvis det hadde skjedd dere:

1) du har gått tom for strøm midt i veien og klarte ikke komme deg hjem siste 10km. Du står det - hva gjør du?

2) si du drar tiø Sverige for handel og hurtigladerne er ute av drift. Du må lade og er på grensa til å i det hele tatt bevege deg. Hva gjør man da?

3) Du har kjørt til jobben og i det du skal hjem får du opp en feilmelding om at bilen ikke kan starte pga. den og den feilen. Er det gratis å få noen til å hente meg for å levere bilen til Møller? Hva om dette skjer når Møller har stengt klokken 17:00?

1. Ringer veihjelp. Men høyst sannsynlig har bilen varslet såpass godt i god tid at du skjønner at det ikke går og kjører innom en hurtiglader eller sakteladestasjon.

2. Om vi snakker om Norby kjøpesenter så er det i så fall å sette bilen på en av sakteladeplassene en time eller to og deretter kjøre til hurtigladerne i Svinesundsparken.

3. Ringer veihjelp. Slikt er stort sett dekket av forsikringen eller mobilitetsgaranti. Jeg kjenner ikke Møller spesifikt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vronn

Kan nevne at i Åre (sverige) selges clever ladekort på hotel Holiday club. Hurtigladeren befinner seg utenfor hotellet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA