Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: gr på mandag 14. januar 2019, klokken 15:03
Sitat fra: emurof på mandag 14. januar 2019, klokken 14:41
Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?
Hva i all verdens er dette slags krisemaksimering? Jeg har ALDRI hatt problem med å komme i kontakt med Tesla, og har ALDRI hatt noe bilmerke der jeg har fått så rask hjelp eller respons hos når det er noe. Triller inn i hallen maks to minutter etter jeg har ankommet hver eneste gang. Mitt servicesenter svarer også raskt på mail (innen en dag).

Og nei, det stemmer ikke at de bare ringer i fem sekunder og legger på. Det kan sikkert ha skjedd det, kanskje vedkommende fikk en annen telefon og måtte ta den i stedet, men til meg ringte de iallfall lenge, for jeg satt i et møte og rakk til og med å sjekke hvem som eide telefonnummeret før jeg reiste meg, gikk ut av møterommet og tok telefonen. Take a chill pill...  :o

Jeg har samme erfaring fra deg. Bestilte time hos Skøyen i desember for å fikse noe småtteri, fikk time 14. januar. Kunne ikke levere i dag så jeg leverte bilen i går kveld og la nøkkelen i kassa. Praktisk. Pga. at jeg i ettertid hadde spurt om de kunne fikse noe mer samtidig hadde jeg fått beskjed på forhånd at de neppe ble ferdig samme dag.

I dag spurte jeg om status på SMS og fikk straks beskjed om at bilen nok ikke var ferdig før på torsdag. Da ga jeg kjapt beskjed tilbake om at det ble vanskelig, siden jeg skulle på hytta onsdag kveld med henger. Da ringte Hege (morsomt at resepsjonisten på Skøyen heter Hege ;)) kjapt tilbake og ga beskjed om at jeg kan få en TMX lånebil med hengerfeste onsdag morgen. Topp. Får også beholde den til onsdag neste uke, no problem.

All kommunikasjon var effektivt, alt ordnet seg. Det gjør det stort sett alltid er min erfaring. Jeg trenger sjelden lånebil, men de to gangene jeg har trengt det har jeg alltid fått en Tesla.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knut Erling Øen

Ble oppringt i dag - sannsynligvis samme hyggelige jente/dame som elektrolytt, fra nummer 21 06 1x xx.

Reservasjonsdato: 1/4-2016
Bestillingsdato: 5/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: AWD, Solid Black, Svart int, 19" sport, Oppgradert Autopilot
Fakturanr: 20xx
Oppringt: 14.01.19
Estimert levering: Mulig februar - senest mars.
Etternavn på: Ø
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

RuneW

Sitat fra: HCO på mandag 14. januar 2019, klokken 15:14
Jeg fikk telefonen i dag. Jeg sa ja til vinterhjul, og da informerte Tesla-karen om at bilen blir levert ut på vinterhjul og at sommerhjulene mine blir sendt til min nærmeste Vianor-forhandler. Jeg vil helst at sommerhjulene blir levert ut samtidig med bilen, og burde selvsagt ha spurt om det. Noen som har spurt, og som vet om dette er valgfritt?

Det synes jeg hadde vært mest praktisk også det er vel plass i TM3 med setene nede til dette?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Jeg oppfordrer herved dere som blir oppringt om å spørre om hvilken båt den skal fraktes med  :) Selvfølgelig fulgt opp med spørsmål om rutetid, hvilket dekk bilen skal stå på, hvordan bilen sikres ombord etc etc. Så tenker jeg de får noe å tygge på inne hos Tesla  :)

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 14. januar 2019, klokken 21:22
Jeg oppfordrer herved dere som blir oppringt om å spørre om hvilken båt den skal fraktes med  :) Selvfølgelig fulgt opp med spørsmål om rutetid, hvilket dekk bilen skal stå på, ...

Vel, siden bilene etter sigende ikke fordeles på bestillinger før de kommer til Europa så spørs det om noen overhode kan svare noe fornuftig på dette :)
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: robbue på mandag 14. januar 2019, klokken 15:19
Sørlendingen fra Tesla ringte meg også i dag angående bestillinge min, og ga følgende priser på vinterdekk (på mail):

  • 18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger


Dette er vel ikke noe særlig dyrere enn om man skulle kjøpt vinterhjul andre steder? Kommer kanskje an på hvilke Nokian-dekk det er...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

skyfawn

Det er nokian R3 som blir levert med sa de til meg.

