Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10A Schukolader for 2012 i-Miev til salgs?

Startet av Toelpert, fredag 04. januar 2019, klokken 14:11

« forrige - neste »

Toelpert

Hei,
klarte ikke å spore opp noen nyere innlegg på dette.
Har kjøpt en 2012 i-Miev med Panasonic standardlader som tripper vanlig stikk på jobben. Er vel 10A / type B-oppsett tipper jeg. Er vel hårfint over 2200W, med vernet ramler.
Hjemme har jeg gammel 16A B-kar. automat ut til garasje og har ladet den der et par ganger uten problemer. Men vet jo om reglementet med boks eller 10A / 2,5mm2 / type B (DC) vern osv. I tillegg er vel overspenningsvern enten påkrevd eller anbefalt. Sliter litt med å få klarhet i det fra forskjellige kilder...

Så til spørsmålene - de henger sammen pga. alternativer:
1) Siden jeg ønsker å lade på jobben, trenger jeg en mindre tørst lader enn originalen.
Hørt at Leaf sin gamle 10A passer type 1 i bilen.

Har noen en til salgs?

2) Evt. en justerbar sak 6-10-16 til salgs?

3) Jeg vil også ha en kabel som fungerer til saktelading på stasjoner ellers, for ikke å bruke Chademo for mye. Er vel da type 2 til type 1 som gjelder helst?

Hva er beste kombo her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA