Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundegitter til e-Niro

Startet av Ragged_Glory, onsdag 09. januar 2019, klokken 12:08

« forrige - neste »

Ragged_Glory

Kanskje litt tidlig når ingen vet når bilen kommer, men jeg har allerede bestilt hundegitter til bilen. I utstyrslista til e-Niro står hundegitter, men det er ikke oppgitt pris. Ut fra lista til de andre Niroene vil det vel komme på 3600 kroner.

:-1: OPPDATERT: NB! DETTE PASSER IKKE E-NIRO!

Jeg bestilte dette https://www.travall.co.uk/kia/niro-2016--/travall-dog-guard-tdg1534 



etter å ha blitt forsikret fra produsent om at det vil passe e-Niro:

Thank you for your email. I can confirm that the TDG1534 will fit the Electric Kia Niro.

Jeg måtte forsikre meg om at det ikke var noen misforståelser, så jeg spurte om det helt sikkert passet e-Niro, og at de ikke trodde jeg ville ha til hybriden:

Thank you for getting back to me. I double checked with our production team and they have advised that it will fit the Electric Niro!

We do deduct VAT on orders to Norway.


Britisk moms blir altså trukket fra, og da koster det 130 pund inkludert frakt - i underkant av 1500 kroner - pluss norsk moms.

Så får jeg satse på at det passer...


K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Thorbjørn Hellehaven

Vær oppmerksom på at avstand mellom baksetet og taket er noen cm mindre for eNiro, på grunn av batteri i gulvet, men ser jo ut som det er litt justeringsmuligheter, men er en mulighet at nedre kant av gitteret kommer bak toppen av baksetet.

jorgenbsk

Jeg bestilte gitter fra samme sted til vår Kona.
Inkl frakt og mva kom det på ca 1700 hvis ikke jeg husker feil.
Mobile skulle ha 6500 for originalversjon. Det var dog inkl montering.

Ragged_Glory

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på onsdag 09. januar 2019, klokken 16:10
Vær oppmerksom på at avstand mellom baksetet og taket er noen cm mindre for eNiro, på grunn av batteri i gulvet, men ser jo ut som det er litt justeringsmuligheter, men er en mulighet at nedre kant av gitteret kommer bak toppen av baksetet.

Jeg var innom forhandler og sammenlignet e-Niro og Hybrid i dag. Helt klart mindre avstand mellom seterygg og tak i e-Niro. Får håpe hundegitteret passer...
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

sveander

men gjør dette den lovlig å kjøre uten bur bak, neppe !
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Roy Aasen

Ikke noe krav om bur. Sikring kan gjøres ved bruk av sele festet til sikkerhetsbelte i baksete, eller at selen festes i surrekroker i bagasjerommet.
Finnes ikke noe bestemte regler utenom veitrafikklovens paragraf 3. " Du skal ferdes.....osv"

sveander

Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 15. januar 2019, klokken 15:41
Ikke noe krav om bur. Sikring kan gjøres ved bruk av sele festet til sikkerhetsbelte i baksete, eller at selen festes i surrekroker i bagasjerommet.
Finnes ikke noe bestemte regler utenom veitrafikklovens paragraf 3. " Du skal ferdes.....osv"

Da er vi enige, men er det ikke bedre å feste et bur enn å feste hunden? 
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Zuexi

#7
Har også kommet over et gitter fra svenske Artfex. Art.nr 40604 til Niro.
Har sendt de mail om det passer til e-Niro.

Eller universalfeste fra Variobarrier HR. Bilde 4 og 5 er fra Niro.

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/variobarrier-hr

Edit: Artfex skriver 40604 også skal passe e-Niro.

Zuexi


Ragged_Glory

Jeg har både bil og gitter, men har ikke montert det ennå.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Zuexi

Sitat fra: Ragged_Glory på onsdag 27. februar 2019, klokken 12:39
Jeg har både bil og gitter, men har ikke montert det ennå.
Har du sjekket om det får plass da? Ref tråden over hvor det er forskjell i klaring mellom øvre del av setet og tak, på hybrid og e-Niro.

Monter og legg ut bilde

Ragged_Glory

#11
Da har jeg prøvd å montere hundegitteret som jeg kjøpte fra TravAll.

https://www.travall.co.uk/kia/niro-2016--/travall-dog-guard-tdg1534

Jeg ble forsikret to ganger om at dette, selv om det er til ICE og hybrid, skulle passe i e-Niro også. DET GJØR DET IKKE!

Høyden er ikke noe problem. MEN:

Det virker som om avstanden mellom de to små "vinduskarmene" er større i e-Niro. Dermed når hundegitteret så vidt over.

Stengene som skal feste gitteret i setefestene, er alt for lange til e-Niro. Det er lett å se ut fra instruksjonstegninger og bildene.  Sjekk avstanden mellom bagasjeskjulerfestet og setefestet på bildet og tegning.

Så ikke kjøp denne, altså. Noen som kjenner en med vanlig Niro som trenger hundegitter ;)


Edit: Topp service fra produsent. Beklagelse og pengene tilbake i løpet av et par timer.

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Zuexi

Ser ut som Variobarrier HR er det sikreste valget akkurat nå da, ved mindre det kommer noe konkret til e-Niro.

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/variobarrier-hr

MagnusCJ

Noen som har gjort seg ytterligere erfaringer? Har nå et valpebur fra ferplast (carrier atlas) som passer bak, men kunne tenkt meg et litt mer solid bur når hunden blir større. Evt hundegitter (helst da med skillevegg).

chriso89

Jeg brukte den fra autoload og den passet perfekt i niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA