Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil: Elektrosystem. Stans.

Startet av lars667, torsdag 10. januar 2019, klokken 08:35

« forrige - neste »

lars667

Ja, da var godfølelsen litt borte. Vært kjempefornøyd med e-Golfen så langt. Kjøpte i desember, demobrukt 2018-modell på 7400km. I går hadde bilen stått parkert på jobb og ble forvarmet fra batteri før jeg skulle hjem. Fikk piping da jeg satte i nøkkel, og meldingen "Feil: Elektrosystem. Stans." i rødt, og med rødt feilmeldingssymbol. Prøvde å skru av og på tenninga noen ganger uten nytte, så jeg ringte etter bergingsbil fra VW. Mens jeg venta var tenninga av, og etter noen minutter så jeg varselsymbolet forsvant, og jeg prøvde igjen. Startet som ingenting.

Avbestilte berging og brukte bil som vanlig igjen. Utpå kvelden var det en ny tur på ca 30 km ene veien. Gikk greit på turen, men så skulle vi tilbake igjen, og akkurat det samme skjedde. Hadde også nå forvarming fra batteri. Bilen startet ikke før vi hadde vært ute av bilen et noen minutter med tenninga av.

Ser at dette har vært et utbredt problem for 2-3 år siden, men ser ikke mange poster om det nylig. Er det noe med 12v-systemet eller en styreenhet som har vært en svakhet? Andre som har opplevd det med siste generasjon golfer? Er jo glad for norgesgarantien nå, men også litt skuffet. Tenkte først det bare var en typisk heng i programvaren.

Og en ting. Jeg har bedt om tilstandsrapport fra bilen. Denne viser nå ingen feil. Jeg regner med at denne ikke fanger opp alt av feilkoder som verkstedet kan lese ut?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA