Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppfordrer til å krysse av for hengerfeste og app

Startet av Telemetri, lørdag 05. januar 2019, klokken 13:25

« forrige - neste »

Telemetri

Svar til Kia's spørreundersøkelse om hengerfeste og alternativ for å vente på hengerfeste og app vil være avgjørende for om når dette blir lansert. Å ettermontere denne utstyrspakken (til en høy pris), vil etter det jeg har forstått ikke være mulig. Hvis de fleste velger å vente på hengerfeste og app, så vil denne utstyrspakken trolig bli levert på et vesentlig tidligere tidspunkt, og bilens annenhåndsverd vil øke betraktelig. At Kia utfører spørreundersøkelsen og tilbakebetaler reservasjonsbeløpet, er et resultatet av at mange trekker seg fra reservasjonslisten fordi Kia ikke forholder seg til det som kundene har blitt forespeilet angående pris, hengerfeste, app, leveringstid og rekkevidde, i tillegg til konkurranse fra andre bilprodusenter.
Oppfordrer derfor til å krysse av for å vente på app og hengerfeste!

Info om manglende hengerfeste og app er nevnt i testen til Dagens Næringsliv:
https://www.dn.no/biltesten/biltest/kia/kia-e-niro/test-av-kia-e-niro-elbil-for-folket/2-1-506327

jantegolf

Kan man evt. reversere avkryssingen hvis man først har krysset av for å vente på HF og APP?

Telemetri

Ja det fungerte ihvertfall for meg da jeg logget på og endret til ulike kombinasjoner for hengerfeste og app. Men nå har jeg valgt å kryssa av for begge deler, og mitt kø nr. er 10XX som det også var tidligere med leveranse til Kia i Trondheim.

arthur

Har, dessverre, ingen tro på at det spiller noen som helst rolle hva man gjør, eller ikke gjør, hva denne problematikken angår. Blir bare mer og mer interessert i å se på alternativene til Kia og BOS!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Kan ikke se at BOS har vist antydning til å gi en lillefinger mht all den kritikken de har blitt møtt med hva angår pris, ingen ladekabler, ingen gulvmatter, levering osv osv
Har sett en rep. (Mette) har forsøkt seg litt på FB en kort periode, men (fornuftig nok) trukket seg tilbake og følger sikkert med uten å kommentere noe som helst.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

xyzzy

Sitat fra: Telemetri på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:25
Svar til Kia's spørreundersøkelse om hengerfeste og alternativ for å vente på hengerfeste og app vil være avgjørende for om når dette blir lansert. Å ettermontere denne utstyrspakken (til en høy pris), vil etter det jeg har forstått ikke være mulig. Hvis de fleste velger å vente på hengerfeste og app, så vil denne utstyrspakken trolig bli levert på et vesentlig tidligere tidspunkt, og bilens annenhåndsverd vil øke betraktelig. At Kia utfører spørreundersøkelsen og tilbakebetaler reservasjonsbeløpet, er et resultatet av at mange trekker seg fra reservasjonslisten fordi Kia ikke forholder seg til det som kundene har blitt forespeilet angående pris, hengerfeste, app, leveringstid og rekkevidde, i tillegg til konkurranse fra andre bilprodusenter.
Oppfordrer derfor til å krysse av for å vente på app og hengerfeste!

Info om manglende hengerfeste og app er nevnt i testen til Dagens Næringsliv:
https://www.dn.no/biltesten/biltest/kia/kia-e-niro/test-av-kia-e-niro-elbil-for-folket/2-1-506327

Det er vel ingen grunn til å tro at dette vil påvirke når App kommer i det hele tatt... På hengerfeste kan det kanskje bety noe siden dette er mer lokalt styrt/initiert for denne modellen, men app er rett og slett noe Hyundai/Kona ikke har hatt i Europa før. Nå må de ha noe slikt, så det jobbes med det og det kommer sikkert samtidig på flere modeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA