Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbil fra Tesla

Startet av mizzle, mandag 24. desember 2018, klokken 09:13

« forrige - neste »

mizzle

Hei,

Har søkt litt gjennom forumet her og funnet noen som sier at de fikk bil uten 2 sett hjul ved kjøp av bruktbil direkte fra Tesla, stemmer dette fortsatt? Blir bilen levert med sommerdekk om jeg kjøper i vinter?

Noen som vet om de tar innbytte biler ved kjøp av bruktbil fra Tesla? :)

Tor Inge Skaar

Ja, jeg kjøpte en CPO (cert. Pre owned) av Tesla of fikk bare nytt sett med sommerdekk. Dette var riktignok i på våren/sommeren, så jeg vet ikke om det er omvendt på vinteren. Det må du nesten bare kontakte ett SC for å høre om.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

AVIATor-Olav

Jeg kjøpte for 2 mnd siden. Kun sommerdekk. Dårlige sådan!

P85TMS

Leverte en Model S i innbytte til Tesla i November. De ville ikke ha verken ladeadapter, gummimatter eller vinterhjul.
Tipper de ønsker å selge nye vinterdekk til CPO bilene også.

noto

Bør man få gjort en NAF-test eller tilsvarende på bruktbil fra Tesla etter overlevering for å avdekke evt feil på slitedeler, hjulstilling osv? Skal vel være i orden, men kan man stole på det?

Klykken

Er vel alltid kjekt med en "second oppinion". Men jeg ville ikke giddet å bruke penger på det, med mindre bilen virker "godt brukt" ved overtagelse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cobos

Jeg fikk 4 nye år og 80k km med garanti på den 2015 bilen med 50k på tellern jeg kjøpte i 2017. Er det ikke ekstra garanti som er grunnen til å kjøpe den hos Tesla? "Tapte" vel ca 50 000kr på å kjøpe hos Tesla vs aggressiv pruting på Finn. Men fikk da en rimelig seriøs selger og garanti utover 100k km. Hvis Tesla selger uten garanti nå ville den økede betalingsviljen min vært mye mindre i forhold til Finn.no
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

tornaldo

Man har jo alltids 2 eller 4 års garanti på bilen, så det meste bør jo dekkes her. Slitedeler er vel for hvilken som helst bruktbil, må det byttes om litt, så er det ny eier som må dekke kostnaden. Med mindre slitedelen allerede er utslitt ved utlevering da selvfølgelig. På en måte er bruktbilkjøpet litt ugreit med Tesla, siden man ikke får prøvd bilen først. Samtidig antar jeg at Tesla fikser det meste i ettertid på garantien uansett.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

noto

Sitat fra: tornaldo på fredag 28. desember 2018, klokken 21:38
Man har jo alltids 2 eller 4 års garanti på bilen, så det meste bør jo dekkes her. Slitedeler er vel for hvilken som helst bruktbil, må det byttes om litt, så er det ny eier som må dekke kostnaden. Med mindre slitedelen allerede er utslitt ved utlevering da selvfølgelig. På en måte er bruktbilkjøpet litt ugreit med Tesla, siden man ikke får prøvd bilen først. Samtidig antar jeg at Tesla fikser det meste i ettertid på garantien uansett.

Det er nettopp det. Slitedeler dekkes ikke av garanti, og når det går litt tid før feilen blir åpenbar kan det være vanskelig å argumentere for at den var til stede allerede ved overtakelse av bilen.

Hvor mye kommer en NAF- eller tilsvarende test på?

tornaldo

Hvilke slitedeler, bortsett fra klosser/skiver, tenker du at en NAF test vil kunne avdekke, som ikke går på garantien? Jeg sier ikke at det ikke finnes noe, men kommer ikke på noe som kan være særlig viktig, som man da ikke oppdager veldig raskt selv.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

noto

Tenkte på bærearmer/hjuloppheng/foringer.. Ikke sikkert man merker med en gang selv om det er slitasje og slark.

Muffinman

Sitat fra: tornaldo på fredag 28. desember 2018, klokken 21:38
På en måte er bruktbilkjøpet litt ugreit med Tesla, siden man ikke får prøvd bilen først.
Seriøst?

Strøm Tycoon

Sitat fra: noto på lørdag 29. desember 2018, klokken 12:38
Tenkte på bærearmer/hjuloppheng/foringer.. Ikke sikkert man merker med en gang selv om det er slitasje og slark.

Hadde vår bil, som vi kjøpte som CPO for ett år og 40000km siden, på 80000km service i forrige uke, da byttet de lenkearmene bak uten at jeg hadde nevnt dem engang.

Er i grunn litt imponert over hvor godt de tar vare på kundene sine. Kanskje særlig med tanke på at jeg fikk en veldig hyggelig innbyttepris ved bytte til Model 3.

tornaldo

Vil ikke være FOR negativ, men bilen var vel innenfor garantitiden, og du hadde den på service. Hva er poenget med å ha bilen på service, hvis det ikke er for å oppdage for kunden ukjente feil, og få utbedrer dette på garantien? Det må jo anses som helt grunnleggende?

Veldig kort erfaring med Tesla selv, men å måtte vente månedsvis på service eller reparasjoner er for meg det helt motsatte av å ta vare på kundene sine.

Likevel veldig fornøyd med bilen, og lever derfor greit med litt stusselig service.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA