Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lav SoC på service center

Startet av Aaalb, onsdag 02. januar 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Aaalb

Hei,

leverte bilen for rep. for 4 uker siden, med 75 % SoC. At jeg fremdeles venter er et kapittel for seg selv, men ikke det jeg skal snakke om :)

Nå ila julen gikk jeg inn på appen for å sjekke status, og det står 15 % på batteriet. Jeg har prøvd å holde bilen mellom 80 - 20 siden jeg fikk den i april og synes derfor det er unødvendig at den skal gå under på servicesenteret. Sendte mail og ba om lading. Tre dager senere er den på 8 % og snø-symbol (står vel ute). Dagen etter får jeg ikke kontakt med bilen, dvalemodus sikkert. Ringer Tesla og får høre "vi har oversikt over bilene og lader ved behov". Kontrer selvsagt med "er ikke under 8 % behov?" og får samme svar "vi har oversikt over bilene og lader ved behov". Kontrer igjen og politikeren svarer det samme  ;)

Dagen etter har jeg fremdeles ikke kontakt med bilen på appen så antar at den ikke er ladet enda heller.

Kan dette skade batteriet?
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA