Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stoffseter

Startet av Hyperstress, fredag 22. mars 2019, klokken 15:13

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: stefse på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:02
Har inntrykk av at mange kjøpere av skinnseter, velger seter for den neste kjøperen av bilen.
Jeg vil egentlig ikke ha skinnseter, kanskje jeg likegreit burde kjøpe en totalt ribbet utgave, eller blir bilen da så kjip at den faller helt igjennom på alle områder?

Personlig tror jeg ikke det. Du vil uansett ha mange potensielle kjøpere i alle prisklasser på disse brukt. Virker ikke som folk stresser noe med delskinn på Tesla blant annet.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Crown

Kommer jo an på hvor lenge man vil ha bilen. Men hvis man har en bil til 700.000 og en med 200.000 i ekstrautstyr til 900.000, og så har man bilene i 5 år, så er ikke forskjellen _større_ enn 200.000 når man skal selge dem, i tillegg kommer jo kapitalkostnadene (man kunne gjort mye med de 200.000 i mellomtiden).
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

geear

#17
Sitat fra: AJ82 på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:05
Sitat fra: stefse på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:02
Har inntrykk av at mange kjøpere av skinnseter, velger seter for den neste kjøperen av bilen.
Jeg vil egentlig ikke ha skinnseter, kanskje jeg likegreit burde kjøpe en totalt ribbet utgave, eller blir bilen da så kjip at den faller helt igjennom på alle områder?

Personlig tror jeg ikke det. Du vil uansett ha mange potensielle kjøpere i alle prisklasser på disse brukt. Virker ikke som folk stresser noe med delskinn på Tesla blant annet.

A.J.
I de, som så mange andre biler, er delskinn-setene de beste å sitte i, på alle måter, både for komfort, kulde/varme og inspirert kjøring, problemet er at altfor mange kjøper bil med tanke på neste eier, og samme tenker de som kjøper bruktbiler. Derfor ender vi i en ond sirkel der altfor mange av oss tror alle biler må være fifty shades of gray med svart skinninteriør.  ::)

Basserex

Min erfaring med salg av diverse egenspec biler de siste 10-15 år er at man generelt får dårlig betalt i bruktmarkedet for dyrt utstyr. Utover hengerfeste har ikke jeg erfaring med at noe ekstrautstyr er spesielt avgjørende ved salg.

Kåre Knatten

I tillegg til hengerfeste, kan du ta med automat og quattro. Men ønsker du en bil som ikke ser nedslitt etter 3-5 år, velger du noe annet enn stoffseter. Uten å sammenligne med Audi, hadde min svoger slitt hull i sidevangen på førersete etter 3 år på sin Opel.

Crown

Forskjell på stoffseter. Mine 8 år gamle stoffseter i Subaru Outback ser fortsatt ut som nye, selv med unger i bilen, enkle å tørke av. Min '94 Camry med 400.000 på telleren hadde også nestens strøkne stoffseter. Opel er Opel. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Geir K

Synes stoffseter er bra. Akkurat nå i ny bil er det full skinn. Ikke så happy med det. Synes det er kaldt om vinter og klamt om sommer. I SUV som ble solgt var det Alcantara som er mye bedre. Synes stoff er behagelig, negativt at det er vanskeligere å holde rent.

Men enkelte biler "skal" det være skinn i. La merke til det når jeg solgte en A6

stefse

Ser ut som konklusjonen er at man kun bør velge stoffseter om man har tenkt å ha bilen til den skal kastes. Ellers må man delta i "den onde" skinn-sirkelen, hvor alle kjøpere av bilen tenker på den neste kjøperen.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

ApeX

Hva med mellomtingen da, delskinn med alcantara? Synes selv at denne komboen både ser og føles best ut. Også blir ikke alcantaraen pløsete etter litt bruk, i motsetning til skinn.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

daktari

Skinn/alcantara er vel like lettsolgt som fullskinn. Samme tipper jeg med delskinn/kunststoff som kommer på mange A4 S-line o.l.

Jeg mistenker at stoffseter til e-tron ikke er så kjipe som i en Golf? Vanskelig å se fra bildene..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Stoffseter er gull mht. komfort, og trenger ikke se så ille ut heller. Legg merke til at e-tron GT konseptbilen kun vises med lyse stoffseter, antakelig spiselige, så trender forandrer seg.. Ift. slitestyrke brukes nok materiale med høy Martindale verdi. Ev. kan delskinn være veien å gå. Gir jo også halvveis skinn, feeling. :)

Eneste problem med stoffseter er og blir at de trekker til seg væske. Tenker da spesielt på illeluktende kroppsvæsker. Møkk kan som regel lett vaskes bort.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ApeX

Sitat fra: elektro på onsdag 17. april 2019, klokken 08:02
Eneste problem med stoffseter er og blir at de trekker til seg væske. Tenker da spesielt på illeluktende kroppsvæsker. Møkk kan som regel lett vaskes bort.

Løsningen der er vel en steamer, noe som egentlig er ganske enkelt og greit. Fordel å kjenne noen med steamer da, hvis man ikke er villig til å investere noen kroner i en selv.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Renzir

Sitat fra: ApeX på tirsdag 16. april 2019, klokken 22:54
Hva med mellomtingen da, delskinn med alcantara? Synes selv at denne komboen både ser og føles best ut. Også blir ikke alcantaraen pløsete etter litt bruk, i motsetning til skinn.

Det skinnet som er på delskinn/alcantara er det en annen skinntype? Syntes ikke den virket så "fin" som fullskinn...

Ellers var jo de også fine.

daktari

Sitat fra: Renzir på onsdag 17. april 2019, klokken 12:19
Sitat fra: ApeX på tirsdag 16. april 2019, klokken 22:54
Hva med mellomtingen da, delskinn med alcantara? Synes selv at denne komboen både ser og føles best ut. Også blir ikke alcantaraen pløsete etter litt bruk, i motsetning til skinn.

Det skinnet som er på delskinn/alcantara er det en annen skinntype? Syntes ikke den virket så "fin" som fullskinn...

Ellers var jo de også fine.
er 3 typer skinn.
Delskinn mono.pur
Helskinn Milano (vanlig)
Delskinn Valcona (tynnest, dyrest, semi-anilin)
Så er det kombinasjoner av disse med eller uten Alcantara på 4 setetyper, med og uten S-line som gir forskjellige sømmer osv..
Den tyske konfigurasjonen er ok til å vise forskjeller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA