Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vurderer bil nr 2

Startet av Jarv!s, tirsdag 30. august 2022, klokken 14:47

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei,
Vurderer bil nummer to, og ioniq "classic" står HØYT på lista med tanke på utstyrsnivå, kvalitet og hva du får for pengene.

Er dette en god pris på en HELT ny bil?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=270576863
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Zimon

Merk at dette er 38kWh versjonen, ergo facelift og ikke den originale 28kWh. Forskjellen er ja 10kWh mer batteri så lengre rekkevidde når 100%, men den lager så ufattelig mye tregere enn 28kWh på hurtigladere. 28kWh klarer å dra opp mot 70kWh maks på det mest optimale om man kobler til på en 75+kW lader, 38kWh skal visst makse uansett om 50 eller 350kW lader på som grafen under sier.
38 vs 28 = også litt tyngre + litt kraftigere motor etc, så litt høyere forbruk, men ikke så ekstremt mye.

Uansett er 38kWh versjonen en god bil, om du ikke skal kjøre ekstremt langt og må hurtiglade mange ganger fortløpende. Perfekt om det er pendler bil mellom jobb og hjem f.eks. Prisen er nok ganske ok, men sammenligne med andre biler.

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Electric cars in Norway

Jarv!s  :+1: trådstarter, hvordan gikk det med kjøpet. Ble det en Ioniq? Det er kongebiler både den gml og den nye. Supereffektive.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA