Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere teknodetaljer enn bilen vil gi deg

Startet av Vannkraft, mandag 07. januar 2019, klokken 22:12

« forrige - neste »

Vannkraft

Jeg har installert Torque Pro app'en på min telefon og kjøpt en billig ODBC-2 dings til å plugge i CAN-bussen til bilen. Sammen med en liste over "Chevrolet Bolt OBD2 PIDs" jeg fant i skyene kan jeg more meg med noen flere teknodetaljer enn det GM synes jeg har godt av.

Vedlagte bilde viser f.eks at "cupevarmereren" ikke er puslete med sin 7,4Kw effekt, og at batteriets spenning ved 86%ish SOC er på 375V

Bolt PID listen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sY5n8WFu52U6a4_mg3MdcGcmDk3scAP8_muSy-BlXPc/edit?usp=sharing



Vannkraft

#1
Bolt - DIP dokumentet inneholder en ganske bra bruksanvisning både for Android og IOS.
- Plug i ODBC-2 dingsen
- Konfigurer Torque av hjelp av DIP listen
- Lag ditt eget dashbord - dessverre finnes det ikke noe ferdiglaget slik som for Nissan Leaf tror jeg

btw: Battery DIC (Driver Information Charge eller noe slikt) tror jeg er det du ser i dashbordet, mens RAW er faktisk SOC (State of Charge) Det finnes noen diskusjoner på amerikanske Bolt forum om GM har "stjålet litt mer av DIC i forbindelse med en oppdatering av software. Det diskuteres det en forskjell mellom dem på 5%, men hos meg er den bare 2,5%

"Driver Information Center (DIC)"

jj44nn

Hei, er det noen som bruker eller har testet en gratis app?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA