Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Autowinder

Det snakkes om at TM3 er «så ny at man ikke har statistikk» til å sette riktig pris på forsikringen. if klarer likevel å prise Audi eTron 2000kr rimeligere pr år på 20000km for meg og ellers like vilkår. Snakker om visvas. Audi har INGEN referansemodeller innen elbiler fra før. Min påstand er at TM3 som volummodell skal være bransjens melkeku, og «pussig nok» har en klar majoritet av selskapene sammenfallende argumentasjon rundt dette.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Roy Aasen

Ja jeg vet det gjelder AWD, men likevel.

Sjekket hos mitt selskap for Modell 3 RWD...lå i konfiguratoren.   16000/75% år 2. Behagelige 3800 kr/år. Tesla rykker nærmere

Krizz

Og hvilket selskap er dette??

Ingen er nærheten av en slik pris for kasko på model 3

Tom

Storebrand elbil forsikring
Super forsikring
TM3/TM3P (di prises likt)
75% 3 år
12000Km
6000 egenandel
45år
Haugesund
6 588kr/år

Var høyere pris sist uke..ser ut så det går opp/ned.

Jarv!s

Storebrand med rabatter
8200,-
25.000 km
bonus 75%
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Roy Aasen

Sitat fra: Krizz på mandag 21. januar 2019, klokken 17:09
Og hvilket selskap er det?

JBF. Kun for ansatte i NSB / Nettbuss. "Riktig" konfiguratoren er kun åpen for kunder via innlogging.

Har  nå en ny Soul Ex.  Ubegrenset  kilometer. Full kasko selvsagt . 2700/år. Altså regner de M3  RWD for en rimelig bil å forsikre. AWD sjekket jeg ikke da den absolutt ikke er aktuell for oss.

ElbilJohn

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 21. januar 2019, klokken 18:14
Sitat fra: Krizz på mandag 21. januar 2019, klokken 17:09
Og hvilket selskap er det?

JBF. Kun for ansatte i NSB / Nettbuss. "Riktig" konfiguratoren er kun åpen for kunder via innlogging.

Har  nå en ny Soul Ex.  Ubegrenset  kilometer. Full kasko selvsagt . 2700/år. Altså regner de M3  RWD for en rimelig bil å forsikre. AWD sjekket jeg ikke da den absolutt ikke er aktuell for oss.

Er vel for barn og barnebarn av ansatte og. Farfaren min jobbet i NSB, og jeg har bilforsikringen min der. Kan anbefales. Skal være gode priser der.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

jkirkebo

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på mandag 21. januar 2019, klokken 18:39
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 21. januar 2019, klokken 18:14
Sitat fra: Krizz på mandag 21. januar 2019, klokken 17:09
Og hvilket selskap er det?

JBF. Kun for ansatte i NSB / Nettbuss. "Riktig" konfiguratoren er kun åpen for kunder via innlogging.

Har  nå en ny Soul Ex.  Ubegrenset  kilometer. Full kasko selvsagt . 2700/år. Altså regner de M3  RWD for en rimelig bil å forsikre. AWD sjekket jeg ikke da den absolutt ikke er aktuell for oss.

Er vel for barn og barnebarn av ansatte og. Farfaren min jobbet i NSB, og jeg har bilforsikringen min der. Kan anbefales. Skal være gode priser der.

Ja, jeg betaler 6400,- i året der for X75D med fri kjørelengde. Ikke så gal pris det ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roy Aasen


hemi

så er spm, i disse 2019 tider, kan jernbaneforsikring og lignende fortsette da det jo er en fordel noen får og ikke andre? :o


Autowinder

#85
Om jeg har en matbutikk hvor jeg vil selge ting uten fortjeneste, bare til venner, familie og kjente, tror du det ville være ulovlig i disse 2019 tider?  ;)

Eller om jeg har en bedrift hvor jeg betaler de ansatte det dobbelte av markedslønna for tilsvarende stillinger, ville det være greit ?

Svaret er: Selvsagt er det i orden. Men mange ville være misunnelige...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

#86
Alle kan bli kunde i JBF, men jernbaneansatte m/familie får spesielt gunstige betingelser.
Edit: Alle kan bli kunde i JBF Bank. For JBF Forsikring må man ha eller ha hatt tilknytning til en jernbanevirksomhet.
Baklager feilen
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på mandag 21. januar 2019, klokken 20:51
Alle kan bli kunde i JBF, men jernbaneansatte m/familie får spesielt gunstige betingelser.
Plutselig mange som blir deltidsansatt som kommer rullende i Tesla :p

Frosty

#88
Sitat fra: hemi på mandag 21. januar 2019, klokken 20:13
så er spm, i disse 2019 tider, kan jernbaneforsikring og lignende fortsette da det jo er en fordel noen får og ikke andre? :o

Det kan vel fortsette, men vil anta at besparelsen er skattepliktig (gitt at det overskrider grensen på 7000,- eller prosentvis rabatt er mer enn 50%).

https://www.regnskapnorge.no/artikler/skatt/nye-skatteregler-om-for-naturalytelser-fra-2019---okte-krav-til-arbeidsgivere/


(Skal sies at jeg er langt fra noen ekspert innen emnet, og mye mulig det finnes unntak for denne typen rabatter)

Edit: Ser at det dessverre ikke er mulig for hvem som helst å registrere seg som kunde hos JBF, må være ansatt/barn/barnebarn/pensjonist etc.

Karma

Spørsmål fra potensiell bilforsikrere:
"Importeres bilen fra utlandet og er ennå ikke fortollet i Norge?"

Hva svarer jeg her? Ja eller Nei?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA