Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

hemi


Krizz


emurof

#122
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 16:11Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.

olavxxx

Sitat fra: emurof på søndag 13. januar 2019, klokken 12:56
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 16:11Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.
Må det ene utelukke det andre?
Hvis de vet hvor mange vinterdekk de må skaffe, er det enklere for kundene.
Å selge slikt over telefon er nok også enklere enn e-post, samt mange har mye spam i e-post (drukner fort).

Men klart de kunne hatt noe kult greier i appen, at man kunne sport sin bil gjennom appen.
Prosessen med model 3 er laget i denne runden for å være veldig strømlinjeformet, så man har veldig få valg i konfiguratoren. Dette er nok for å få mange biler ut, på kort tid. De har også ansatt mange og utlyser stillinger nå som model 3 kommer.

Balrog

Sitat fra: emurof på søndag 13. januar 2019, klokken 12:56
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 16:11Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.

Dårlig dag på jobben?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

emurof

Sitat fra: olavxxx på søndag 13. januar 2019, klokken 13:50
Sitat fra: emurof på søndag 13. januar 2019, klokken 12:56
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 16:11Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.
Må det ene utelukke det andre?

Det gjør jo tydeligvis det.

Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?

emurof

Sitat fra: Balrog på mandag 14. januar 2019, klokken 01:50
Sitat fra: emurof på søndag 13. januar 2019, klokken 12:56
Sitat fra: Handyman på fredag 11. januar 2019, klokken 16:11Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.

Dårlig dag på jobben?

Hva?

hemi

Fikk tlf i dag, performance, norsk herre som ringte , skulle få vinterhjul info på mail. Så da venter jeg på mail.  Utlevering mars

Bore

Samme her, kvinne med sørlands dialekt. Viste ikke så veldig mye mer enn jeg vet selv men kunne opplyse om ca pris på 20" vinter og levering i mars.

geear

Sitat fra: emurof på mandag 14. januar 2019, klokken 14:41
Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?
Hva i all verdens er dette slags krisemaksimering? Jeg har ALDRI hatt problem med å komme i kontakt med Tesla, og har ALDRI hatt noe bilmerke der jeg har fått så rask hjelp eller respons hos når det er noe. Triller inn i hallen maks to minutter etter jeg har ankommet hver eneste gang. Mitt servicesenter svarer også raskt på mail (innen en dag).

Og nei, det stemmer ikke at de bare ringer i fem sekunder og legger på. Det kan sikkert ha skjedd det, kanskje vedkommende fikk en annen telefon og måtte ta den i stedet, men til meg ringte de iallfall lenge, for jeg satt i et møte og rakk til og med å sjekke hvem som eide telefonnummeret før jeg reiste meg, gikk ut av møterommet og tok telefonen. Take a chill pill...  :o

HCO

Jeg fikk telefonen i dag. Jeg sa ja til vinterhjul, og da informerte Tesla-karen om at bilen blir levert ut på vinterhjul og at sommerhjulene mine blir sendt til min nærmeste Vianor-forhandler. Jeg vil helst at sommerhjulene blir levert ut samtidig med bilen, og burde selvsagt ha spurt om det. Noen som har spurt, og som vet om dette er valgfritt?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

robbue

Sørlendingen fra Tesla ringte meg også i dag angående bestillinge min, og ga følgende priser på vinterdekk (på mail):

  • 18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger
  • 18'' nokian studded ca 15000kr.- pinwheels felger
  • 18'' pirelli ca 15000kr.-pinwheels felger
  • 19'' nokian non- studded ca 27000kr.- stiletto felger
  • 19'' nokian studded ca 27000kr.- stiletto felger
  • 19'' pirelli ca 27000kr.- stiletto felger

Hva skal man velge da tro?

Toalmar

Blir spennende å se hvor lenge det går før den første som ikke har bestilt via reservasjon blir oppringt.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hemi

hvor lang tid fra tlf til mail? nå har det gått ganske mange timer her uten mail

Elektrolytt

Ble oppringt i dag av en hyggelig jente/dame, fra nummer 21 06 1x xx.
Eier Model S i dag (og ved reservering). Reservert 16/4-18 og bestilt 5/12-18 med invoice nr xxxxx00000019xx
Bestilt Deep Blue Metallic, Long Range firehjulsdrift, 18-tommers Aero-felger, Alt svart Premium-interiør og Oppgradert Autopilot.
Kunne få bil i Mars, men hadde sendt epost i begynnelsen av januar hvor jeg ba om utsatt levering til sent mai / tidlig juni.
Dette ønsket var registrert, og fikk bekreftet at det ikke ville være noe problem. Skulle bli kontaktet på nytt når det nærmet seg.
Ellers spørsmål om forsikring, finansiering, hentested, innbytte, vinterhjul og om den skulle registreres på meg privat.

Oppsummert:
Reservasjonsdato: 16/4-2018
Bestillingsdato: 5/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: AWD, Blå, svart int, Aero, Oppgradert Autopilot
Fakturanr: 19xx
Oppringt: 14.01.19
Estimert levering: Mulig å få i mars, men utsatt levering til mai/juni etter eget ønske.
Etternavn på: D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA