Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angående rekkevidde

Startet av elektro, fredag 04. januar 2019, klokken 19:59

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:07
Hvis det er meg du mener så må du forklare hva du mener?
Jeg quotet de det gjaldt. Beklager hvis det var uklart.
Det gjaldt ikke spesielt deg, men det er ikke nødvendig å kopiere alt som står i forrige innlegg, som igjen er en quote av et annet innlegg, som igjen har et annet innlegg med Youtube-snutter integrert...  Bare å se bakover i denne tråden.

hemi

Mr bjørn har fått e-tron på 19"

Så da vet vi snart best case på vinterføre :)

Amatøren

 :+1: - Yessss!

Kunne ikke vært bedre.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Imagine

#168
Sitat fra: hemi på tirsdag 22. januar 2019, klokken 13:24
Mr bjørn har fått e-tron på 19"

Så da vet vi snart best case på vinterføre :)

Bra det. For 20 tommere har ikke kommet enda så alternativet med 21 tommers vinterhjul ville blitt skjevt i forhold til hva folk flest kommer til å få på sine biler. Men aller best case for rekkevidden ville vel vært en lettere utstyrt (lavere egenvekt) med kameraspeil.
Er også ganske spent på støytesten opp mot I-Pace.

Orbit

#169
Ser ut som han har fått EV43688 (er i alle fall den han har lagt ut bilder fra), dvs en svart Limited med egenvekt 2695 kg, så 123 kg mer enn utgangsmodell. Han pleier å være innom vekt, og med fører og litt medbrakt kamerautstyr er det ikke umulig at vi ser 28xx-tallet der.

Uansett greit at dette ikke er en ribbet versjon, siden det nok renner på noen kilo utstyr for de fleste. Ref støymåling, så har denne bilen støydempende sideruter (ekstrautstyr).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Chimp

Og hvis han kjører et race så håper jeg da alle biler får kjøre 19 tommer

Macobat

#171
They didn't dare to give hime anything else than the 19" inch wheels :laugh:

Tellus

Ser ut som om Audi har lært leksa si. Jaguar lånte villig ut en drøss First Edition med 22 felger  :)

hemi

nå har jo ikke i-pacen noe rekkevidde å snakke om, uansett felger da :p

Chimp

jaguar audi og tesla model x ligger på samme nivå antakeligvis. jaguar og model x har relativt likt forbruk blandet kjøring

Tellus

Sitat fra: hemi på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:45
nå har jo ikke i-pacen noe rekkevidde å snakke om, uansett felger da :p

Tror du kan bli skuffet hvis du håper på noe særlig mer rekkevidde for e-tron.

Imagine

#176
Rekkevidde er som penger og/eller sex:

Har du tilstrekkelig av det er det ikke spesielt viktig med så voldsomt mer og man går ikke rundt og tenker over det eller beskymrer seg. Mangler du derimot til det du trenger/ønsker er det derimot det viktigste i livet ditt der og da overalt hvor man ferdes og for alt man gjør.

Mitt poeng: Det viktige er å ha tilstrekkelig til sine behov. Vi ser at GOM på testbilen står på 312km fulloppladet, men vet også ut fra andre tester at den er beskjeden på utregningen. Så i 90km/t tipper jeg at han kommer minst 350km og i 120 tipper jeg 280-290km.

Øyvind.h

Håper Bjørn har lagt opp et intenst testregime.
Ideelt sett skulle jeg sett hvordan den klarer seg til typisk hyttedestinasjon nå. Dvs i 10-15 minusgrader, vesentlig andel 120+ samt 7-800 meter stigning totalt.
Regner definitivt med den klarer dette med glans. Men ønsker ikke å risikere sparekjøring til hytta. Om få år er det 4 felt og 100-110 (og kanske 120) hele veien.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JanIvar

Dere på østlandet har det fint! Vi i vest trenger en test i 0 grader og snitt på 70 ;)

AJ82

Sitat fra: JanIvar på tirsdag 22. januar 2019, klokken 17:51
Dere på østlandet har det fint! Vi i vest trenger en test i 0 grader og snitt på 70 ;)

Det er nok ganske reelt for endel av oss på østlandet også, ikke alle som bor i Oslo og kjører motorvei til fjellet.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA