Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppfordring: Melde ut av FB-gruppa!

Startet av snd, onsdag 09. januar 2019, klokken 00:02

« forrige - neste »

Øyvind.h

Hele referral-opplegget er blitt kvalmende og oser av misbruk.
Blir spennende å se hvordan skatteetaten vil grave i dette på sikt. De mest synlige vil jo finne veien til skatteetatens søkelys.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:32
Det er mulig å melde seg inn i FB gruppen uten å betale medlemsavgiften, men besøker du Teslanytt.no kan du lese mer om organisasjonen/klubben.
Admin har nå valgt å poste sin kode sticky øverst på siden som fast kunngjøring og bruke gruppen som sin annonseringsplass. Altså ikke som en nyhet som forsvinner nedover siden. Og ved å be alle om å legge inn sine koder i en eviglang tråd under sitt eget innlegg sørger admin for å holde sin kode høyt og mye lest.

At folk her på forumet forsøker å kjøpe koder får så være. Bare å rapportere dem til referral teamet. Men det har ikke noe med saken å gjøre.
Her er situasjonen snudd på hodet. Admin som mottar medlemsavgift benytter gruppen for privat vinning. Tidligere hevdet han at han forsøkte å skape seg en arbeidsplass og bygge opp dette som en seriøs klubb. Men når han så at en Roadster kunne bli oppnåelig kastet han prinsippene på båten.
Han har jo sågar vært aktiv i denne tråden...



Jeg innser at vi snakker om to forskjellige personer. Jeg snakker om "Tesla model 3 norge" og jeg antar at du snakker om "Teslanytt"?

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:35
Hele referral-opplegget er blitt kvalmende og oser av misbruk.
Blir spennende å se hvordan skatteetaten vil grave i dette på sikt. De mest synlige vil jo finne veien til skatteetatens søkelys.

Det er ikke så mye å grave i. Du mottar en gave, gaven er en bil og har verdi X ihht lister host skatteetaten. Du må skatte av verdien 75% etter første år, 65% andre år, 55% tredje år osv...

Orbit

I formueskatt ja (~1% skatt). Men dersom referrals er en del av at du driver på sosiale medier utover hobbybasis, vil en gave også regnes som inntekt og beskattes 30-50% i tillegg. Motta to Roadsters, og lever den ene til Skatteetaten  :P
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Handyman

Kanskje noen mener at dobbeltmoral er dobbelt så bra som moral. ;)

Litt som det denne artikkelen belyser:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/E7pmA/aa-hoppe-etter-ruccola
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Sitat fra: Mikalv på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:54
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:35
Hele referral-opplegget er blitt kvalmende og oser av misbruk.
Blir spennende å se hvordan skatteetaten vil grave i dette på sikt. De mest synlige vil jo finne veien til skatteetatens søkelys.

Det er ikke så mye å grave i. Du mottar en gave, gaven er en bil og har verdi X ihht lister host skatteetaten. Du må skatte av verdien 75% etter første år, 65% andre år, 55% tredje år osv...

Dette faller langt utenfor gave. Her snakker vi inntektsbeskatning. TeslaBjørn skattet eksempelvis av sin P90D.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Tiger123


Muffinman

Da har de jo vist hva de er lage av, og sånt går kanskje ikke vekk med det første?

skysurfer

Administrator av gruppa gav totalt f*** i gruppa frem til det ble mulig å bestille. Etter at Tesla åpnet for bestilling ble han veldig på hugget.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Krizz

#85
Sitat fra: meiniac på søndag 20. januar 2019, klokken 09:33
Administrator av gruppa gav totalt f*** i gruppa frem til det ble mulig å bestille. Etter at Tesla åpnet for bestilling ble han veldig på hugget.


Ser jo at han ikke er en fyr med ordinær jobb for inntekt: https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=707892029&search=bap/forsale


REF: https://www.tv2.no/a/3850582

Armin fikk gratis produkter av Tesla
– Hvis jeg skal være ærlig så var gratis produkter og kun mulighet for medlemmer å bruke min ref eneste grunnen til at jeg laget facebook gruppen

Toalmar

For meg som ikke er på Facebook så har jeg ikke all informasjon ifm denne gruppen, men jeg synes noen av kommentarene i dette emnet er på kanten av hva man burde legge ut på nett som går rett mot en person.

Nå er det min personelige mening, og jeg kjenner som sagt ikke til hva som har skjedd i gruppen, ei heller kjenner jeg personen.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

snd

Hadde en skjermdump fra før jeg meldte meg ut og legger den ut her. Slike kommentarer ble slettet av admin. Problemet er at man i slike grupper ikke kan publisere noe uten innleggsgodkjenning av EN admin. Hadde jeg lagt ut mitt første innlegg i denne tråden i nevnte FB-gruppe ville den aldri blitt synlig for noen...

Kommentarer under godkjente innlegg kan bli slettet fordi de er off-topic ifb. TS sine innlegg, som i vedlagt eksempel. Det er derfor vanskelig å se to sider av saken i slike grupper og derav oppfordringen om å melde seg ut.

Er enig i at vi ikke skal gå til personangrep da elbilforum er en av få forumer med god google indeksering. Det blir derfor lett å søke på vedkommendes navn. Kan være svært ødeleggende for han.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

gigafactory

Sitat fra: Krizz på søndag 20. januar 2019, klokken 09:42
Sitat fra: meiniac på søndag 20. januar 2019, klokken 09:33
Administrator av gruppa gav totalt f*** i gruppa frem til det ble mulig å bestille. Etter at Tesla åpnet for bestilling ble han veldig på hugget.


Ser jo at han ikke er en fyr med ordinær jobb for inntekt: https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=707892029&search=bap/forsale


La meg betale 70k for ipad1.no :laugh:

Gibblay

Nå forsvinner referral programmet, så muligheten for admin til å bruke det til medlemmene blir jo borte. Jeg har ikke vært i gruppa så lenge at jeg har observert spamming av koden som mange refererer til, så inntil videre kommer jeg til å stå der. Blir uansett litt morsomt nå folk får bilene sine, for mange vil legge ut erfaringer der og det med gode bilder. Det er min erfaring som medlem av andre grupper i samme segment.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA