Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte E.ON hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av Amatøren, torsdag 03. januar 2019, klokken 19:07

« forrige - neste »

Amatøren

Tenker at E.ON kan få en tråd slik Ionity har da også de bygger lynladere.

Sitat fra: E.ONE.ON åpner neste generasjon av hurtigladestasjoner
Det er nå mulig å kjøre 400 km etter kun 20 minutter lading av din elbil. Den første av flere hundre europeiske ultra-hurtige ladestasjoner står nå klar på den tyske motorveien A3 ved Autohof Strohofor i Geiselwind, mellom Würzburg og Nürnberg.

.....

De ultra-hurtige ladestasjonene vil:

  • tilby 150 kW opplading, med oppgraderingsmulighet til 350kW

  • bli plassert med 120-180 kilometers avstand langs motorveiene

  • være utstyrt  med to til seks ladestasjoner hver
  • tilby opplading med CCS (europeisk standard for hurtiglading) og CHAdeM
  • tilby gratis opplading i august, etter dette betaler du med kredittkort
    (i app eller på hjemmeside) eller med RFID-kort.


Da er det bare å komme med informasjon om E.ON ladere på 150 kW og mer.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Eyvind Bernhardsen

E.on har gått litt under radaren min. Bra tiltak med en tråd!

Sitat fra: Amatøren på torsdag 03. januar 2019, klokken 19:45
Eller var ikke forrige post usakelig/spydig?

Det er vel ingen grunn til å anta usaklighet når uvitenhet er like sannsynlig?

Sitat fra: _OE_ på torsdag 03. januar 2019, klokken 19:12
Jaha og hvilke biler kan benytte 150 - 350 kW ?

Foreløpig er det bare Porsche Taycan, som er ventet i løpet av neste år, som har annonsert støtte for 350kW lading. Jeg antar at de som kjører Porsche er enda mindre interessert i å kjøre økonomisk enn de som har I-Pace, så det kan komme godt med :D

Øyvind.h

Etron kan utnytte 150kW og trenger en lader som kan levere vesentlig mer for å klare det. Mulig den får det til på 175kW laderne.

Etron ruller rundt i Norge nå. Men kundene får ikke bil før tidligst mars.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amatøren

Da ble posten endret så jeg tråkket vist på noen tær. Beklager det. Endringen ble ikke så mye bedre, men det er jo mitt inntrykk.

Tilbake til tema:

Ettersom E.ON skiller mellom 50 kW ladere og 150 kW ladere (som kan oppgraderes til 350 kW) synes jeg at tråd tittel og tema kunne få likhet med Ionity.

Sammenligning med Ionity synes jeg da var det beste.

Selvfølgelig kunne man skille mellom hurtigladere opp til 50 kW og de over i egen gruppe.

De med i-Pace er nok også på jakt etter ladere med mer enn 50 kW. For de, e-tron og Taycan eiere vil jo ladere med 100 kW og mer være aktuelle for best mulighet av bilens maksimale ladehastighet.

Da også 150 og 350 kW ladere. Kan jo komme biler som tar noe i mellom, men hvor findelt skal man lage tråder for ladeoperatørene?

Derfor tenkte slik gruppering med Ionity var grei.

Med reservasjon på e-tron har jeg interesse for ladere på 150 kW og oppover.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA