Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradere lys?

Startet av Stianhel, fredag 04. januar 2019, klokken 14:17

« forrige - neste »

Stianhel

Hvordan festet du dette, Slasto?

Sladd

Sitat fra: Stianhel på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:35
Hvordan festet du dette, Slasto?

Det følger med L-profiler med disse ledbarene.
Borret meg rett gjennom hele "leppa" foran og satt en gjennomgående skrue.
Det er tykk abs plast på innsiden så meget solid.
Her er ett bilde av hvordan jeg gjorde det med curved ledbar(Ikke ferdig montert, kun prøvd her)



tjcrs

Sitat fra: Slasto på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Stianhel på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:35
Hvordan festet du dette, Slasto?

Det følger med L-profiler med disse ledbarene.
Borret meg rett gjennom hele "leppa" foran og satt en gjennomgående skrue.
Det er tykk abs plast på innsiden så meget solid.
Her er ett bilde av hvordan jeg gjorde det med curved ledbar(Ikke ferdig montert, kun prøvd her)

Lyser det opp verden like godt som SR-20 comboen ?  Jeg ville gjerne kjøpt meg kina-lys, men jeg orker ikke om det ikke blir noe bedre :D

Stianhel

Ser at dette med ekstralys blir for mye jobb for meg. Synd!

imens

#19
Sitat fra: Stianhel på mandag 14. januar 2019, klokken 15:30
Ser at dette med ekstralys blir for mye jobb for meg. Synd!

Iflg. siste posten (på side 1) i forumet joneha linket til kan du kjøpe disse pærene og bytte på vanlig måte uten å gjøre tilpasninger:

https://headlightrevolution.com/supernova-perfectfit-led-headlights-9005-9145-bulbs/
2019 Hyundai Ioniq electric, Intense Blue, teknikk, skinn og soltak.

Sladd

Sitat fra: tjcrs på søndag 13. januar 2019, klokken 12:07
Sitat fra: Slasto på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Stianhel på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:35
Hvordan festet du dette, Slasto?

Det følger med L-profiler med disse ledbarene.
Borret meg rett gjennom hele "leppa" foran og satt en gjennomgående skrue.
Det er tykk abs plast på innsiden så meget solid.
Her er ett bilde av hvordan jeg gjorde det med curved ledbar(Ikke ferdig montert, kun prøvd her)

Lyser det opp verden like godt som SR-20 comboen ?  Jeg ville gjerne kjøpt meg kina-lys, men jeg orker ikke om det ikke blir noe bedre :D

Det er jeg sikker på den gjør.
Ideelt sett burde dette lyset vært høyere oppe og ikke så langt nede, men fy så deilig det er å ha lang lys igjen.
Det lyser rimelig langt foran.

Du kan bytte pærer så mye du vil, men lyktene på ioniqen er ikke laget for å spre langlyset godt nok.

tjcrs

Jepp jepp, add to cart da :D

Er det noen triks jeg burde kunne mtp kablingen eller er det innlysende når jeg titter inn under ? :)

Sladd

Sitat fra: tjcrs på fredag 18. januar 2019, klokken 20:41
Jepp jepp, add to cart da :D

Er det noen triks jeg burde kunne mtp kablingen eller er det innlysende når jeg titter inn under ? :)

En del strips og tålmodighet. Best å ta av plata under motor for å komme til skikkelig.
Du må hente ut styrestrøm fra langlys kabelen. Her vil jeg anbefale å kjøpe en sånn slik at du slipper å kutte kabel osv. bare koble deg på med en slik (https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/grenkontakter-5-stk-2000030736).

IoniqNORD

Sitat fra: Slasto på fredag 08. februar 2019, klokken 21:56

En del strips og tålmodighet. Best å ta av plata under motor for å komme til skikkelig.
Du må hente ut styrestrøm fra langlys kabelen. Her vil jeg anbefale å kjøpe en sånn slik at du slipper å kutte kabel osv. bare koble deg på med en slik (https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/grenkontakter-5-stk-2000030736).

Slasto, hvordan borret du deg gjennom leppa? Kom du til fra oversiden eller borret du fra bunnen og opp?

Sladd

Sitat fra: IoniqNORD på fredag 22. februar 2019, klokken 08:28
Sitat fra: Slasto på fredag 08. februar 2019, klokken 21:56

En del strips og tålmodighet. Best å ta av plata under motor for å komme til skikkelig.
Du må hente ut styrestrøm fra langlys kabelen. Her vil jeg anbefale å kjøpe en sånn slik at du slipper å kutte kabel osv. bare koble deg på med en slik (https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/grenkontakter-5-stk-2000030736).
Slasto, hvordan borret du deg gjennom leppa? Kom du til fra oversiden eller borret du fra bunnen og opp?

Borret fra undersiden. Bare å måle opp litt slik at hullene i toppen kommer på riktig sted.
Brukte da gjennomgående skruer og festet med skive på hver side.
Den leppa er rimelig tjukk og sterk.

rebell

Hei, er ny på forumet og anerkjenner at tråden ikke er ny.
Ble superskuffa over de såkalte langlysa på Ioniq'n.
2019 modell med såå dårlige langlys burde ikke vært mulig når det er LED rund baut ellers.
Har prøvd å finne løsninger ala det jeg leser her og de fleste heier på LED bar, men jeg har funnet ut at koblingen heter HB3 og et kjapt søk på e-bay gir en bøtte med plug and play LED pærer med opp til hysterisk med lumen og ned til latterlig pris.
Er ikke dette noe man vil vurdere istedenfor LED bar til mange tusen + montering??

Cougar

Siden jeg har en gammel Cougar som hobbybil, og den også bruker HB3-pærer, har jeg flere forskjellige LED-varianter med denne sokkelen liggende.
Tror jeg må teste de jeg har for å se om det blir noe bedre, de originale er jo ikke akkurat noe å kjøre med når den mørke årstid kommer..
2019 Ioniq El + mange andre biler

Radiobil1

Sitat fra: Cougar på søndag 28. april 2019, klokken 00:01
Siden jeg har en gammel Cougar som hobbybil, og den også bruker HB3-pærer, har jeg flere forskjellige LED-varianter med denne sokkelen liggende.
Tror jeg må teste de jeg har for å se om det blir noe bedre, de originale er jo ikke akkurat noe å kjøre med når den mørke årstid kommer..

Det er interessant å høre mer om når du får testet litt.

rebell

Hei, jeg skulle oppdatere dere om bytte av hovedlyspærer  :)
Jeg kjøpte disse på e-bay:
https://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=223481626274&view=all&tid=2238430534012
Disse bygger for langt ut og man får ikke på lokket igjen  >:(
However...lyset ble MYE bedre  :+1:
Jeg prøver en gang til, denne gang med en vinklet utgave og håper på bedre passform.
To be continued  ;D 8) :+1:

iknutis

Jeg har lyst på runde ekstralys, og en enkel måte hadde vært skiltplateholder. Men jeg er usikker på om det blir problemer med radaren. Noen av dere som har montert lys over skiltplaten?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA