Skrevet av Emne: Europeiske telefonsamtaler har startet!  (Lest 12995 ganger)

hemi

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 903
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #120 på: fredag 11. januar 2019, klokken 22:34 »
da får man 20 for prisen av 18"

Krizz

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 13
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #121 på: fredag 11. januar 2019, klokken 22:36 »
da får man 20 for prisen av 18"

Det er lov å drømme :P

emurof

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 577
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #122 på: søndag 13. januar 2019, klokken 12:56 »
Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.
« Siste redigering: søndag 13. januar 2019, klokken 12:58 av emurof »
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

olavxxx

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 704
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #123 på: søndag 13. januar 2019, klokken 13:50 »
Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.
Må det ene utelukke det andre?
Hvis de vet hvor mange vinterdekk de må skaffe, er det enklere for kundene.
Å selge slikt over telefon er nok også enklere enn e-post, samt mange har mye spam i e-post (drukner fort).

Men klart de kunne hatt noe kult greier i appen, at man kunne sport sin bil gjennom appen.
Prosessen med model 3 er laget i denne runden for å være veldig strømlinjeformet, så man har veldig få valg i konfiguratoren. Dette er nok for å få mange biler ut, på kort tid. De har også ansatt mange og utlyser stillinger nå som model 3 kommer.

Balrog

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 864
    • Vis profil
    • Ubegrenset og gratis lagring av personalia og data
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #124 på: mandag 14. januar 2019, klokken 01:50 »
Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.

Dårlig dag på jobben?
Over 98.000 problemfrie km i Tesla S P85 levert 270913 samt mer enn 52.000 km i japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA og bannlyst av nissene i Nissan Norge
Tesla Model 3 reservert 310316
Zero SR elektrisk motorsykkel

emurof

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 577
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #125 på: mandag 14. januar 2019, klokken 14:41 »
Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.
Må det ene utelukke det andre?

Det gjør jo tydeligvis det.

Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

emurof

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 577
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #126 på: mandag 14. januar 2019, klokken 14:41 »
Mitt inntrykk er at Tesla ønsker å levere en hyggelig kundeopplevelse. De har sikkert et mål å gjøre det mer personlig fremover. Hun som ringte meg har tittelen "Delivery Experience Specialist", og kunne ikke mye teknisk, men var veldig hyggelig, hadde god tid, og konsulterte andre om svar.

Det blir helt feil prioritering. De vil gjøre det hyggelig under bestilling, men når man først har bilen så står man der og det er nesten umulig å få kontakt med noe hvis det oppstår problemer?

Nei, de må effektivisere. I stedet for å bruke masse tid på å ringe folk så bør de gjøre det enkelt og elektronisk, og så kan de heller sette disse personene til å ta imot henvendelser etter at salget er gjennomført. For der trengs det virkelig.

Dårlig dag på jobben?

Hva?
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

hemi

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 903
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #127 på: mandag 14. januar 2019, klokken 14:43 »
Fikk tlf i dag, performance, norsk herre som ringte , skulle få vinterhjul info på mail. Så da venter jeg på mail.  Utlevering mars

Bore

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #128 på: mandag 14. januar 2019, klokken 14:53 »
Samme her, kvinne med sørlands dialekt. Viste ikke så veldig mye mer enn jeg vet selv men kunne opplyse om ca pris på 20" vinter og levering i mars.

gr

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4229
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #129 på: mandag 14. januar 2019, klokken 15:03 »
Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?
Hva i all verdens er dette slags krisemaksimering? Jeg har ALDRI hatt problem med å komme i kontakt med Tesla, og har ALDRI hatt noe bilmerke der jeg har fått så rask hjelp eller respons hos når det er noe. Triller inn i hallen maks to minutter etter jeg har ankommet hver eneste gang. Mitt servicesenter svarer også raskt på mail (innen en dag).

Og nei, det stemmer ikke at de bare ringer i fem sekunder og legger på. Det kan sikkert ha skjedd det, kanskje vedkommende fikk en annen telefon og måtte ta den i stedet, men til meg ringte de iallfall lenge, for jeg satt i et møte og rakk til og med å sjekke hvem som eide telefonnummeret før jeg reiste meg, gikk ut av møterommet og tok telefonen. Take a chill pill...  :o
VW e-Golf
BMW X5
Tesla Model X (Utlevert lørdag 25. nov., fra Grand Sapphire)

Reservert TM3 og venteliste på Kia Niro.

HCO

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #130 på: mandag 14. januar 2019, klokken 15:14 »
Jeg fikk telefonen i dag. Jeg sa ja til vinterhjul, og da informerte Tesla-karen om at bilen blir levert ut på vinterhjul og at sommerhjulene mine blir sendt til min nærmeste Vianor-forhandler. Jeg vil helst at sommerhjulene blir levert ut samtidig med bilen, og burde selvsagt ha spurt om det. Noen som har spurt, og som vet om dette er valgfritt?
2016 Renault Zoe 240 Life Hvit Glacier
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium (bestilt)
202x Tesla Model ≡ (kanskje)

robbue

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #131 på: mandag 14. januar 2019, klokken 15:19 »
Sørlendingen fra Tesla ringte meg også i dag angående bestillinge min, og ga følgende priser på vinterdekk (på mail):
  • 18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger
  • 18'' nokian studded ca 15000kr.- pinwheels felger
  • 18'' pirelli ca 15000kr.-pinwheels felger
  • 19'' nokian non- studded ca 27000kr.- stiletto felger
  • 19'' nokian studded ca 27000kr.- stiletto felger
  • 19'' pirelli ca 27000kr.- stiletto felger

Hva skal man velge da tro?

Toalmar

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 571
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #132 på: mandag 14. januar 2019, klokken 15:24 »
Blir spennende å se hvor lenge det går før den første som ikke har bestilt via reservasjon blir oppringt.
✅ BMW I3 - Fully Charged   - Capparisweiss     ✅ 2012 Mercedes S204 250cdi 4Matic
EQC Reservasjon betalt

hemi

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 903
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #133 på: mandag 14. januar 2019, klokken 15:24 »
hvor lang tid fra tlf til mail? nå har det gått ganske mange timer her uten mail

Elektrolytt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 122
    • Vis profil
Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
« Svar #134 på: mandag 14. januar 2019, klokken 16:37 »
Ble oppringt i dag av en hyggelig jente/dame, fra nummer 21 06 1x xx.
Eier Model S i dag (og ved reservering). Reservert 16/4-18 og bestilt 5/12-18 med invoice nr xxxxx00000019xx
Bestilt Deep Blue Metallic, Long Range firehjulsdrift, 18-tommers Aero-felger, Alt svart Premium-interiør og Oppgradert Autopilot.
Kunne få bil i Mars, men hadde sendt epost i begynnelsen av januar hvor jeg ba om utsatt levering til sent mai / tidlig juni.
Dette ønsket var registrert, og fikk bekreftet at det ikke ville være noe problem. Skulle bli kontaktet på nytt når det nærmet seg.
Ellers spørsmål om forsikring, finansiering, hentested, innbytte, vinterhjul og om den skulle registreres på meg privat.

Oppsummert:
Reservasjonsdato: 16/4-2018
Bestillingsdato: 5/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: AWD, Blå, svart int, Aero, Oppgradert Autopilot
Fakturanr: 19xx
Oppringt: 14.01.19
Estimert levering: Mulig å få i mars, men utsatt levering til mai/juni etter eget ønske.
Etternavn på: D