RuneW

Sitat fra: skyfawn på mandag 14. januar 2019, klokken 22:01
Det er nokian R3 som blir levert med sa de til meg.

Takk for info!

Det er jo "ordentlige" dekk! Da tror jeg jaggu jeg går for Tesla-pakken når det gjelder vinterhjul.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

Så at Tesla hadde ringt meg i går så da er det noe på gang for meg også :-)

emurof

Sitat fra: gr på mandag 14. januar 2019, klokken 15:03
Sitat fra: emurof på mandag 14. januar 2019, klokken 14:41
Men er det deltidsansatte amatører de ansetter til å ringe? Stemmer det at de lar der ringe i ca. 5 sekunder før de legger på så man ikke engang får sjansen til å svare?
Hva i all verdens er dette slags krisemaksimering? Jeg har ALDRI hatt problem med å komme i kontakt med Tesla, og har ALDRI hatt noe bilmerke der jeg har fått så rask hjelp eller respons hos når det er noe. Triller inn i hallen maks to minutter etter jeg har ankommet hver eneste gang. Mitt servicesenter svarer også raskt på mail (innen en dag).

Så hyggelig for deg da. Ikke så hyggelig for de med andre erfaringer.

lfc4ever

Ble oppringt i dag

Reservasjonsdato: 3/12-2018
Bestillingsdato: 7/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: AWD, Midnight Silver Metallic (endret fra solid black), Svart int, 18"
Fakturanr: 15xx
Oppringt: 15.01.19
Estimert levering: Innen slutten av mars.
Etternavn på: H
Bergen
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

elbil

 Det er tydelig at de svinger seg rundt hos Tesla om dagen. For litt siden fikk jeg telefon fra fra det nummeret her i Norge som flere har referert til. Vi har ikke Tesla fra før, og betalte ikke depositumet en av de første dagene i desember, og bestilte en blå AWD den 8.12. Bestilte med 18 " Nokian R3. Etter å ha lest meg opp på det som er skrevet om vinterdekk, har jeg funnet ut at det må være en bra deal til 15 000. Levering blir etter all sannsynlighet Ålesund. Eventuelt Trondheim. Nærmest for oss til Ålesund, da vi bor på Averøy.

Gleder oss til å bytte ut Peugeot Ion, selv om den har tjent oss trofast og uten den minste feil i snart 8 år. Om det ikke blir et stort steg for menneskeheten, så blir det i alle fall et stort steg for oss. Da vi fikk bilen i april 2011, hilste vi pionerene på hverandre. Den tida er over for lenge siden, nå hadde vi måttet hilse hele tida. Men vi skal sende en hilsen til de første TM3 som vi møter. Lykke til med ny bil alle sammen.
Peugeot iOn

Enlace

Under samtalen jeg hadde i dag opplyste frk. Tesla som var svensk, levering i mars, reservert 5.12.18. Vinterdekk Nokian, kr. 16000 på original 18" felg. Vi hadde samtale om Nokian kontra Pirelli, hennes manager konstanterte Nokian best på snøføre, Pirelli lavere rullemotstand. Skal ha uten pigg og da foretrekker jeg veigrep.

Utsolgt på takstativ, ikke mulig å bestille gummimatte. Finansiering gjennom DNB innenfor 35%, 2,9% rente, usikkert om det var nominell eller effektiv.


Jeppe

Sitat fra: Enlace på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:44
Utsolgt på takstativ, ikke mulig å bestille gummimatte. Finansiering gjennom DNB innenfor 35%, 2,9% rente, usikkert om det var nominell eller effektiv.

Den renta er nominell, eg fekk 3,83% effektiv rente med 35% EK i DNB. Litt synd for når eg bare sjekka for eitt par veker sidan så var den på 3,5%, men endra seg i ettertid.  ::)

hemi

Fortsatt ikke fått noen mail de lovet på tlf :o

imho er R3 ganske suverente vs conti og de andre på vinterføre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA